Hahaha ik zag het! Fijn dat het aangepast is Ik heb nog niet echt gemerkt dat ik meer down ben na mijn eisprong dan anders, maar ik heb wel soms van die dagen dat ik zegmaar niet echt te genieten ben voor mijn omgeving. Hopelijk voel je je snel weer wat vrolijker Nadientje. Anders kan je altijd bij ons hier je hart luchten!
Ik had een cyclus van 40 dagen... en behoorlijk heftige menstruatie.. Nu hopen dat alles snel weer op orde is! Dit weer helpt inderdaad niet echt... khad gister ook echt mn dag niet😧
Vanmorgen is mijn menstruatie begonnen. Deze zijn veel heftiger dan met pil. Meer buikpijn en meer bloed 😐 echt stom, hopelijk snel zwanger.
Ja heel fijn jemima Oh bah vervelend famke dat je menstruatie zo heftig is, maar gelukkig is die er wel. Wie had dat gedacht, dat je ooit blij zou zijn met een menstruatie hahaha. Ik hoop ook voor je dat je cyclus snel weer normaal is.
Ik ben echt verschrikkelijk emotioneel na het stoppen met de pil, is dit herkenbaar. Ik kan echt zo met tranen in me ogen staan.
Nod is Niet Ongesteldheids Dag. Waarop je eigenlijk ongesteld zou moeten worden, maar hoopt dat je zwanger bent. Balen dat je ongesteldheid zo heftig is hopelijk wordt het gauw minder! Ja, zo emo herken ik wel, hormonale balans is ver te zoeken! Dat was er gister denk ik ook. En het einde van het jaar komt in zicht met alle drukte eromheen, afstuderen.. Ik heb een mooie armband gekregen! Wilde ik stiekem al zo lang... Superlief! Thanks voor het luisteren meiden, soms moet je even je ei kwijt! (Let niet op de woordspeling)
Wat leuk en lief Nadientje ! En daar is het forum toch ook onder andere voor ik vind het ook heel fijn dat ik hier me ei kwijt kan!
Ik zit even met een vraag. Afgelopen donderdag nacht is mijn ontrekkingsbloeding begonnen en was gisteren afgelopen zeg maar. Er even vanuit gaande dat alles normaal is en ik niet net ben gestopt met de pil, wanneer zou je dan een eventuele eisprong kunnen hebben?? Womanlog app zegt aanstaande zondag en mama apps zegt aanstaande vrijdag Ik heb ingesteld een cyclus van 21, heb namelijk nog geen idee wat die bij mij is omdat ik net de laatste ontrekkingsbloeding heb gehad. En dan dag van eerste menstruatie op 29-05-2015
Een normale cyclus is 28 dagen. Dit is vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Als donderdag jouw menstruatie is begonnen heb je ongeveer 14 dagen daarna je eisprong. Even afhankelijk hoelang je cyclus duurt. Maar dit zijn de standaard dagen zeg maar. Een cyclus van 21 is wel heel kort, ik zou hem gewoon op 28 houden.
Dat zou ik ook doen. En heel goed op je afscheiding letten na ongeveer die 14 dagen, het kan zijn dat er veel aan verandert en dat geeft vaak een indicatie wanneer je vruchtbaar bent!
Ik zou de eerste maand gewoon ook even afwachten hoelang je cyclus duurt, aan de hand daarvan kan je de maand erop al goed inschatten wanneer je eisprong is.
Bedankt meiden pas het gelijk even aan naar 28. Moet het inderdaad afwachten want ik heb nog geen flauw benul wat mijn cyclus gaat doen. Maar dan heb ik in ieder geval een soort van richtlijn
de 'perfecte' cyclus is 28 dagen maar een cyclus van 25 tot 35 dagen wordt als normaal beschouwd. Ik val daar duidelijk buiten, heb nog steeds mijn ei niet goed gevonden. dacht 19/20mei. vandaag alweer op dag 56 van deze ronde...... hoop voor jou dat je snel een regelmatige cyclus hebt!
Leuk allemaal dat jullie ervoor gaan! Veel succes! Ik wil even een dillema delen: Mijn vriend en ik zouden heel graag voor een 1e kindje gaan. De kinderwens is bij mij heel sterk aanwezig. Alleen heb ik qua werk alleen een 0 uren contract.. mijn vriend heeft wel een vaste baan. Nu is het misschien verstandiger om eerst een vaste baan te zoeken.....maar dan moeten we het eerst weer een hele tij uitstellen omdat ik het niet vind kunnen om gelijk zwanger te worden bij een nieuwe baan. Wat denken jullie? zwanger proberen te worden, 0 uren contract houden, en na bevalling baan zoeken? Of een vaste baan zoeken en kinderwens uitstellen? ( hoop dat het gevoel dan te onderdrukken valt) Financieel hebben we met mijn 0 urencontract 600 euro over om van te leven per maand. Is dat genoeg voor twee volwassenen en een baby? Graag jullie mening/tips/ideen.
Ik heb geen idee hoeveel een baby kost. Maar zelf heb ik liever alrijd zekerheid. Helemaal als het om dit soort dingen, een klein baby'tje om voor te zorgen, dan is het wel handig als je zeker bent dat je genoeg geld binnen krijgt elke maand. Maar dit is natuurlijk aan jullie zelf om te beslissen. Ik snap als je 35 bent je niet veel tijd meer hebt om te wachten maar als je begin 20 zou ik zeker even geduld hebben. Er zijn ook nog heel veel leuke dingen om te doen zonder kindje. Maar nogmaals dit zullen jullie zelf moeten beslissen
Ik ben het met Stephanie eens. Het ligt aan jullie situatie en het argument van leeftijd vind ik ook inderdaad een goede. Heb je genoeg ervaring en is er genoeg werkgelegenheid om het aan te durven erna een baan te zoeken, of niet? Dat kan ook een overweging zijn. Het is erg lastig te zeggen of het financieel haalbaar is, ook omdat de praktijk vaak anders werkt dan een theoretisch kostenplaatje.