Mijn jongste van 3,5 heeft nu de laatste tijd steeds knalrode wangen tijdens het ontbijt. Ze drinkt melk en eet gewoon een boterham. De laatste weken heeft ze vaker moeite met poepen. Ook weigert ze soms pertinent te eten en te drinken in de ochtend. Brood eten gaat ook niet meer van harte. Kan het een allergie zijn? Zie foto dit gebeurd binnen 5 minuten. Het jeukt niet en is niet ruw en trekt naderhand wel weer weg.
Het lijkt idd alsof op het eten reageert. Misschien eens twee weken de melk weglaten en kijken wat er gebeurt. Of tijdelijk speltbrood (schoon speltbrood) laten eten? Mijn zoontje en ik reageren beide op melk en tarwe. Melk bezorgt enorme buikpijn en tarwe echt verstopping. Spelt kunnen we wel hebben (bijv van speltfoodies of liefde en passie brood van ah).
Ik lees dat ze brood niet meer van harte eet, let eens op of het bij meer graan producten voorkomt. Dit is de leeftijd dat Coeliakie ook tot uiting kan komen. Is een in de volksmond genoemde glutenallergie, houd in dat eiwitten uit tarwe niet meer door de darmen worden opgenomen waardoor ontlasting moeizaam gaat en andere allergische reacties kunne optreden. Het is even mee denken. (ik heb zelf coeliakie en erken het daardoor al een verschijnsel bij kinderen maar het hoeft niet zo te zijn).
Dit speelt idd ook door mijn hoofd. Vanmorgen geitenmelk gegeven en er gebeurde niks. Cracottes amper van gegeten en vanmiddag begonnen haar wangen weer rood te worden. Ik vrees dat beiden niet goed verdragen worden. 23/1 kunnen we bij de kinderarts terecht