Stoppen met duimen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sandana, 13 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo,

Hoe hebben jullie dit aangepakt en wat werkte? Onze oudste zegt dat ze helemaal stopt, maar doet het nooit ;) Ze zal er nooit aan toe zijn denk ik.

Ze heeft al een scheefstand, dus ze moet echt stoppen. Ook in overleg met de tandarts, die zei al blij te zijn als ze het in elk geval niet meer overdag, maar alleen nog in bed doet om te beginnen.

Eerst probeerden we het zo, maar het is ook voor ons moeilijk om continu op te letten met al die drukte van 2 kinderen. Nu hebben we stickervellen gemaakt. De eerste was voor duim uit de mond aan de eettafel en in de auto. Nu willen we de hele benedenverdieping betrekken (en tuin).

De jongste doet meteen mee met stoppen met zuigen op knuffels. (Om voortrekken en ongelijke behandeling te vermijden.) Maar dat is makkelijker aangezien je die weg kunt nemen. Een duim heb je altijd bij je.

Groetjes en bedankt.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze oudste duimde en ik zag zelf al dat tanden scheef gingen staan.

Wij hebben leukoplast tape om de duim gedaan, zowel de nagel als tussen 2 kootjes. Dit trekken ze er iets lastiger af en zuigt niet lekker.
    Bij onze zoon hielp het en is na een tijd van het duimen afgekomen. Wij hebben het echt in etappes gedaan. Eerst 2 duimen, 2 strookjes per duim en dan als we gewenning zagen 1 strookje eraf.
    Duimen is een gewenning en het lichaam moet dus ook ech wennen aan het stoppen.

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier werkte het goed om verband aan te leggen op haar duim. Week gedaan daarna een week niet geduimd toen ziek geworden en helaas weer begonnen wel minder dan voorheen. Helaas krijgt ze het er nu af getrokken of een gigantische driftbui dus over een paar maandjes ga ik het weer zo proberen

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hier was haar duim ontstoken geraakt door het duimen waardoor hij doorgeprikt moest worden door de dokter. Toen moest er verband omheen en kon ze niet meer duimen. Ik zou dus kijken of je er een pleister oid om heen kunt doen. Of bytex? Dat vieze spul om nagelbijten af te leren.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Byte-x werkte hier echt niet.

Mijn zoon stopte zijn duim in zijn mond, haalde hem eruit en keek vies, stopte hem weer in zijn mond en ging verder. Toen eens zelf geprobeerd en ja de eerste keer smaakt het even heel vies, maar ga je door proef je er niets meer van.

Deel Deze Pagina