Eerste icsi april 2015

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lianne095, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben Lianne, 27 jaar en wij gaan in april voor onze 1ste icsi. Ontzettend spannend allemaal. Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie ervaringen. Wij zitten in Zwolle, het Isala.

2. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Hoi Lianne,

Spannende tijden allemaal he?
    Hebben jullie geen iui gehad en gaan rechtstreeks door voor icsi?
    Hoeveel was het zaadkwaliteit na bewerken als ik vragen mag?

Ik ben trouwens ook 27 jaar en net de eerste icsi achter de rug dus start helaas in april niet.
    Maar wil wel met je meekletsen hier om aan te geven wat er nog kan etc!
    En misschien voor jou om vragen te kunnen stellen tijdens het traject ook wel makkelijk?
    Mocht je info willen laat het gerust weten!
    Wij hebben 16 febr de eerste punctie gehad en 18 febr de eerste tp van een mooi embryo in het umcg in Groningen.
    Zit nu in de laatste wachtweek.
    Er zijn nu nog 6 mooie cryo's over en ingevroren.

Doe je aan lang traject ook?
    En al eerder hormonen gebruikt?

3. babytjuh

babytjuh Actief lid

2 jun 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi
    wij beginnen als het goed is ook in april met onze eerste ivf ( en hopelijk de laatste hahaha)
    Wij hebben eerst 6x iui gehad en ben helaas nooit zwanger geweest. .. bij ons weten ze helaas niet de oorzaak van het uitblijven van een zwangerschap.
    Spannend allemaal he.... ik zie er tegenop maar heb er ook wel veel zin in!!
    Owjaa wij zijn beide 25
    Groetjess

4. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey anoniem, het zijn ontzettende spannende tijden. Wij hebben geen iui gehad.
    Mijn man had als baby een balletje wat niet ingedaald is, hier is hij op jonge leeftijd aan geopereerd. Het kan zo zijn, het hoeft niet per see, dat hierdoor zijn zaad heel slecht is. Hierdoor vallen wij alleen nog maar onder de "icsi", met ivf moet je rond de 1miljoen zaadjes hebben, ml heeft er 0,3 miljoen :(..
    Ik begin volgend weekend met de pil, zodra mijn menstruatie begint. En dan hebben wij 3april onze 2de intake, en de behandeling start dan ook meteen in april (heb hier om gevraagd;).

Ik heb geen idee of het een lang traject is, dat zullen wij 3april wel krijgen te hiren denk ik? Welk traject hadden jullie? Is het je "mee gevallen"? En wat spannend, volgende week dus testen!
    Fijn dat er nog 6 cryos over zijn!

Eerder ook nog geen hormonen gebruikt trouwens.

5. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi babytjuh,
    Helaas, welkom bij de club. In welk ziekenhuis zitten jullie? Hebben jullie de intakes al gehad? Ik zie er toch ook best wel tegenop, maar aan de andere kant mag het van mij nu ook wel beginnen, als de wens er is dan is iedere verloren maand al te veel :(.
    Hoe wisten jullie dat het op de "natuurlijke manier " niet wou lukken als ik mag vragen?:)

6. babytjuh

babytjuh Actief lid

2 jun 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb je een prive berichtje gedaan!

7. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey babytjuh, volgens mij gaat hier iets mis, ik heb geen bericht van je mogen ontvangen?

8. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Dat heeft mijn man inderdaad ook gehad als klein jongetje die operatie.
    Het kan hierdoor enorm schommelen. Wij hadden aldoor van 100.000 tot 900.000 na bewerken en ineens bij deze icsi 22 miljoen zonder bewerken dat wel hoor maar waar dat ineens vandaan kwam i dont know!
    Als je start met pil is het vaak een lang traject.

Wij hebben die iig ook gehad en ben 6 weken aan de pil geweest (meer zolang vanwege planning zh)
    Daarna gestart met decapeptyl die zorgtt min of meer voor een tijdelijke versnelde overgang.
    Na 12 dagen ook gestart met menopur (stimulatiefase) om follikels te laten groeien.
    Aan het einde 36 uur voor punctie de pregnyl.

Opzich is het me meegevallen hoor. Je hoort allerlei horror verhalen maar trek je daar absoluut niets van oke? Dat verschilt per vrouw en per cyclus.
    Moet wel eerlijk toegeven dat een emotionele rollercoaster is in het geheel.
    Voorbeeld:
    Ik ben gestart met 112 en half eh menopur hierbij eerst 16 grotere follikels (dus was heel blij)
    Meting daarna was er ineens maar 1 follikel die doorgroeide (ontzettend boos en teleurgesteld)
    Opgehoogd naar 150 EH menopur en de volgende meting waren er gelukkig weer 12 groeiende en de meting daarna zelfs een 13e die ook iets meegroeide.
    Dus je emoties kunnen heel erg heen en weer worden geslingerd.

Verder ben ik van de decapeptyl wat ziekjes geweest in het begin.
    Erge hoofdpijn steeds en hierdoor misselijk. Toen ik starte met de Menopur erbij trok dat snel weg gelukkig.

Het spuiten viel me enorm mee maar dat is ook misschien omdat ik bij de iui ook al moest spuiten.

De punctie is me meegevallen alleen de laatste 3 eitjes waren wel stuk pijnlijker.
    De napijn en de nabloeding zijn me dan wel weer behoorlijk tegen gevallen.
    Belangrijk hierin is om naar je lichaam te luisteren. Ik kon bijvoorbeeld de eerste dagen weinig doen en deed ik dat wel begon ik erg te zweten en merkte ik dus dat ik over mn eigen grenzen heen ging.

De wachtweken vind ik wel enorm zwaar nu! De eerste week valt mee maar de tweede week kruipt voorbij.
    Ik weet niet of dit is door het traject of dat we al zolang bezig zijn om een kindje te mogen verwelkomen en al die negatieve testen van voorheen.

Na de punctie trouwens gestart met ustrogan bolletjes inbrengen hoog in de schede. 3 x per dag 2 stuks. Dit is progesteron en zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies mooi dik blijft en ter bevordering van de innesteling van de terug geplaatste embryo.

Soms kunnen de middelen mbt spuiten wel eens verschillen maar doen verder ongeveer hetzelfde.

Mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel ;)
    Spannend is het wel iig dat snap ik heel goed!
    Hoop voor je dat de weken nu voorbij vliegen en je gauw kunt starten!

9. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Anoniem, ik heb gevraagd of ik alvast mocht beginnen met de pil bij mijn eerst volgende menstruatie. Hierdoor kunnen wij in april onze 1ste icsi doen ipv mei :). Dit mocht gelukkig, want er was momenteel geen wachttijd.
    Wat ik dan ga gebruiken qua hormonen weet ik nog niet.
    Hoe lang moest je ongeveer aan de hormonen tot je punctie als ik mag vragen?

Ik begrijp dat het een rollercoaster voor jullie is met het schommelen van de folikkels, en dat dan nog niet eens alleen. Er gebeurt nogal wat met jullie qua emoties :(.
    Heel veel succes met het wachten deze week!!

10. Annemar

Annemar Actief lid

7 feb 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anomiem ook ik ben onder behandeling in het UMCG. Vanaf vandaag weer druk aan het broeden zoals je in mijn onderschrift kan lezen. Ik moet dus nog 2 week pffffff

11. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Annemar, ik moet lachen om het feit dat je aan het "broeden" bent :p
    De spannende wachtweken weer in. Wat betekent de ICI MNC?
    Ontzettend veel succes!

12. Annemar

Annemar Actief lid

7 feb 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik probeer de humor er in te houden Liane ;) MNC icsi is ivf in eigen cyclus wat betekend dat je in je eigen cyclus wordt gevolgd door echo en er heel weinig hormonen bij komt kijken. Zo laat je je lichaam het werk zelf doen en wordt er meestal maar 1 follikel aangeprikt. Voordeel is dat dit elke maand kan nadeel is dat er heel veel geluk bij komt kijken. Hopen dat de follikel niet springt voor de punctie (wat bij mij 1x is gebeurt) hopen dat het eitje mee komt met het aanprikken wat bij mij 3x niet is gebeurt omdat het eitje nog niet genoeg gerijpt was en niet de follikel los kon laten. 1x geen bevruchting en 1x wel embryo en tp maar niet een plakker. Moet zeggen ik heb wel heel veel pech gehad hoor, gemiddeld zijn er met mnc 2 tp-en. Vriendin van mij had er 5. UMCG in groningen is volgens mij nog het enige ziekenhuis die dit doet.

13. Jodeja

Jodeja Lid

29 jan 2015
    12
    0
    0
    mijn gezin
    Midden-Limburg
    Hoi meiden,

Ik ben met jullie mee aan het lezen maar weet niet of ik dat zo kan vragen maar ik moet morgen beginnen met decapeptyl en de pil slikken tot en met 4 maart.. dan moet ik 14 maart beginnen met gonal f?! Moet ik de decapeptyl door spuiten tot ze op zijn want er staat nergens wanneer ik ermee moet stoppen.. Suc6 meiden tjonge wat spannend allemaal :)!! Alvast bedankt voor jullie reactie.. groetjes Jodeja

14. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Doorgaan met decapeptyl tot je toestemming krijgt te stoppen dit is pas als je eitjes groot genoeg zijn en je pregnyl mag zetten. Zolang gebruik je gonal f en decapeptyl samen. Succes meid

15. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jojeda, ik zou het ziekenhuis bellen, dan weet je het zeker.

16. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik had dit berichtje nog willen wijzigen, maar het lukte vanochtend ineens niet meer ivm onderhoud van de pagina. Maar wat ik dus wilde zeggen is dat ik het bericht van anoniem nog niet had gelezen, zij had je al antwoord gegeven ;). Haha, blond :)
    Succes.

17. Jodeja

Jodeja Lid

29 jan 2015
    12
    0
    0
    mijn gezin
    Midden-Limburg
    Ok bedankt meiden :)!! Het prikken viel me gelukkig mee.. ;)!! Jullie ook heel veel suc6 en zal idd het zkh bellen voor de zekerheid... nogmaals bedankt voor jullie reactie..

Deel Deze Pagina