Op 20juli heb ik mijn laatste pil geslikt. Nadat ik netjes mijn onttrekkingsbloeding had gehad, ben ik niet meer ongesteld geworden. Heb af en toe wel zwangerschaps-/ongesteldheidsklachten, maar dat is allemaal erg vaag.. Verder heb ik geen hoger libido of gevoelige tepels gekregen.. Wie weet komt dat nog.. Volgende week maar ff een zwangerschapstest doen zodat ik weet of ik nog steeds op mijn ongesteldheid moet wachten. Top trouwens dat je eerst wat info op zoekt. Zelf sinds me 12de aan de pil en niet geweten dat t zulke rommel was. Had heel naïef verwacht snel ongesteld te worden, maar tot nog toe dus niks. Krijg er de kriebels van.. Succes!
Wederom bedankt voor alle reacties en tips! Ik heb inderdaad een app gedownload nu waarmee ik mijn cyclus kan gaan bijhouden.. Nog 7 dagen! En zoals in mijn andere topic te lezen is stoppen mijn vriend en ik ook op diezelfde dag met roken... Extra spannend dus.. Foliumzuur... Is dat niet wat vroeg? Omdat we eerst nog een tijdje condooms willen gaan gebruiken en nog niet gelijk gaan proberen zwanger te worden? Wat leuk om te lezen dat er meer meiden gaan stoppen nu. Misschien kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden van de bijwerkingen enzo.. Maar ik wist trouwens niet dat je ook zwangerschapskwaaltjes kan krijgen na het stoppen met de pil... Da's best lastig lijkt me want sjah, komt het dan door de pil of ben je echt zwanger? Bizar hoor.. Ben heel benieuwd of ik bijwerkingen krijg..
Foliumzuur moet je eigenlijk mee beginnen als je stopt met de pil en een kinderwens hebt. Ik ben er meteen mee begonnen.. Je weet maar nooit! .
Oke dank je wel rian! Dan ga ik dat ook doen.. Ik dacht dat dat pas hoefde als je echt bezig gaat met proberen... Maar ik hoorde ook dat je na pilgebruik eigenlijk altijd een tekort hebt aan foliumzuur dus gelijk beginnen is eigenlijk ook wel logisch... Het teveel plas je gewoon weer uit neem ik aan dus kwaad zal het niet kunnen denk ik? En dan gewoon gelijk de normale dosis? 1 tablet per dag? Zit er nog verschil in prijs/soort?
Ik heb van 5mg per tablet en daar slik ik er dagelijks 1 van. 4 mg is ook voldoende maar die hebben ze hier niet (ik woon in Spanje). Je kan in NL geloof ik ook 'zwanger worden' van Etos kopen of Davitamon mama en daar zitten ook nog meer vitamine bij in. Wij zijn ook nog niet echt serieus bezig maar doen t wel onveilig dus ben ook begonnen met slikken! Beter wel dan niet
Nou na een heel goed gesprek samen bleek toch eigenlijk wel dat we allebei niet willen wachten alleen dat niet helemaal durfden toe te geven haha. Maar goed.. Vandaag dus begonnen met foliumzuur en mn laatste pil inmiddels gehad We gaan er dus gewoon voor nu. Heb even gekeken, ik heb die foliumzuur van de kruidvat gehaald en daar zit idd 400 mg in dus dat is goed dan toch?
Hier 15 jaar de pil geslikt. Na de laatste gestopt en 4 weken later een positieve test in handen! Het kan dus heel snel gaan... helaas ben ik volgens mij 1 van de uitzonderingen. Wil degene die met de pil gaan stoppen veel succes wensen!
Spannend meid! Hier in de eerste week van januari 2011 mijn laatste pil geslikt. Een onttrekkingsbloedong gehad, en daarna na 23 dagen mijn eerste eigen menstruatie. Daarna zwanger geworden, in november 2011 is zoontje geboren! Wel veel last n bloedingen gehad in de eerste twee weken van de zwangerschap. Ik dacht dat ik een miskraam had gehad, maar het bleek dat ik zwanger was van een tweeling waarvan er een heel vroeg ( rond nod) het niet heeft gehaald. Dus in hoeverre dat een fabeltje is...?!