Gestopt maar net een nieuwe pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Danna, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danna

Danna Lid

24 nov 2008
    74
    0
    0
    Heey dames!

ik ben precies 1week geleden gestopt met de pil.
    Ik slik al 6jaar de pil maar had altjd lovette.
    Ik kreeg een doorbraakbloeding van 2weken en toen moest ik maar een andere pil zei mijn dokter. Dat werd micrognon 30 (als ik het goed schrijf). Ik heb nu 2strips gebruikt van die pilsoort. Nu zal ik moeten ontpillen maar is het nou zo dat ik beide pillen in me bloed heb zodat het helemaal lang duurt of is het gewoon evenlang als bij iedereen?

Ik ben btw gestopt terwijl ik nog 8pillen had maar ik was heel stom een paar dagen vergeten anders zou ik mijn strip afmaken en stoppen. Nu ben ik dus ongestelt dus eigenlijk zou dat dan normaal zijn. Dus ga ik dan vanaf nu ontpillen?

Ik wil graag weten wat mij te wachten staat.
    En als ik dan niet ongestelt wordt over 4 weken kan het dus ook zijn dat ik aan het ontpillen ben? Hoe weet ik dat dan moet ik dan een test doen ofzo?

Alvast bedankt!

2. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

De pil zit niet in je bloed, anders zou je geen strip door hoeven slikken enzo. Het is denk ik alleen dat je lichaam het nu zelf moet doen; eitjes groeien en eisprong etc.

Als je over 4 weken niet ongesteld word dan kun je een langere cyclus hebben of zwanger zijn. Sommigen hebben na de pil een cyclus van 35 dagen, bij sommigen duurd het 3 maanden.

Als je wilt weten wanneer je ongesteld word kun je gaan temperaturen (kijk onder temperaturen), de website FF geeft je eisprong aan. En 2 weken later hoor je dan ongesteld te worden, als je dan niet ongie wordt kun je een test doen.

3. Danna

Danna Lid

24 nov 2008
    74
    0
    0
    Ok want ik hoor ook wel dat mensen moeten ontpillen omdat het stofje dan nog in je zit ofzo maar dat is dus niet zo?

Ben deze keer ook amper ongestelt geweest. 1dag had ik dan best wat bruin spul en verder eigelijk niets nu is het alweer over. Ben benieuwd na hoelang me lichaam weer ''normaal'' is.

Alvast bedankt.
    Kan ik ook beter met foliumzuur beginnen? En waar haal je dat?

4. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Nou de pil beschermd nu niet meer dat weet ik wel. Zoals ik al zei; ik denk dat je lichaam nu gewoon moet herstellen en het zelf nu moet doen. Dat dat ontpillen is. Want sommige doktoren zeggen ook dat ontpillen een fabel is.

Maar ik vind het wel gek dat je amper ongesteld bent geworden. Je hebt dus geen normale bloeding gehad toen je de pil liet staan?

Mijn lichaam is na 5 maand nog niet normaal bezig en sommigen zijn in de 1e maand zwanger, dus het verschilt (jammer genoeg voor mij) heel erg per persoon.

5. Danna

Danna Lid

24 nov 2008
    74
    0
    0
    Nee ik heb geen normale bloeding gehad. Maar zwanger kan ook niet ja die mini kans door de pil heen want ik had natuurlijk gewoon mijn pil dat is allemaal te kort. Ik snap zelf ook niet dat ik niet ongestelt ben geworden.

maar nu ben ik niet veilig meer maar het kan dus dat ik over 4 weken niet ongestelt wordt... wat moet ik dan doen toch testen ofzo? want het kan idd natuurlijk dat mijn cyclus nog niet goed is...

Ik heb wel foliumzuurtabletjes gekocht die ga ik vanaf nu slikken dat had ik gelezen.

Maar ik vind het idd beetje raar want ik ben altijd normaal ongestelt ene keer erger dan de andere keer maar nooit zonder rood. nja bloed is bloed dus ik ga wel tellen...

Deel Deze Pagina