weet iemand nog een anticonceptie?

Discussion in 'Anticonceptie' started by emje, Oct 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden,

ik ben net zwanger dus het is nog wel ver weg maar toch ben ik aan het kijken of er een anticonceptie voor mij bestaat.

ik mag geen hormonen gebruiken omdat ik migraine heb met uitval verschijnselen. en met gebruik van hormonen dan ook een grotere kans op beroertes.

ik heb de cerazette pil gebruikt maar hiermee bleef ik erg bloeden. ik heb deze 8 maanden gebruikt en heb 8 maanden gebloed. toen moest ik echt stoppen van de artsen.

een spiraal is ook niet mogelijk omdat door mijn handicap mijn baarmoeder daar te zwak voor is en dus grotere kans op doorboren of vergroeiingen.

condooms kunnen ook niet vanwege erge latex allergie. ik weet dat er latex vrije condooms zijn maar die zijn te klein voor mijn vriend en scheuren dus vaak.

pff ik kom er echt niet uit. ik denk dat de enige oplossing nog sterilisatie is maar we weten nog niet 100% zeker dat we het bij 2 kindjes houden (wel zo 75%). ikzelf ben ook nog erg jong (21).

weet iemand nog iets?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Euh.... Hormonen zitten in de pil, implanon, prikpil, mirena, nuva-ring, pleister-pil. Dus dat valt allemaal af.

Koperspiraaltje valt dus ook af omdat je baarmoeder daar te zwak voor is (al vraag ik me dan af of je baarmoeder wel sterk genoeg is om een zwangerschap te voldragen?).

Condooms.. Tja, kun je niet op internet kijken of er grotere maten latexvrije condooms zijn? Enige andere optie die ik kan bedenken is totaalonthouding.

Anders even overleggen met je huisarts, verloskundige of gynaecoloog! Die weten er een stuk meer van, die weten je medische geschiedenis waardoor bepaalde opties afvallen, en weten misschien nog meer vormen van anticonceptie dan de meiden hier op het forum.

Succes er mee!

3. emje

emje Niet meer actief

@saz667,

bedankt voor het meedenken. ik ga zeker even navragen bij de gyn. over het voldragen van zwangerschap: ik heb een speciaal bandje om mijn baarmoedermond. en mag niet tillen. mag ook mijn rolstoel niet uit. elke 2 weken echo's, en net als bij de zwangerschap van emily zal ik de laatste weken waarschijnlijk in bed moeten doorbrengen. allemaal wel risicovol maar ik heb het er voor over. het risico van een spiraal is wel iets groter omdat daar scherpere uiteinden aan zitten en je baarmoeder is dikker tijdens een zwangerschap.

door deze risico's zitten we er wel aan te denken om het bij 2 kindjes te houden. alleen vind ik steriliseren een erg grote stap.

4. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Een vrouwencondoom is dat misschien wat? Heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht werkt dat?

5. emje

emje Niet meer actief

een vrouwencondoom bevat helaas ook latex :(

6. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Ik zag op de site van condoomfabriek eentje die latexvrij moet zijn. :)

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    persona! Helemaal geweldig, mits je je een redelijk constante cyclus hebt en je je benen bij elkaar kan houden op de gevaarlijke dagen.

8. brusje

brusje Fanatiek lid

Dec 26, 2008
    2,625
    241
    63
    pessarium, die wil ik strx hebben, maar niet voor anticonseptie maar voor een andere reden

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Jeetje, wat heftig lijkt me dat! Gelukkig sta je wel goed onder controle, dat scheelt. Tja, sterilisatie is natuurlijk wel een enorme stap, vooral ook gezien je leeftijd.

Ik zou het echt bespreken met zowel je gyn als de huisarts en natuurlijk ook je partner. En er erg goed over nadenken en de voors en tegens tegen elkaar afwegen.

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Periodieke onthouding m.b.v. temperaturen!

11. mave1978

mave1978 Actief lid

Oct 7, 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    De Ladycomp zou wellicht wat voor je kunnen zijn. Dit is een computertje die je cyclus in de gaten houdt en d.m.v. een rood of groen lampje laat weten of je vruchtbaar bent of niet. Ik gebruik hem sinds een paar maanden en ben er erg tevreden over.

Share This Page