Inderdaad. Mensen zijn van nature zo nieuwsgierig! Ik drink ook al nooit, vanwege medische redenen en omdat ik het gewoon niet lust. Daar moet je dan vaak een hele verklaring over afleggen, maar na zoveel jaren weten ze het nu wel. Redelijk irritant lijkt me het als je normaal gesproken van een wijntje houdt, maar vandaag even niet, en mensen stellen meteen vragen.
Balen Stefanie!! Hopelijk volgende ronde beter nieuws ! Dat scheelt inderdaad dat jullie niet drinken en dat ook bekend is. Vaak is het ook zo dat als ik niet drink ik de bob ben, dus dan vragen ze gelukkig niet verder Maar als je er zo over nadenkt is het eigenlijk wel achterlijk dat je jezelf moet verantwoorden. Moet niet natuurlijk maar dan krijg je helemaal rare blikken.
Plus dat ik vind dat als je ineens niet meer drinkt mensen ook niet door moeten vragen al hebben ze een vermoeden. Zodra jij het dan wil vertellen horen ze het wel. Ik had een vriendin waarvan ik wist dat ze bezig was, en die dronk ineens ook geen wijn meer. Ik wist heus wel dat ze zwanger was maar ik dacht nouja hoor het vanzelf wel.
Ja indd balen 😕. Had gisteren avond en vanmorgen echt zoveel kramp dat heb ik nog nooit gehad 😖
Ik ben redelijk vaak de bob.. maar tevens komt dat ook doordat ik in de zorg werk en dat feestjes altijd in mijn werk weekenden vallen dus door de alcohol zal ik niet snel door de mand vallen en mocht t nu of volgende ronde raak zijn dan zit je ook nog s met de vakantie periode dan zie je mensen toch al minder Balen stefanie!! Op naar de volgende ronde!! ❤
Het lijkt me nog steeds zo'n raar idee dat je straks misschien een klein mensje in je buik hebt groeien. Super leuk allemaal maar voelt heel erg onrealistisch. Hebben jullie dat ook?
Ja inderdaad een gek idee, maar ook best wel eng eigenlijk. Als het lukt dan is straks een klein mensje compleet afhankelijk van je en ben je voor hem/haar verantwoordelijk.. (het is onze eerste )...
Precies! Ik wil het heel graag en was als een kind zo blij toen we voor het echie gingen maar hoe langer ik er over nadenk hoe banger ik word.... Wat als ik het helemaal niet leuk vind? Die mensen heb je ook toch?
Ik vond de zwangerschap pas echt worden toen ik de kleine voelde schoppen/bewegen.. je buik groeit wel en je ziet je ukkie op de echo's.. maar dat vond ik heel onwerkelijk! Maar man, man wat is het heerlijk om elke dag weer met mijn meisje te kunnen knuffelen en spelen en gek doen! Ik heb elke keer weer vlinders in mijn buik als ik bv net als vandaag haar bij mijn gastouder ophaal en ze helemaal enthousiast haar armpjes naar mij uitsteekt om te knuffelen en zo happy is mij weer te zien.. vanaf het eerste moment was/ben ik verliefd op der! Maar kan me nog zo goed herinneren hoe jullie je nu voelen! Het blijft spannend..en je ondervind alles op je eigen manier en op de tijd dat jij er klaar voor bent.. en de gevoelens die bij het ouderschap horen voel je pas als jij je eigen kindje in de armen hebt! maar t komt heus wel goed!
Hihi dankjewel famke! Nu voel ik ook weer vlinders door jouw verhaal! Als je mensen met een baby veel hoort zuchten en steunen over slapeloze nachten etc dan ga je toch twijfelen. Deze mooie dingen vertellen niet veel mensen ☺️
Iedereen kan zijn/haar kind wel eens achter t behang plakken maar de onvoorwaardelijke liefde blijft! btw.. ik heb sinds vandaag heel zwaar gevoel in de buik en pijnlijke borsten.. :O herken dit van de vorige keer dat ik al zwanger was..maar niet van daarvoor.. kan dit met de ei sprong te maken hebben? (lijkt me niet dat ik nu al zwanger ben.. )
Dat herken ik ook heel erg!! Vind het ook enorm eng, maar toch zou ik niets liever willen! Maar de gedachte inderdaad is wel enorm eng en dan slaan de twijfels toe. Ik heb zelfs even een momentje gedacht: ik durf het niet meer! waarop vriendlief heel droog zei: tsja daar is het nu te laat voor hahaha maar dat komt puur door twijfels en angst. Geen twijfels of ik het wel wil of niet, maar inderdaad de twijfels kan ik het wel, ga ik/we het wel goed doen etc. En ik merk wel nu dat we de eerste ronde gehad hebben ik er al wel iets minder mee bezig ben. Het is en blijft heel spannend natuurlijk! Maar misschien scheelt het ook dat ik net mijn menstruatie gehad heb en daardoor er minder mee bezig ben
Kan volgens mij ook bij de eisprong horen famke Dus lekker gezellig maken zou ik zeggen En als ik jou verhaal lees van je dochtertje verdwijnen inderdaadalle angsten en twijfels! Want daar doen we het voor, wat je er allemaal voor terug krijgt.
Angst is hier zeker niet aan de orde... heb wel eens twijfels of ik het wel goed doe maar goed ik vind mijn opvoeding goed.. een ander kan daar wel anders over denken maar vind dat t prima zo gaat Hoop dat het de sprong is! Manlief is er van op de hoogte dus zeker vanavond even gezellig maken hihi
Ja famke ik had de eerste maand hele pijnlijke tepels en nu steeds voor en tijdens de menstruatie hele gespannen pijnlijke borsten. Zou leuk zijn als je wel zwanger bent!
Lichaam is raar iets hoor heb dit nog niet mee gemaakt buiten de zwangerschap om Jaa zou zeker leuk zijn! Maar ga der niet van uit hoor! Zal der wel bij horen