Alvast sorry als dit onderwerp al vaker besproken is, maar kan iemand mij vertellen wat ik nou als eerste dag menstruatie moet rekenen!? Is het de dag dat je al wat roze/bruinige afschijding verlies of echt de eerste dag dat je helder rood bloed verliest? Ik wil namelijk wel met de juiste dag rekenen voor mijn cyclus. Hopelijk kunnen jullie mij vertellen waar jullie mee rekenen! Alvast bedankt he dames!
Hoi Kelly, Volgens mij wordt echt gerekend met de eerste verschijnselen. ALthans bij mijn vorige zwangerschap wel. Groetjes, Otje1975
Eerste dag bloedverlies en dan voor 18.00 uur. Als het na 18.00 uur is, dan telt de volgende dag als dag 1.
Ik reken voor mezelf altijd met de eerste verschijnselen, wat donkerbruinachtig verlies... dat is eigenlijk altijd een dag voordat het echt begint. Maar ik gebruik het eigenlijk ook alleen om bij te houden hoe lang de cyclus elke maand is, en niet om eisprong te berekenen... dan maakt een dag misschien nog best veel verschil? Hmmm.. goede vraag!
Volgens mijn gynaecoloog moet je de eerste dag van het echte rode bloedverlies als dag 1 van je cyclus aanhouden.
Ik houd het ook altijd bij vanaf de eerste dag dat ik helderrood bloed verlies. Dit omdat de bruin/roze afscheiding bij soms 2 of 3 dagen kan duren voordat het dus echt doorzet met buikpijn en hoofdpijn e.d.
Ik heb ook altijd de eerste dag echt bloedverlies aangehouden. Waarbij de tijd voor mij trouwens niet uitmaakte. Voor het slapen bloedverlies = die dag als nummer 1 tellen.
Ja inderdaad, de dag dat je echt rood verlies hebt! Bij mij is het ook altijd zo dat ik 2 dagen bruin/rozig verlies. Die tel ik niet!
Volgens de gyn is dag 1 de dag dat je helder rood verliest en voor 18.00. Na 18.00 pas rood dan mag je de volgende dag pas als dag 1 rekenen.
Nu ga ik het nog even ingewikkelder mkn Bij het VU moesten we op de eerste dag van de menstruatie bellen voor 12uur. ALs je na die tijd helder rood ging vloeien telde het niet meer voor die dag maar voor de volgende dag. Maar goed daar zit maar een paar uurtjes verschil in met de 18uur regel. Maar een beetje bruinige afschijding of drupjes is niet voldoen voor een eerste dag.