Endo, lucrin, ivf, zwanger?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Aby, May 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aby

Aby Lid

Feb 7, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, na een laprascopie, endo geconstateerd, nu beginnen met lucrin, en dan ivf. Ik heb totaal geen idee wat ons te wachten staat, en zijn er meiden die in hetzelfde traject zijn gekomen en zwanger zijn geworden? Ik heb ook geen idee hoe groot de kansen zijn voor ons met ivf..

Groetjes Aby

2. panda1409

panda1409 Lid

Feb 19, 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    ik lees ff mee
    heel herkenbaar verhaal! Hier ook endo kwam erachter doordat ik niet meer kon lopen vd pijn en veel bloed verloor ondanks dat ik al ongi was geweest! Opgenomen in ziekenhuis zat cyste van 10 bij 10 om lang verhaal kort te luren zes maanden lucrin wat een rot spul sorry als je nog moet beginnen ermee!! Ik heb er veel last van gehad! WHiij zijn ook met ivf begonnen eerste poging mislukt! Vrijdag te horen gekregen dat er op allebei de eierstokken weer cysten. Nu weer beginnen met deca!
    Dus ik ben ook benieuwd naar verhalen
    wens jou heel veel sterkte!!!!

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ken alleen het verhaal van onze buurvrouw (zelf wel ivf, maar geen endo). De lucrin was de reden dat zij zei: als deze tweede ivf mislukt, dan kap ik er mee. Ik trek dit niet.
    Gelukkig bleek de tweede ivf raak: ze hebben een mooie tweeling gekregen.
    Heel veel succes gewenst!!!

4. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Geen ervaring met lucrin.
    Wel endo en eerste kindje gekregen na 5 iui's
    Nu in verwachting van 2e kindje na 4 iui's en 1e icsi poging.
    Succes meid!! Alles is mogelijk maar vergt veel geduld

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

Mar 16, 2014
    1,200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi Aby, Ik herken je verhaal wel! Bij mij begin dit jaar door laprascopie endo geconstateerd. In mmm terecht gekomen en nu 3 maanden lucrin. Ik krijg deze week mn laatste spuit alweer.
    Over 2 weken horen we of de cyste (4 cm) weg is/geslonken is en of we door mogen naar IVF.
    De lucrin valt mij alles mee. Heb het snachts alleen vaak bloedheet en soms overdag een opvlieger(tje), is goed te doen. Ik heb soms het idee dat mijn emoties versterkt worden door de lucrin (bijv. als ik verdrietig ben ofzo). Maar verder valt het me erg mee, had het veel erger verwacht. Voor sommige dames schijnt het echt een hel te zijn, maar die ervaring heb ik niet.
    Ervaring met ivf heb ik dus nog niet, maar hopelijk binnenkort. Vond het zelf eerst heel moeilijk te accepteren dat wij dit traject in zouden moeten, maar nu het bijna zover is kan ik niet wachten en hoop ik dat we zsm kunnen beginnen!!

In welk zh loop jij? En heb je ook cystes of alleen verklevingen?

6. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hoi Aby,

Ook ik heb endometriose en een aantal mislukte ivf pogingen achter de rug. Ik kan je dus geen positief verhaal brengen m.b.t. de slagingskansen van ivf icm endo. Maar er zijn zeker positieve ervaringen van vrouwen met endo die zwanger zijn geworden me of zonder ivf.
    Mijn ervaring met lucrin is juist erg positief; ik had weinig tot geen pijnklachten tijdens gebruik van de lucrin en voelde me ook mentaal veel beter. Wel had ik last van aanhoudend bloedverlies en pijnlijke spieren en gewrichten. Tegen de bloedingen kreeg ik livial tabletjes ( bij de lucrin ), deze hadden een gunstig effect op zowel de bloedingen als de pijnlijke spieren/ gewrichten.
    Sterkte en veel succes!

7. Smaaltje

Smaaltje Actief lid

Nov 24, 2008
    176
    0
    0
    Hier ook Lucrin gebruikt. Het was een hel. Maar het heeft gewerkt. Door bijten en doorgaan! Nu op voor IVF. Succes ermee

8. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    ik heb 2 keer laparoscopie gehad voor mijn endo.
    eileider verwijderd, endometriose verwijderd , blinde darm verwijderd ,cystes verwijderd.
    ik heb 6 mnd lucrin gebruikt. ik had erg veel last van de bijwerkingen zoals moe zijn, slapeloosheid, opvliegers, zweten.
    maar het heeft wel goed gewerkt om de endo aan te pakken.

ik heb 1 ivf poging gehad vanuit de lucrin. resultaat was 6 embryo's waarvan 1 verse tp en 5 cryo's.
    helaas is de verse tp en 1 cryo tp mislukt.

nog geen succes verhaal maar dat gaat er wel komen :)

veel succes met alles wat komen gaat

je mag me altijd een pb sturen als je wilt. Helaas weet ik veel af van endo icm lucrin operaties en ivf

9. Palace

Palace Actief lid

Mar 4, 2013
    178
    1
    0
    Geen lucrin, ik weet ook niet wat het is. Wel endo, en via laparascopie hebben ze behoorlijk wat weg kunnen halen en los kunnen snijden. Daarna begonnen met IUI maar dat was geen succes. Tussendoor nog een ziekenhuisopname omdat ik 5 cystes in mn eierstok had zitten. Twee en half jaar na de kijkoperatie ivm de endo ben ik nu zwanger.. We zijn heel blij en gelukkig met de mogelijkheden die de mmm ons hebben gebracht. Maar het is een lange, zware weg geweest, en we zijn er nog niet... Sterkte met alles, xxx.

10. Aby

Aby Lid

Feb 7, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Panda,
    Sorry ik zit niet zo vaak op het forum. Wel fijn alle reactie. Hoe is het met jou nu, en wat is deca?
    Ben je inmiddels met ivf verder?

11. Aby

Aby Lid

Feb 7, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi wensmama, ik merk ook dat ik wat pijnlijke gewrichten/spieren heb soort van stijfjes en lijkt wel reuma achtig. Mijn spuit was 2 weken geleden, en heb het idee dat de bijwerkingen er nu wel al zijn. Eigenlijk vrij snel al. Maar wat ik het allerergste vind is die slapeloosheid van de lucrin. Echt verschrikkelijk. Welk traject ga je nu in?

12. panda1409

panda1409 Lid

Feb 19, 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Aby.
    Geeft niet hoor:D ik kijk ook niet elke dag op dit forum. Ik ben nu bezig met mijn tweede ivf poging aangezien de eerste was mislukt helaas. Maar deca staat voor decapeptyl daar naast spuit ik ook Gonal-F. Ik heb vrijdag een echo om te kijken of de stimulatie goed aanslaat.

Hoe is het met jou???

Liefs panda

Share This Page