Stoppen met de pil

Discussion in 'Anticonceptie' started by Tessa8, Mar 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik zat me te bedenken, is het misschien handig als ik na deze strip stop (we willen vanaf eind april beginnen met 'klussen') en dan een maand, zonder anticonceptie te vrijen?
    Om toch te kijken hoe mijn lichaam erop reageert als ik stop ipv. meteen te gaan klussen toch een maand het op deze manier te doen.

Hoe hebben jullie dit gedaan?
    Ik hoop op reacties!
    Groetjes

2. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Niemand die wilt vertellen hoe je dat gedaan hebt?
    Weet namelijk niet wat het beste is.
    Sorry, ben niet ongeduldig maar gewoon erg benieuwd!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja vind het wel een goed idee eigenlijk. Dan kan je je lijf even de tijd geven om aan de 'normale' situatie te wennen voordat het straks weer volzit met hormonen van een zwangerschap. Maar het is niet echt nodig hoor, je kunt meteen beginnen met klussen. Let je wel op je foliumzuur? (kan het niet vaak genoeg zeggen :)

4. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    We willen echt pas rond eind april beginnen met klussen, maar inderdaad leek het me wel fijn als ik een maandje mijn cyclus kan afwachten. Vandaar dat ik dacht om mijn strip af te maken t/m volgende week vrijdag.
    Heb al puur mama in huis :) dus ook de vitamines erbij. Ga volgende week beginnen met slikken.

5. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

Mar 11, 2008
    1,310
    0
    0
    Doetinchem
    Hoi hoi,

Ook ik ben nu al gestopt met de pil en we willen pas in de zomer voor het eggie gaan. Maar ik vind het gewoon prettig om te weten hoe mijn cyclus in elkaar zit. Na zoveeeeeeeeeeeel jaren de pil slikken weet ik dat echt niet meer.
    Dusssss........goed idee lijkt me

6. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Babijtje ook bedankt!
    Ik kan me ook niet echt meer herinneren hoe het is zonder pil. Volgens mij was het bij mij voor de pil wel regelmatig, maar weet het niet zeker, was al jong toen ik met de pil begon.
    Ik denk dat we gewoon maar 1 maand afwachten. en dan voor het echte werk gaan :)

7. Niet meer actief

Hoi,

Ik slik ook al van jongs af aan de pil.
    Ik stop 14 November dit jaar met de pil en beginnen met foliumzuur slikken en gaan dan gewoon beginnen.
    We gaan ook niet "het" doen op tijd en schema.
    Dus gewoon wanneer we willen en niet van o ja nu heb ik eisprong of nu ben ik vruchtbaar nee gewoon op goed geluk en dan maar hopen dat het een keer op het goede tijdstip is zeg maar.
    Ik wens alvast wel iedereen veel voorplezier en succes met het oefenen of het nu voor de fun of het echte werk is.

Groetjes Wendy

8. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Dat is waar. Het is wel een soort van spelbreker. En we vinden het ook niet prettig zo'n ding. Maar om je cyclus af te wachten toch 1 ronde lijkt me het wel handig.
    Kun je toch je lichaam even laten 'wennen' zonder pil.

9. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

Mar 11, 2008
    1,310
    0
    0
    Doetinchem
    tja...het is ook niet echt optimaal nee. Maar ja, ik ben een enorme stresskip en wil dus gewoon echt mijn cyclus goed weten voordat we voor het eggie gaan.
    En misschien gaan we ook wel eerder voor het eggie, ik merk toch, hoe meer we er mee bezig bent, hoe meer we naar een kindje gaat verlangen. Dus we zien wel hoe het loopt. Ik ben nu ook pas net 3 dagen gestopt met de pil en ben al weer langer ongesteld dan ik met de pil was..........balen!

10. Mama30

Mama30 Lid

Apr 1, 2008
    31
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben ook nieuw op zwangerschapspagina en wilde ook even reageren.
    Gisteren was mijn laatste pil. Hiervoor heb ik de pil 10 jaar geslikt. Nu willen we zwanger worden. Ik wil graag eerst 1 of 2 cyclussen afwachten zonder pil, puur om te kijken of mijn lichaam het een beetje normaal doet, zonder pil. Ook vind ik het idd belangrijk om mijn cuclys te weten dan. Tevens heb ik geen haast, omdat ik namelijk in mijn laatste jaar masteropleiding zit (naast full time baan), dus als ik gelijk in de zomer zwanger raak, dan moet ik mijn afstuderen tegelijkertijd plannen met mijn bevalling. Ook is mijn man op dit moment zijn promotie aan het afronden... dus midden in de laatste loodjes. Een half jaar geleden leek ons dat niks, om zo te moeten stressen tijdens mijn 1e zwangerschap, want je wil toch ook genieten... plus we hebben er de woning ook niet echt voor, maar inmiddels is ons verlangen naar een kindje zoooo groot geworden (en we zijn bang dat het heel lang niet zal lukken), dat we gewoon niet meer willen wachten. Ook als dat gaat betekenen dat ik mijn scriptie moet uitstellen. We weten eindelijk wat voor ons het belangrijkste is. En als je steeds gaat wachten totdat je de juiste baan, woning, auto etc. hebt, dan zul je steeds uitstellen.

Nou, ik ben wel heel erg uitgebreid... gelijk in begin, maar ik hou nu op en hoop dat alles goed zal gaan met mijn cyclus. Ik wens iedereen veel succes met zwanger worden!
    liefs,
    Mama30

Share This Page