stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sasje24, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen84

Marleen84 Lid

3 apr 2010
    67
    0
    0
    Militair
    Amersfoort
    dat is de wijsheid van het internet zeg ik! :D

2. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    samen met het delen op het forum is het helemaal geweldig:D

3. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Marleen; thx voor de info! Ik ga er als ik dit zo lees gewoon van uit dat ik inderdaad vruchtbaar ben nu. Nu wachten op de buikpijn. (haha, waar je al niet op kunt wachten als je een kindje wil zeg :D

@ Kellox; we zoeken gewoon verder naar ons ei vandaag meid. Bij jou wordt het helemaal wel tijd dat ie komt ja. Ga voor je duimen!

4. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Hihi wat leuk om te lezen dat iedereen er net zo mee bezig is als ik!
    Ik ben sinds gister weer helemaal vrij van de ongesteldheid dus nu begint het echt!!!!
    Wij klussen zoiezo ook al minimaal 4x in de week dus heel erg anders zal het niet worden. Misschien dat ik er wel op let in de 2e week...:)

Oh ik hoop toch zo dat we allemaal niet zo heel erg lang moeten wachten op ons wondertje! En dat onze cylussen mooi op gang komen!

Wat was dat trouwens een heerlijk gevoel om gister de pil niet in te nemen zeg! Gek he waar je nu al blij om kunt zijn haha:)

@Bibi; ga je nog een ovu-testje doen of niet? Ben benieuwd, wel al goed klussen he?! haha

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    woehoe dan toch nog een pendel erbij voor oktober!!!! komt al dichter in de buurt zeg....maar hoop toch dat het dan iet ssneller zal zijn nog haha!!

6. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ ikke85; nee, geen test meer. Moet het echt loslaten van mezelf. Stel dat ik lang op een zwangerschap moet wachten, kan ik altijd nog gaan testen. ;) Net wel even slijm gecheckt en kan er echt duidelijk draadjes van trekken dus eigenlijk zegt dat al genoeg. Mijn vriend komt zo thuis, kijken of ik hem tot klussen kan verleiden. 8)

@ Sasje; jippie, die tweede pendel is al positiever hè! :) Heb de mijn even weggehaald omdat ik er nog een heb aangevraagd. Die dames zullen het wel eerlijk doen, maar voor de zekerheid zodat ze niet kan weten wat er uit de andere pendel was gekomen is ie even weg. ;) Nu maar hopen dat die ongeveer hetzelfde zegt of dichterbij natuurlijk.

7. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Hallo dames,

Vinden jullie het goed als ik hier mee kom kletsen?? Mijn man en ik hebben gisteren besloten om voor een tweede te gaan, gisteren heb ik mijn laatste pil gehad.

Mijn man en ik vertellen het nog aan niemand. We willen het dit keer wat meer privé houden.

Groetjes

8. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Oi en ik zie nu pas hoe droog dat berichtje is! Vooral nadat ik het topic even heb doorgelezen :).

Ik zal wat meer vertellen. Om heel eerlijk te zijn is het toeval dat gisteren mijn laatste pil heb gehad. Nou ja, niet helemaal toeval, heb er wel een beetje op aangestuurd natuurlijk :). Maar we hadden het er gisteren over (rara wie begon er met het onderwerp) en toen had ik toevallig net de laatste van de strip gehad!

Ik vind het reuzespannend. De eerste keer dat ik stopte met de pil had ik er zo'n 8 jaar aangezeten. Ik ben toen elke maand tegen het ongesteld worden aan ziek geweest, of down, of hoe je het maar noemen wilt. Het zijn wel dingen waar ik tegen op kijk, maar waarvan ik hoop dat ze nu uitblijven.
    Ik heb eerst 6 maanden aan cerazette gezeten. Een veel lichtere pil, omdat ik niet weer aan de pil wilde, maar mijn lichaam een spiraaltje niet accepteerde. Ik was alleen continu ongesteld. Sinds vorige maand toch weer aan de microginon, wat ik dus eigenlijk niet wilde. 1 strip gehad, en nu weer gestopt :) ik hoop dus dat ik niet al te lang hoef te ontpillen dit keer. Duurde de vorige keer 6 maanden.

Foliumzuur zag ik voorbij komen!! Goed dat ik het zie, vergeet het weer, zal eens zien of ik nog heb en of dat nog goed is, anders moet ik straks nog maar even naar de winkel met mijn dochtertje. De vorige keer was ik zo ontzettend vergeetachtig met die dingen!!
    Ik slik trouwens standaard ook een multivitamine, dus die blijf ik slikken :). Ipv foliumzuur kun je ook vitamine voor de zwangere vrouw halen he, daar zit de extra foliumzuur al in.

Ik zag het onderwerp vakantie voorbij komen :) wij doen dit jaar costa del achtertuin. We gaan over een klein maandje verbouwen en opknappen hier in huis :) dus niet veel geld meer over voor vakantie.

En ik zag ook vertellen voorbij komen, zoals ik al zei, we houden het stil dit keer. Maar mijn zus is zwanger, nu 9 weken, en ik belde gisteren met haar, en toen kwam het zomaar te sprake............sssssst, mijn man weet het niet dat ik het verteld heb :oops: dus niet verder vertellen!!

@Dolfijn1982, jij en ik stoppen bijna gelijktijdig! erg leuk!! :D en jij stopt op de eerste verjaardag van mijn dochtertje haha.

Zag wat staan over het voelen van je eisprong, niet iedereen voelt dat, of merkt het. Ik heb het nooit gemerkt bij mijn eerste. Ik heb toen in excell nog van alles bijgehouden weet ik nog!

Ach ja, ondanks dat ik het reuze spannend vind, en natuurlijk ook hoop op in de eerste ronde raak!! Moeten we maar gewoon afwachten :) we gaan nog niet speciaal er om vrijen of iets in die zin.

Wat betreft het pendelen, ik ben toch wel nieuwsgierig, laten jullie dat door mensen van het forum doen??

Groetjes!
    Klevkin

9. Marleen84

Marleen84 Lid

3 apr 2010
    67
    0
    0
    Militair
    Amersfoort

Haha dat gaat idd de betere kant op!
    Ikzelf heb nu twee pendels gehad, bij dezelfde als van jou. De 1 zegt december en de ander oktober. Allebei zeggen ze wel dat het n meisje gaat worden. Heb om dezelfde redenen als Bibi dit weggelaten uit mn handtekening... Met alle respect voor de pendelaars natuurlijk :D

@ Bibi Lekker klussen dan maar zeg ik! Vanaf vandaag gaan mn mannetje en ik om de dag aan t klussen!

Heb vandaag toch maar een ovu test gehaald mr denk dat ik wacht tot ronde 2 om hem te gebruiken. Eerst zien wat er deze maand gebeurd, al verwacht ik er echt niet veel van.

@Ikke Tis idd heerlijk om die pil eens niet in te nemen, wel wennen zeg na 6 jaar pillen slikken. Dan toch liever die foliumzuur pillen :p

10. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    @Bibi; En? vriendlief over kunnen halen tot klussen?

@Sasje; Gelukkig een pendel voor oktober! Duim voor je dat het toch wat eerder gaat gebeuren!!!!!

@Klevkin; Welkom en succes!!!!

@hier; Krijg toch wel de neiging om ook te laten pendelen als ik jullie allemaal zo lees :):):) Denk dat ik toch nog even wacht... of niet haha
    Verder zijn we nog steeds druk op zoek naar vakantie :( Echt moeilijk hoor! Zijn nu aan het kijken voor Tunesie of toch weer voor de 3e (!!!) keer Egypte.

11. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Wij zijn 2 jaar terug naar Tunesië geweest, naar Djerba. Het was heerlijk!! Een lekkere week schaamteloze verwennerij (all in vakanties hadden we nog nooit eerder gedaan, we gaan normaal altijd met de tent :))
    We hebben daar ook een 2 daagse jeep safari door de sahara gedaan :D
    En toen ik terug kwam bleek ik zwanger :D dus het was voor mij de meest geweldige vakantie ooit hahaha (was al zwanger voor we gingen trouwens hoor ;) maar dat wist ik niet :)).

12. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Ja wij willen ook graag All in (is vorige keren goed bevallen). Heb ook al op zoover gekeken, maar erg veel verschillende beoordelingen bij hotels dus heeel lastig kiezen! Maarja we komen er vast wel uit!
    Als het goed is laatste vakantie met z'n 2en dus willen wel een lekkere (beetje luxe) vakantie met lekker strand en weer :D

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hihihi wat een verhaal na je eerste voorstel rondje:p Goed om te lezen dat je bijna tegelijk met mij stopt met de pil.. morgen de laatste (had verkeerd gekeken..) dus daarna zal het inderdaad wel raar zijn de pil niet te hoeven slikken en hopen dat mijn cyclus beetje op gang wil komen8)
    Pendelen maakt inderdaad nieuwschierig.. toch wacht ik er nog even mee; eerst maar eens die pil de deur uit en dan zullen we wel zien;)

Even over foliumzuur, hebben het er eerder over gehad maar multivitamines die je kunt gebruiken bij zwanger worden zijn niet altijd even positief.. onze conculsie was; beter 'pure' foliumzuur en evt vitamine D..

Heel veel succes en natuurlijk ook heel veel plezier:p

14. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    hehe, ja een heel verhaal :D had jullie topic gelezen en was toen een stuk spontaner hehe :p het is wel goed om samen te kunnen stressen :D ik ben heel benieuwd wanneer ik ongesteld wordt om eerlijk te zijn :S

heb het gelezen van die multivit, maar ik meende dat dat ging over die speciale vitamines die dan de vruchtbaarheid "bevorderen"? Dit is gewoon multi vitamine aangepast aan de zwangere vrouw. Bij mijn eerste ook gebruikt, daar was niks mis mee voor zover ik weet :) maar ik zal eens zoeken op het forum :).

@Ikke, ik zal eens zien welk hotel wij in zaten :) wij hebben toen via de neckerman geboekt.

15. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    @Ikke, ik zal eens zien welk hotel wij in zaten :) wij hebben toen via de neckerman geboekt.[/QUOTE]

Graag! Kan ik weer even verder kijken :( Soms weet je het gewoon echt niet meer, alleen dat je weg wil en mooi weer!!! haha

16. Marleen84

Marleen84 Lid

3 apr 2010
    67
    0
    0
    Militair
    Amersfoort
    Haha ja en daar kwam ik nèt wat later achter...en zit ik nu dus met een vol doosje 'zwanger worden' pillen haha toch maar voor de "pure" foliumzuur gekozen :D

Welkom klevkin! Succes met ontpillen, hoop dat het nu wat sneller gaat dan de vorige keer! Dat je kleine meid van 11 mndjes snel een broertje of zusje erbij krijgt!

Wat betreft het pendelen, ben er gister achter gekomen dat je hier op het forum een topic vindt ergens onderin wat 'pendelen' heet, stuur wat pendelaars een Persoonlijk bericht en dan krijg je antwoord op je vragen. Ben er zelf niet zo happerig op maar kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen dus heb er inmiddels 2 gehad...

Zooooooooooo...mn mannetje komt zo thuis... ik ga alvast op bed liggen haha nee hoor...

17. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik blijf gewoon hopen op mooi weer in Nederland.. voor ons geen vakantie dit jaar die verder reikt dan onze achtertuin.. Gelukkig hebben we royale tuin waar we ons best kunnen vermaken:)

18. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Hahaha ja deed ik gister ook maar had wel effect ;) hihi

19. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hahahah Marleen.. ga jij maar vast liggen:p:p

20. Marleen84

Marleen84 Lid

3 apr 2010
    67
    0
    0
    Militair
    Amersfoort

Ga dan ook gezellig naar Turkije (marmaris) eind juli! Dan heb je zeker mooi weer en een kans dat je ons tegenkomt :p8)

Deel Deze Pagina