stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sasje24, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Heb inderdaad ook wel wat negatieve verhalen over al die extra vitamines gehoord en gelezen.. daarom ook alleen aan de 'pure' foliumzuur..

Wanneer zijn jullie begonnen met het gebruik van foliumzuur?

2. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Nou ik ben gisterochtend ongesteld geworden :) (nu nog leuk).
    Dus ben blij als het voorbij is!
    Ik slik al vanaf begin maart foliumzuur (omdat het 4 weken nodig heeft om in je lichaam opgenomen te worden). Verder slik ik niks, ga ik ook niet doen!
    Gister een vervelend bericht gehad; mijn moeder en stiefvader gaan uit elkaar, dus dat gaat een tijd worden van geregel etc...... :( Ben best geschrokken, had het totaal niet aan zien komen dus zit nu ook niet zo lekker in m'n vel! Hoop niet dat dat invloed gaat hebben!!
    Maarja we zullen wel zien ;)

Nou meiden fijne avond nog!!!!!

3. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben begonnen met foliumzuur toen ik gestopt ben met de pil (tzelfde tijdstip, maar met een andere gedachte ;)) en had ervoor gekozen om een maand te wachten met klussen (op de goede momenten dan).
    Het voelde voor mij (na 13 jaar pil) alsof ik een maandje moest ontpillen, maar dat kwam ook omdat ik de laatste maanden echt last had van de pil.
    Dus ik slik nu al 6 weken foliumzuur, alleen dat.
    Nu afwachten :) vind het wel heel spannend

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Komende week gaat me pil de deur uit.. gister begonnen met foliumzuur. Ook met het idee dat het echte klussen toch volgende maand pas kan gaan beginnen en mijn lichaam dan vast een voorraadje heeft.
    Nu eerst maar die pilstrip af maken.. heeft nog nooit zo lang geduurd:( hahah hoe bedoel je lekker mee bezig?!
    dan nog wachten op pil bloeding.. en hopelijk meteen een duidelijke cyclus, maar dat is maar afwachten..

@ikke85: bah, wat vervelend voor je! Hoop dat je snel je draai weer vind, maar neem ook zeker de tijd om dit te verwerken! Sterkte!

5. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Ikke85; vervelend zeg. :( Dat wordt even een minder leuke periode, maar komt vast weer goed allemaal.

Ik ben begonnen met foliumzuur net voordat mijn menstruatie voorbij was, tien dagen geleden.
    Had nu gehoopt morgen mijn ei te hebben, maar de test gaf niks aan vanmiddag dus nu is het afwachten hoelang mijn cyclus is. :( Kunnen dus nog niet gericht klussen. Wel jammer, maar geduld is een schone zaak hè. ;) En dan ben ik straks lang genoeg met foliumzuur bezig mocht ik zwanger raken.

6. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    #66 Tara26, 7 apr 2010
    Laatst bewerkt: 7 apr 2010
    Ik ben 9 Maart gestopt met de pil. Strip afgemaakt, ongesteld geworden etc...
    Vandaag 1e echte keer zonder pilgebruik ongesteld geworden, dus heb een cyclus van 26 dagen deze maand. Geeft me iig een beeld van wanneer ik het beste kan klussen komende periode :D

En ook begonnen met foliumzuur zodra ik stopte met de pil ;)

Succes met zwanger worden allemaal :)

7. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @bibi26; jammer dat je ovu test negatief was.. hoop voor je dat je snel een positieve hebt zodat je gericht aan het klussen kan..
    Geduld is inderdaad een hele schone zaak, maar duurd soms wel heel lang:( maar met het foliumzuur zit het in elk geval goed:)

8. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik ben met foliumzuur begonnen net 2 dgn voor de strip op was...

wat vervelend voor je ouders...hoop dat je erg zelf een draai in kan vinden!!

dus jij doet toch ovulatie testen???? dat betekent gewoon ergens na 1 week om de dag klussen hahah!!!! dan zit je altijd goed!!!

9. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Heb toch maar een test gedaan ja, was zó benieuwd of mijn cyclus meteen netjes zou zijn.

@Dolfijn; soms duurt het natuurlijk ook erg lang, maar ik mag nog helemaal niet klagen natuurlijk want dit wordt pas mijn eerste cyclus na de pil. ;) Kan me nu wel heel goed indenken als het echt lang duurt dat je daar erg verdrietig van kunt worden, ik vind het nu al lastig om geduld op te brengen.

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Weet dat je niet mag klagen.. ik al helemaal niet;) Maar inderdaad als je hier leest is het lang niet altijd zo makkelijk als dat je hoopt.. Dus we gaan vol frisse moed beginnen en zullen wel zien hoe het loopt.. zo nuchter ben ik dan gelukkig ook wel weer:)

11. Marleen84

Marleen84 Lid

3 apr 2010
    67
    0
    0
    Militair
    Amersfoort
    Heb idd niet veel positiefs gelezen over die 'zwanger worden' pillen, ipv dat ik dat eerst deed voordat ik het kocht :/ achja, denk dat ik dan toch overga op de foliumzuur en vitamine d... ben benieuwd hoe mn eerste ronde gaat verlopen...

@ikke Rot van je ouders ja...hoop dat hier niet veel problemen van gaan komen, voor je ouders danwel voor jou want idd stress is niet handig en kan wellicht van invloed zijn op het zwanger worden. Sterkte en onthoudt: Na regen komt zonneschijn :)

@tara Jeetje lekker hoor zo'n cyclus van 26 dagen!

Hey ik heb trouwens een vet leuke handtekening gevonden! wel handig dit zeg!

12. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zeker een leuke handtekening Marleen!:)
    en lijkt me niet helemaal onverstandig om gewoon over te gaan op foliumzuur en vit. D.. en ach, eerder lezen was handiger geweest maar voor dit soort dingen is het forum toch ook goed?
    Succes met wachten!

13. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey, ja misschien les voor de volgende keer dat je eerst ff rond neust haha!! forum is idd niet voor niks nee!!! oh spannend nu...nog een weekje en dan flink klussen voor ons!!!

14. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ja vind ik ook wel, nou hopen dat het volgende maand ook zo is ;)
    Tenzij het de 2e ronde raak is natuurlijk :D

15. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Kan niet wachten tot ik niet meer ongesteld ben! En vriendlief ook niet haha:D
    Ben zelf wel weer wat rustiger, heb met m'n stiefvader nooit een goede band gehad dus dat vind ik niet zo erg. Tis meer dat ik me zorgen maak hoe het nu allemaal verder gaat, huis zoeken etc... Maarja komt goed :)

Nou dat was wel weer genoeg ego voor vandaag :p.
    Heb het nog steeds voor me kunnen houden, vanavond naar beste vriendin toe met 2-ling van bijna 5 maanden dus ben benieuwd of ik m'n mond dan ook nog kan houden :)

16. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Succes vanavond dan maar ikke! hihihi ik heb het niet gered bij een vriendin die ruim 5 mnd zwanger is.. :p
    en fijn om te lezen dat je weer wat rustiger bent..
    Succes met alles!

17. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland

Dankje!!! Komt goed :)
    Kan vanavond wel weer lekker knuffelen met die 2!!! Zijn nog klein voor 5 mnd, waren 11 weken te vroeg geboren. Dus lekker nog baby :)

18. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey ikke, ja dan ben ik benieuwd!! bij mij weten het nog steeds maar 2 pers. maar vind het soms wel erg moeilijk om niks te zeggen..of ja 3 pers weten het..gisteren was er iemand hier voor reikie te doen, vraagt ze ben je in verwachting??? uh nee hoor....wel bezig voor kinderen hahaha..hoe ze dat wist??????

19. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @ikke 85; lekker van genieten.. ik heb twee neefjes (al wat ouder nl 5 en 3) maar daar geniet ik ook elke keer weer van!:)
    en dat ze nog echt lekker baby zijn is nog meer genieten, knuffelen met een een heel groot geheim bij je! Iets mooiers bestaat er toch niet? (behalve zelf zwanger zijn natuurlijk:p)

@ sasje 24; haha doe jij je best jezelf stil te houden, lezen ze het bijna van je voorhoofd af;) Ach, mensen met een bijzondere gave zullen dit soort dingen toch altijd wel aan je merken denk ik..

20. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    haha ja dacht en nu,.....wat ga ik hierop zeggen!!! pff maar ja, volgende keer zegt ze mischien dat ik zwanger ben haha!!

Deel Deze Pagina