Al 1 kind hebben en dan HCG?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Truusje81, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Het wil bij ons helaas niet lukken om zwanger te raken van een 2e kindje. Wij zitten inmiddels in ronde 12 of 13. Ben even de tel kwijt.

Ik heb inmiddels een echo gehad bij de gyn en dat zag er keurig uit. Vandaag de uitslag van mijn man z'n zwemmers gekregen en die waren "uitstekend".

Volgend onderzoek zou de HCG zijn. Het leek alleen de gyn erg onwaarschijnlijk dat er een eileider verstopt zou zitten, omdat ik zal een zoontje van 2 heb. Ik ben alleen vergeten te vragen waarom dat zo is. Kan iemand mij dat vertellen? Heeft iemand een HCG gehad terwijl je al een kindje hebt? En was er een eileider verstopt, of niet?

Bedankt!

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik neem aan dat je een HSG bedoeld?

Kijk even onder zwanger worden, het topic van Priscilla 1990: wanneer heb ik geluk, post nr 30

Daar heb ik mijn verhaaltje neer gezet, ik heb 2x een HSG gehad, voor de oudste en voor de derde

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb een HSG gehad, heb nog geen kindje alleen. Maar ik denk dat als er 1 eileider verstopt zit, jouw huidige kindje toch via de andere eileider gekomen zou kunnen zijn?

4. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps! Ik bedoel inderdaad een HSG. :)

Bedankt voor de tip Mamabri. Ik ga het even lezen!

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi,
    Ik heb al een zoontje, meteen de eerste keer proberen raak en nooit problemen gehad. Toen wij in januari 2010 voor nr 2 wilden gaan begon de ellende... ook toen in ronde 2 al zwanger, maar vmk. Na een jaar maar eens naar de gyn, ik had het idee dat mijn lichaam 'anders' was, maar ook uit een echoonderzoek bleek niets. Later zijn we verder gegaan met onderzoeken omdat er nog steeds niets gebeurde. Dat was bloedonderzoek op eisprong en zaad. Alles prima. Volgende stap was HSG, ook die was helemaal prima. Duurde wel heel even voordat de vloeistof doorliep maar daarna alles prima. Later zelfs nog een hysteroscopie en ook daar bleek alles prima. Inmiddels zijn we een dikke 3 jaar verder, heb ik 6x iui gehad en gaan we nu op voor IVF.
    Ongelofelijk...
    Ik hoop niet dat het jou hetzelfde vergaat. Ik had nooit gedacht dat het krijgen van een kindje bij ons ineens niet meer zou lukken... Via dit forum ben ik erachter dat heel wat stellen een eerste kindje hebben en nummer 2 gewoon maar niet lukt.

Succes! Ik hoop dat het jou beter vergaat!

6. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat heftig Betties! Ik wens je alle geluk van de wereld. Ongelooflijk dat het ineens zo kan lopen.

Bij ons was het bij nr. 1 ook gelijk raak zonder problemen. Hopelijk laat nr. 2 niet lang meer op zich wachten. We gaan het nog een half jaar proberen zelf te doen en anders gaan we terug naar de gyn.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ongelofelijk, dat verwacht je toch niet als nr 1 zo makkelijk gaat, hopelijk mag ook jij snel een 2e kindje in je armen sluiten.

Deel Deze Pagina