stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sasje24, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik heb in november voor het eerst aangekaard bij mijn vriend dat ik wel toe was aan kinderen en hoe hij erover dacht. ik wist wel dat hij kinderen wilde, maar ik wilde beetje tijdsindicatie zeg maar. toen opperde ik dat we in mei zouden kunnen stoppen met de anticonceptie. daar wilde hij even over nadenken en een paar dagen later zei hij dat het hem wel erg leuk leek en dat hij het een goed idee vond! maar hij begint nooit uit zichzelf over baby's en de daarbij behorende dingen. in principe zitten we met alles wel op 1 lijn, alleen kregen we over 1 onderwerp bijna ruzie (en we hebben nog nooit echt ruzie gehad). hij vindt namelijk dat ik (als ik bevallen ben en weer aan het werk ga) 4 dagen moet gaan werken en hij blijft dan fulltime werken(alleen zodat ik dan meer inkomsten heb). ik ben het daar niet mee eens en wil max 3 dagen werken. heb wel levensloop genomen, dus dan zou ik het eerste jaar 4 dagen op papier kunnen werken waarvan ik er dan 1 opneem als ouderschapsverlof, dus dan 3 dagen werk. wat vinden jullie? ik vind 4 dagen werken en hij 5 dagen echt te veel. hoe hebben jullie dat/gaan jullie dat doen?

2. laurier

laurier Niet meer actief

#542 laurier, 22 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2010
    @smyltje;

*Mijn vriend en ik praten al dik 2 jaar over kinderen maar hebben het steeds uitgesteld. Elke keer stelden we het uit omdat: we hebben nog geen huis, we hebben geen vast inkomen, ik zat nog op school... En die dingen hebben we allemaal nu waarvoor we het toen gelaten hebben.....

*In prinsipe is dat bij ons nu best snel gegaan, 9 april heb ik tegen mijn vriend gezegt: laten we zwanger gaan worden en 14 april heb ik mijn laatste pil ingenomen.....

*Mijn vriend is nu een paar keer al zelf over baby's begonnen maar hij zegt niet: schat laten we gaan "klussen" hihihi
    Hmm echt ruzie hebben we er nog nooit over gehad gelukkig :D

*Wij hebben al voorbereidingen gedaan hiervoor voordat ik al met de pil was gestopt en al voordat we de knoop door hadden gehakt van nu gaan we ervoor. Ik werk 20 uur in de week, daarmee zaten we gelijk op 1 lijn gelukkig!

En wat ik hiervan vindt: ik vindt dat jullie samen tot een oplossing moeten komen waar jullie je beide in kunnen vinden. Ik denk dat ik jullie hier niet bij kan helpen.....
    Maar wat ik wel denk waar jullie bij stil moeten staan: is het echt nodig kwa geld dat jij die dag nog extra werkt dan???

3. love1985

love1985 Lid

19 apr 2010
    24
    0
    0
    overijsel
    *Mijn vriend was juist degene die het het eerst wilde. Heb wel altijd gezegd dat het me mooi zou lijken om jong moeder te zijn. Maar stelde het toch steeds uit. En ik liep bij de reumatoloog, kreeg steeds medicijnen. Wilde eerst weten wat hier uit kwam, en hoe dat zat met die medicjnen. Maar gelukkig heb ik toestemming van haar, haha dat klinkt stom.
    Maar mn vriend begint ook al over hoe de babykamer kan worden etc.

*wat werken er hier veel in de gehandicapten zorg. Ik ook, werk als ambulant begeleider op school. En in een logeerhuis. Erg leuk.

4. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Laurier
    ik denk dat de schade wel meevalt met het verschil met 3 dagen of 4 dagen werken. ik durf me er alleen niet helemaal in te gaan verdiepen, omdat ze dan op mn werk natuurlijk vragen gaan stellen. (krijg nu al steeds rare opmerkingen naar mn hoofd dat ik nog niet zwanger mag worden omdat ik te jong ben(25!) en dan mn toekomst in duigen valt. ja erg vaag :S). aangezien mijn vriend fulltime werkt en ik dan nog parttime erbij, moet het makkelijk lukken. we hebben geen heel duur huis (gelukkig nieuwbouw dus ook geen onvoorziene kosten) dus geen probleem. maar mijn vriend denkt dus dat het heel veel zal schelen. ik denk dat het iets van 350 euro in de maand zal schelen.

5. laurier

laurier Niet meer actief

@love; ik geef je gelijk dat je eerst wou weten wat daaruit kwam. Mijn vriend wist eerst niet of we nou eerst zwanger moesten worden of eerst een babykamer klaar maken. Hij vraagt zich nog steeds wel af of hij een goede papa zal worden en hoe het zal zijn, maar eerlijk gezegt vraag ik me ook wel eens af of ik een goede mama zal zijn en hoe het zal zijn. Je maakt je er wel voorstellingen van, maar helemaal zeker kun je er niet van zijn hoe het zal zijn..... Maar dat kun je van niks voor die tijd dus tsja..

@smyltje; Nou wat mensen op je werk zeggen moet je je niks van aantrekken, het is jullie leven en ook jullie beslissing....
    En hoezo valt je leven in duigen als je een baby hebt...?????
    Dat stukje snap ik idd ook niet nee..
    Ikzelf ben 24, in juni wordt ik 25. Leeftijd maakt voor rest ook niet echt uit vindt ik, je moet op je gevoel af gaan en wat ik belangrijk is: dat je je baby wel de benodigheden kunt bieden (liefde, onderdak, eten en drinken enz enz)..........

Ga gewoon berekenen hoeveel je verdient per dag en zo kun je makkelijk uitrekenen hoeveel inkomen jij dan zult hebben met 3 of 4 dagen werken.
    En dan moet je ernaar gaan kijken; wat vinden wij belangrijk?
    * Geld?
    * Veel kunnen kopen? (vooral luxe dingen)
    * Wil je (jullie) zoveel mogelijk bij je kind zijn?
    * Willen jullie dat jullie kind 4 dagen bij de opvang is of niet?
    Nouja en ga zo maar door natuurlijk.....
    En vooral heel erg belangrijk: praat erover met je vriend!!
    Wat wil hij graag en waarom wil hij dat wel of juist niet?

Ik ga op de bank liggen, ik voel me steeds slechter :(

6. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    dank je voor je reactie!
    nou daarin verschillen mn vriend en ik dus van mening. ik vind niet dat je je kind 4 dagen in de dagopvang moet stoppen. ik vind 3 echt max. mijn vriend maakt dat niet zoveel uit en denkt meer aan het geld. hij ziet niet in dat dagopvang ook geld kost! we hebben nu in ieder geval voor het eerste jaar een mooi alternatief (levensloop) en dan zien we wel weer verder, komen we wel uit.
    ik vind 25 echt een prachtige leeftijd! ik zou dan minimaal 26 zijn (december) voordat het kindje er is. en ik ben ook vaak boos op mijn baas om die rare opmerkingen. moet je maar niet zo'n jong team hebben (in 3 jaar tijd 6 zwanger :p) heb een paar maanden terug nog tegen m gezegd: als je nu niet stopt met die opmerkingen ga ik nu naar huis en laat ik me bezwangeren! hele team stil:'WAT?!'. ik rood hoofd hehe. sindsdien zegt ie t wel wat minder. denk gewoon dat ie bij mij 'de bui al voelt hangen'. en ik geef m daarin geen ongelijk :D

beterschap!!

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    @smyltje, ik zou ook maar eens tegen je vriend zeggen dat opvang ook kei duur is hoor!!! en als jij denkt dat je dat geld niet nodig hebt, waarom zou je het dan doen??
    ik werk nu momenteel 30 uur p.w. en ik wil dadelijk de eerste paar maanden ouderschapsverlof op nemen naar 25 uur denk ik.... en daarna zie ik wel wat ik doe...... maak me er nu nog niet zo druk over eerlijk gezegd.

mijn vriend begint er zo eigenlijk ook niet over, maar wel eens bijv. als we het over de vakantie ofzo hebben, dan zegt hij wel van ja hallo hoe had je je dat allemaal voorgesteld.. daar hebben we echt geen geld voor!!
    we moeten namelijk een nieuwe auto kopen omdat wij nu een sportauto hebben en deze niet echt praktisch is voor een baby haha dus er kmt een ''normale'' auto! en natuurlijk kost de baby kamer e.d. ook veel geld!!

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Jeetje dames, wat een boel tekst weer!;)
    Toch fijn dat we zo lekker van ons af kunnen kletsen!
    Mijn man is ook niet zo open in het 'praten' over zwanger worden.. gebruikt ook liever hints:p zal wel zo'n manneding zijn..
    Toch merk ik wel dat hij er mee bezig is, hij weet al wat voor kleur babykamer hij in elk geval niet wil.. hihih nu nog welke kleur wel:)
    Ach, we zien het wel als het zover is..
    Doordat ik afgekeurd ben, veranderd er financieel niets in ons plaatje.. ik kan gewoon lekker huisvrouw blijven:D

9. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Dames, hier ben ik dan eindelijk!!! Sorry sorry voor het wachten, maar stond vanochtend al om 6:00 naast mijn bedje en heb de hele dag gewerkt. Doe even een kort berichtje want ik heb nog geen tijd gehad om hier bij te lezen. ;) Voor degenen die mij een krabbel hebben gestuurd, bedankt! En de rest ook allemaal bedankt voor jullie medeleven. :)
    Tja, en dan willen jullie nu natuurlijk weten of ik ongi ben of niet...
    Het antwoord is nee! :D En ik zag het net als staan, ik doe inderdaad geen test, haha. Ik wil wel, maar ik ben nog te bang dat het gewoon mijn cyclus is die wat langer is dan eerst. En mijn vriend wil echt het weekend afwachten. Beetje moeilijk allemaal, maar hij wilde pas in juni beginnen en ik heb hem toen behoorlijk gepushed om nu al meteen van start te gaan. Wil een test er nu dus niet door drukken want dan wordt hij gek denk ik. ;)

Voel me vandaag verder niet zo heel goed. Vannacht werd ik om 2:00 wakker en was dus echt klaar wakker. :( Had zo een marathon kunnen lopen volgens mij, haha. Was toen ook erg misselijk en mijn tepels deden weer pijn...Maar had vandaag ook last van mijn keel en ben echt op dus ik duik zo even onder de wol. Misschien dat ik straks kom bijlezen, anders morgen middag want dan ben ik lekker vrij. :)
    Een fijne avond lieve meiden!

10. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    wauw bibi........ik heb echt respect voor je!!!!!

11. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    trouwens heeft ee van jullie misschien nu ook opeens allemaal builtjes rondom de tepel??? zit onder de huid???

12. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Dank je wel Sasje! En ja, die bultjes heb ik ook. :) Volgens mij waren die er eerst echt niet of in elk geval niet zo duidelijk zichtbaar. Heb ze niet alleen onder mijn huid, maar ook echt op mijn tepel en de tepelhof.

13. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    tepelhof??? wat is dat dan haha??? dat rondje zal ik maar zeggen om de tepel???? ja ik had dat eerst ook niet zo erg, schrok er niet wel beetje van, zag het met douchen!

14. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ja, dat bedoel ik inderdaad. ;) Is bij mij de afgelopen dagen echt veranderd. Laten we hopen dat dit een goed teken is meid. ;)

15. love1985

love1985 Lid

19 apr 2010
    24
    0
    0
    overijsel
    laurier; Denk dat iedereen wel een beetje zo denkt, tis natuurlijk ook een grote verantwoordelijkheid, maar super mooi!!

smyltje; ja sommige mensen hebben toch altijd commentaar. 25 is toch juist en mooie leeftijd. Ben zelf 24, maar krijg ook wel eens te horen dat ik er nog maar niet aan moet beginnen. Terwijl anderen juist vragen of wij er nog niet mee bezig zijn. Zeg altijd maar nee, want anders vragen ze elke keer of het al zover is.

16. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    @Bibi; In ieder geval een goed teken dat je nog niet ongi bent! En echt knap van je dat je kunt wachten tot het weekend! (ik ben er toch al van overtuigd dat je zwanger bent)
    Doe rustig aan en neem maar even goed je rust!

@Hier; Ik heb ook wat meer bultjes! En heb het ijs en ijskoud maar geen koorts :( krijg het echt niet warm en weer heel veel plassen vandaag...
    Zometeen lekker naar onze beste vrienden, weer lekker met hun 2-ling van 5 maanden knuffelen :D

17. love1985

love1985 Lid

19 apr 2010
    24
    0
    0
    overijsel
    Sasje24; Ja dat heb ik ook, heb ze ook op mijn tepel, en ik voel mijn tepels ook de hele tijd. Bh doet al pijn er op.
    Ja idd hopen dat het een goed teken is..

18. laurier

laurier Niet meer actief

@love; ja dat denk ik ook, je kunt toch niet in de toekomst kijken.

@sasje; nee daar heb ik geen last van....

@Bibi; ik duim voor je en ja gelijk heb je ook wel.... maar wel echt spannend hoor en moeilijk lijkt me dat om zo lang te wachten....!! ;)

@ikke; ja dat heb ik ook maar volgens mij gaat er ook een griepje rond en denk dat ik die te pakken heb.....
    Ga zo maar eens richting mijn bed. ik ben ook niet warm te krijgen, hoofdpijn, misselijk, last van mn buik, vaak plassen, geen eetlust, erg hangerig...... Bakkes! :(

@testen; ik zelf had het idee goh test dan 1 keer in de 3 maanden maarja kan nu al bijna geen 4 weken wachten om echt te gaan "klussen" dus ga daar maar echt niks over zeggen hihihih8):D

Een fijne avond allemaal en ik lees morgen wel weer!!!
    Doeiii slaap lekker meiden!

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hallo, dat vaalk plassen herken ik ook wel toen i knet gestopt was met de pil...pff wel zeker 20 keer naar wc haha!!
    en hoofdpijn had ik de eerste 2 wkn ook iedere dg!!

20. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Goedemorgen dames!
    Ja ik had de 1e week ook veel hoofdpijn, duizelig en veel plassen maar dat was allemaal al dik een week over en nu weer steeds veel plassen verder geen pijn ofzo :)
    Wat is het toch fijn he, al die klachten waar je niet van weet waar ze vandaan komen nu we gestopt zijn met de pil! hihi

Bibi heel goed van je dat je nog even wacht we zullen het er maar niet teveel over hebben hier... anders wordt je nog zenuwachtiger! We horen het wel als het zover is toch?

Deel Deze Pagina