Ik ben zo blij! Zou het wel van de daken willen schreeuwen maar dat doe ik natuurlijk niet. Dus daarom maar even hier, in juni ga ik stoppen met de pil!!! Of eigenlijk ben ik nu al gestopt maar gaan we vanaf juni proberen een kindje te maken. Nu even een vraagje, ik heb al foliumzuur gehaald maar zijn er nog meer voorbereidingen die ik moet treffen voor een gezond begin van de zwangerschap? Groetjes Stefanie
Welkom Stefano Wat spannend weet wat je doormaakt ik ben nu 2 maanden gestopt zit in de 2e ronde nu.. zoo spannend!! Ik slik ook foliumzuur en probeer met alcohol wel te matigen. Roken deed ik gelukkig 2 jaar al niet meer. Gezond eten en hopelijk doet moeder natuur de rest tenminste daar hoop ik elke maand ook op haha. Veel plezier met de voorpret!! Liefs
Wat leuk tann! Ik vind het ook zo spannend allemaal, ik wil het al heel lang maar mijn vriend wilde steeds niet. En nu heeft hij dus groen licht gegeven. Maar nu het echt gaat gebeuren denk ik ineens zou ik het allemaal wel kunnen? Wat bedoel je precies met de 2e fase?
Hey Stefanie Zelfde verhaal hier. Zijn al 6 jaar samen en tijd vliegt.. nu tegen de 30 en iedereen begint kinderen te krijgen en ineens kreeg mijn vriend de kriebels haha. Dus nu inderdaad groen zich en hopen dat het ons gegund is. Ik ben eind februari gestopt en heb 25 maart mijn eerste echte menstruatie gehad (ronde 1 dus niet zwanger) nu 2e ronde van menstruatie.. Duimen dan het deze cyclus raak is.. maar ja ben natuurlijk net pas bezig. Wel meteen na 15 jaar pil een cyclus van 28 dagen dus dat is positief. Niet verwacht. Spannend hoor! Wil het ook het liefst van de daken schreeuwen maar liever houden we het even stil. Alleen beste vrienden weten het en ook die zijn bezig dus wel leuk om samen te delen..
Een ronde bedoelen ze een cyclus mee. Vanaf de eerste dag van je menstruatie begint je cyclus. En op de dag van de volgende menstruatie de volgende ronde. De dagen er tussen is een cyclus. Dit kan vrij constant zijn maar kan ook erg wisselen. Buiten foliumzuur om zou ik nu nog nergens mee beginnen. Als je rookt zou je kunnen stoppen en probeer minder te drinken. Over tarwekiemolie zijn de meningen verschilt. Ze zeggen dat je daarmee de kans op een bevruchting of innesteling kunt bevorderen. Ik heb het ook maanden geslikt. En het hielp hier niet. Sommige vrouwen worden zwanger terwijl ze dat slikken. Maar dit kan natuurlijk ook op een natuurlijke manier zijn gelukt zonder dat de tarwekiemolie er iets mee te maken had Succes!
Wat leuk meid!! Ik herken het gevoel hoor haha. Ik zou zeggen stoppen met roken en drugs, als je dat doet. Minder met alcohol drinken, je hebt nog even maar begin er alvast mee zodat je straks niet alles gaat missen ofzo haha. Begin alvast met foliumzuur en het beste is multivitamine voor zwanger worden, daar zit ook foliumzuur in en ook vitamine b12 dat is ook belangrijk. Tarwekiemolie zou ik nog even achter wegen laten, dit kan je gebruiken als jullie echt beginnen. Na je eisprong kan je dit slikken, zorgt ervoor dat de bevruchte eicel beter kan innestelen. Het makkelijkste is om ovulatietesten te gebruiken om je eisprong vast te stellen, zo weet je dat je op het goede moment vrijd en wanneer je dus met de tarwekiemolie kan beginnen. En het is echt niet erg om ze te gebruiken, bij mij helpt het om er juist niet teveel mee bezig te zijn omdat ik precies weet welke klachten bij wat horen.. komende eisprong, komende ongesteldheid, zwangerschap? snap je die laatste mag ik nog meemaken en ik hoop snel haha
Succes, dat het maar snel raak mag zijn. Ik was ook alvast begonnen met foliumzuur verder niks eigenlijk.
Heel herkenbaar inderdaad! Hebben ook eind vorig jaar besluit genomen en half januari gestopt met de pil. Eerste cyclus was 33 dagen, wel wat lang maar nog oke. Nu nog steeds in tweede cyclus, al 51 dagen geloof ik. Ik heb al een aantal zwangerschapstesten gedaan, maar helaas steeds negatief. Nu hoop ik dus maar dat ik snel ongesteld wordt, zodat mijn cyclus snel wat regelmatiger is. Hier ook iets minder aan het drinken en enkel foliumzuur aan het slikken. Toitoitoi iedereen!
Hallo allemaal! Wat een leuke reacties! Spannend allemaal en leuk dat ik het nu toch met iemand kan delen! Ik voelde vroeger altiid mijn eisprong dus dat is nu wel gunstig. Ik ben nu ongesteld, zou normaal gesproken vrijdag weer met mijn pil moeten beginnen maar die ligt lekker opgeborgen in de la en daar blijft hij voorlopig lekker liggen ☺️. Geen idee hoelang mijn cyclus duurt. Ik hoop dat hij meteen regelmatig is maar dat is even afwachten.
Succes! Hoop dat je snel je eigen menstruatie cyclus op gang hebt En dan flink aan het klussen gaan haha. Bij mij heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik ongesteld werd na het stoppen met de pil. Mijn lichaam was compleet van slag. Nooit weer begin ik aan die troep! Mocht ik zwanger worden dan laat ik na de bevalling een spiraaltje zetten.
Hoi Stefanie, Wij gaan ook vanaf juni beginnen. Ik vind het wel moeilijk om tot dan te wachten hoor! Het liefst zou ik gelijk beginnen Waarom wachten jullie nog 2 maanden?
Tarwekiemolie bevat een grote hoeveelheid vitamine E, waarvan ze zeggen dat het de vruchtbaarheid kan bevorderen. Zoals anderen hier al zeggen kan je prima alleen foliumzuur nemen, daar ben ik ook mee begonnen. En mocht je tarwekiemolie nemen, en zwanger worden, dan is het inderdaad maar de vraag welke rol tarwekiemolie daarin gespeeld heeft. Ik ben in de ronde dat ik begon met tarwekiemolie ook zwanger geworden, helaas werd dit een vroege miskraam. Ik voel me er goed bij om het te nemen, vooral daarom doe ik het
Hoi Freddel Ja ik vind het ook heel moeilijk!! Maar mijn vriend wilde eerst een nieuwe auto kopen en daarna beginnen. Ik ben nu dus wel al gestopt met de pil dus ik hoop dat hij straks gewoon zegt ach laat dat condoom maar 😉 Maarja we zullen zien. Waarom wachten jullie nog 2 maanden?
Hihihi hier mag manlief pas een nieuwe auto als ik zwanger ben, dan hebben we pas een grotere nodig Maar idd ik slik wel foliumzuur, tarwekiemolie nog niet. Maar dit mag je in principe toch altijd gewoon slikken?
Wij wachten omdat we eind augustus gaan trouwen dus ik mag niet meer dan 3 maanden zwanger zijn.. anders pas ik de jurk niet meer Ik slik al een jaar de pil niet meer dus ik heb straks geen last van ontpillen. Ik ben ook net begonnen met foliumzuur. Ryanne, Het is gewoon een supplement dus je kan het gewoon slikken tot je zwanger bent (en dan nog wat langer natuurlijk). Het zit in principe ook in groenten enzo maar dan krijg je lang niet genoeg binnen voor een zwangerschap. Daarom moet je extra slikken.
Hoi allemaal, Ik weet niet of ik goed ben in deze topic maar wilde toch eens iets vragen. Ben 3 weken gelede. gestopt met de pil en wel bekende ontpil klachten gehad. Maar zit nu wel met een vaag dingentje. Ik heb altijd wat witte afscheiding gehad...maar sinds ik met de pil gestopt ben is dit eigenlijk gestopt.. Kent iemand dit? of weet iemand hoe dit komt? Ben wat dat betreft zo'n zenuwpees
@ Lieve: Ik ben net 2 maanden gestopt herken dit niet. kan natuurlijk wel aangezien je hele hormoonhuishouding in puin ligt haha. Ik heb de eerste maand ook veel klachten gehad. juist meer afscheiding, misselijk, hoofdpijn (heel erg) en zo chagrijnig als wat. Gelukkig nu weer over na de eerste normale cyclus. Succes Lieve! (ga je ook voor een kindje?)