Stoppen met de speen tips!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kgulik, 6 aug 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Thx! :):)
     
  2. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Ik denk dat jullie er allebei gelukkiger van worden als je het schema wat los laat..

    Als hij om half 5 honger heeft dan zou ik gewoon een flesje geven, waarom moeilijk doen met een speen en zeker niet meer slapen terwijl een flesje zo is gemaakt en daarna nog even verder slapen.
    Ik denk dat je op deze manier alleen maar meer het ritme van je kindje verstoort en het langer duurt voordat jullie weer lekker kunnen slapen.

    De jongste heeft hier tot 6 maanden een flesje gehad tussen 4 en half 6 in de ochtend.
    Ik gaf dan geen volle fles, Maar max 120/4 maar meestal 90/3 of 110/3 dus wat meer water erin. Op die manier was dat het verschil tussen dag en nacht en had hij smorgens ook tussen 7 en 9 weer honger zodat we overdag ook een prima ritme hadden. Dan gingen we vanaf daar gewoon om de 4 uur weer verder.
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Vaste voeding geeft vaak juist meer onrust.
    Ze gaan dan het schema omgooien, flessen weigeren en je moet een balans gaan vinden tussen genoeg voeding en genoeg drinken.
    Nee, vaste voeding laat je kleintje niet langer of beter slapen, want dan zou het 'probleem' nu ook verholpen moeten zijn met een extra nachtflesje en dat is het niet.

    Als je hem de fles om 5.00 geeft slaapt hij waarschijnlijk voorbij de 7.00 waardoor je langer kan blijven liggen...uiteindelijk gaat hij vanzelf de fles van 5.00 naar voren schuiven of weglaten.
    Misschien is hij wel zo onrustig omdat je hem in een ritme dwingt waar hij zich niet prettig bij voelt.
     
  4. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ik lees even mee: als de eerste fles ergens tussen 7 en 9 is en je daarna om de vier uur geeft, dat betekent dan dat de laatste fles qua tijd ook steeds wisselt? Wij zijn net aan een nieuw ritme bezig, van 5 naar vier flessen omdat ze flessen ging weigeren. Even zoeken is het nog wel...
     
  5. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    De laatste fles gaven we tussen 19u en 20u. Dan ging hij naar bed voor de nacht.
    Die laatste fles zat soms wat minder tijd tussen omdat al dan gewoon naar bed wilde.

    Hij kreeg vanaf een week of 9 geen late fles meer (Maar wel in de nacht, wat steeds verder verschoof naar de ochtend)
     
    GDuif vindt dit leuk.
  6. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Het probleem is ook niet verholpen met een extra nachtflesje omdat het probleem van de speen ook een hele grote rol speelt. Dit speelt de hele dag een rol namelijk. Hier ben ik van overtuigd. Hoe vaak die speen uit zijn mond valt en hoe vaak hem dat dan wakker maakt terwijl zijn oogjes lekker dicht zijn en hij verder wil slapen.. dus voordat ik zijn flesjes ritme ga omgooien wil ik eerst eens stoppen met die speen en kijken hoe dat gaat. Helaas kan dat pas over twee weken in de vakantie van mijn vriend want we rekenen alvast op een paar moeilijke nachten :p tegen die tijd is hij ook al bezig met groentehapjes als het hierna nog steeds moeizaam gaat in de nacht en geen speen, groentehapjes en een nachtflesje werken niet kan ik altijd nog kijken wat ik met het ritme van de voedingen kan gaan doen. Wil nu niet alles tegelijk gaan veranderen en proberen. Eerst maar eens de grootste ergernis: die speen! :p
     
    sleepy vindt dit leuk.
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Daar heb je gelijk in! Sowieso duurt het wennen aan veranderingen even en teveel tegelijk veranderen zorgt alleen maar voor meer onrust.
     
    kgulik vindt dit leuk.
  8. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Als jij al voor 23u gaat slapen hoezo slaap je dan maar 3u pn? Als jij gewoon van 22u tot 3u slaapt heb je in ieder geval al 5uren slaap.

    Succes met de speen afpakken. Ik wil dat ook al bijna een jaar. Maar hij heeft het nodig als troost. En hij slaapt bij mij in bed dus hoef niet 5474x op te staan .

    Je zou ook nog kunnen proberen hem anders te laten liggen ? Op zijn buik og op jouw borst ?
     
  9. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Dat voor 23uur naar bed doen we ook pas sinds weekje omdat ik het niet meer trok ;) hij slaapt inderdaad op zijn buikje dat is echt zijn favoriete houding:) op het moment dat hij begint te spoken leg ik hem in een ledikant langs mijn bed maar van slapen komt dan niks meer. Dan is het elke 10 a 15 minuten de speen erin. Veel onrust ook voor ons zoontje dus vandaar. Vanacht begon hij al om half 2. Na flesje is hij dan eventjes zoet maar dan begint het speen probleem gewoon weer. Ik weet niet hoe jullie geprobeerd hebben te stoppen met de speen? Hoe langer je wacht hoe moeilijker het word denk ik. Als troost kun je ook een alternatief bieden misschien?
     
  10. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Gewoon cold turkey, maar hij heeft veel oorproblemen. Dus ook een beetje zielig dan. Mijn oudste was ruim 1.5 toen ook coldturkey afgenomen. Zij kreeg een spuugdoekje om op te sabbelen, na 3 dagen was dat ook klaar.
     
  11. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Oh ja dan is dat inderdaad een beetje zielig, snap ik!. Ik ben benieuwd hoe het bij ons gaat over twee weken!
     

Deel Deze Pagina