Stoppen met de speen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Summer2012, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Mijn dochter heeft altijd een speen gehad. Ze krijgt hem alleen bij het slapen, maar als ze hem ergens ziet liggen, pakt ze hem ook.

Voor het slapen gaan gooit ze haar speen uit woede vaak op de grond..en ze weet dat ik dan ook even terugkom om die aan haar te geven. Vanavond had ze blijkbaar weer haar speen weggegooid, maar ze sliep zo snel dat ik het niet doorhad. Nu zag ik dus dat ze zonder speen is ingeslapen.

Het lijkt me heerlijk om te stoppen met die speen..ze zuigt er ook niet echt aan, maar heeft het gewoon in haar mond. Het slapen gaat nu hartstikke goed en het is een rustige periode.

Het lijkt me voor de ademhaling ook beter..met de speen slaapt ze met haar mond open.

Is het verstandig nu te stoppen? Kan ze bijv gaan duimen? Ze hecht zich nu alleen aan de speen (niet aan knuffels of dekentje oid), kan dat kwaad?

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Wij stopten rond die leeftijd ook met de speen bij ons zoontje. Cold turkey gestopt. Hij kreeg zijn speen sowieso alleen als ie ging slapen en ook hier had/heeft hij nooit een knuffel of doekje gehad.

Hij heeft verder nooit geduimd. Maar dit is onze ervaring ermee.....

3. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met een speen, maar is het erg dat je dochter gaat duimen, of zich hecht aan een knuffel/doekje/oid?

4. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Zich hechten aan een knuffel oid, vind ik alleen maar goed. Maar duimen niet..dat is weer heel moeilijk af te leren, aangezien een duim altijd aanwezig is.

Vannacht heeft ze overigens wel gehuild om haar speen en heb ik deze ook gegeven. Maar als ik niet zo moe was en de speen niet had gegevens, was ze denk ik ook wel weer gaan slapen.

5. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ben nu al gestopt met 'm overdag geven, ze heeft 'm echt niet nodig. Zuigbehoefte is al zoveel minder geworden.
    Van een kennis (logopediste) hoorde ik dat de zuigbehoefte met 9 maanden een heel stuk minder wordt, en als je dan zou kunnen stoppen met een speen zou dat heel goed zijn :) dat is dus mijn streven, maar als het wat later is is dat ook prima.. Ik wil idd niet dat ze dan gaat duimen als vervanging :p dan liever een speen.
    Vriendin van mij heeft haar oudste van bijna 2 met 1,5 jaar ongeveer af kunnen leren, ook 's nachts, en hij is niet gaan duimen. Ze zei gewoon dat de speen 'op' was :p dat begreep ie! :D

6. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Hier ook een speen, alleen bij het slapen.
    En heel soms als hij erg moe is en jengelig mag hij hem ook even overdag, maar dit komt weinig voor.
    Ik ga er na zijn tweede verjaardag mee stoppen, omdat ik het hem dan goed kan uitleggen. Hij heeft hem nu nog te vaak nodig, en zuigt er ook echt op, dus die zuigbehoefte heeft hij kennelijk nog erg.

Het schijnt trouwens beter te zijn om 's nachts door de neus te ademen en niet door de mond, dus wat dat betreft draagt een speentje daar juist wel aan bij,

7. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Bij m'n dochter is dit niet het geval..de speen hangt in haar mond en daar ademt ze ook door. Dat is ook een reden om ermee te stoppen.

Ze doet nu haar middagdutje zonder speen...gaat goed.

Deel Deze Pagina