stoppen met eigen zaak? Uitkering??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door melody, 20 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Hoi,

Ik ben op dit moment om nog 3 jaar door te gaan met mn eigen winkel... dan loopt mn contract af en dan wil ik stoppen en weer "lekker" in loondienst gaan...

Maar ik vroeg mij af... stel dat ik nog niet zo snel een andere baan vindt, heb ik dan wel recht op een uitkering? Mijn vriend heeft wel een gewone baan, fulltime, maar verdiend niet genoeg om voor ons 2-en te zorgen (3-en met de kleine erbij straks)

Ik heb namelijk gehoord dat je als zelfstandig ondernemer bij beindigen van je bedrijf geen recht op een uitkering hebt :(

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    zodra je stopt met werken moet je zorgen dat je zelf de eerste periode kunt overbruggen voor je ergens recht op hebt meid...

3. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    ja maar ik heb geen winst uit de zaak dus geen eigen geld...
    als ik dus stop met de zaak heb ik helemaal niks en wil zsm weer aan het werk maar als dit niet lukt.... weet niet wat ik dan moet doen...
    het gaat niet goed met de zaak dus des te langer ik door ga des te meer schulden ik krijg... loop dus een beetje met mn hoofd tegen de muur en weet niet wat het verstandigst is om te doen....

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    nu al op zoek nar een andere baan?? Of iig een flinke tijd van te voren al. Is er geen cwi bij jou in de buurt, daar kunnen ze je alles vertellen.

5. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ja op zoek naar een andere baan ga ik zeker zsm!!!
    En het CWI? ok bedankt... ga ze ff bellen...
    Heb nog nooit zonder werk gezeten vanaf mn 16de dus ik heb niet zo veel verstand van dat soort dingen en adresjes waar ik terecht kan met mn vragen ed...

Bedankt...

6. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik zou het ook niet weten.. denk indd wat smoekie zegt..
    Wel slim van je om er nu achteraan te gaan!! Voordat je in de schulden komt.. daar heb je niets aan..
    welke zaak heb je dan als ik vragen mag?

7. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik heb een kledingzaak in jeugd en dames mode, eigenlijk meer een boetiekje, het is niet heel groot...
    heb er nu ook wat babykleding bij... heel leuk...
    ik was van plan om positiekleding te gaan verkopen wnat daar is weinig keus in maar ik kan helaas geen inkoop adressen vinden...

8. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Min vriend en ik hebben gister even om de tafel gezeten en het financiele plaatje bekeken...
    Als we van zijn loon zouden moeten leven voor een paar maand dan zou dat net kunnen als we de auto schorsen en verder geen extra kosten maken dus niet mobiel bellen, geen eten halen maar gewoon makkelijk koken enz..
    We hebben de kosten voor de baby alvast wel een beetje mee gerekend...

Ik ga waarschijnlijk volgende week een beslissing nemen...
    Hoop dan wel dat ik met de bank een regeling kan treffen met het terug betalen van mijn lening voor de winkel want daar heb ik dan natuurlik even geen geld voor.

Ik heb alvast wat sollicitaties verstuurd dus ik hoop dan begin volgend jaar weer een baan gevonden te hebben....

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wat je natuurlijk ook zou kunnen doen is het pand wat je nu nog 3 jaar moet huren voor je contract afloopt , deze proberen te verhuren en dat diegene jouw lopend contract overneemt, als je geen winstgevende zaak hebt is dat lijkt me de enige optie of proberen om je contract af te kopen....

lijkt me niet dat het nou echt een "leuk"vooruit zicht is om nog 3 jaar te moeten doorgaan met een zaak waar je geen winst in behaald....

succes in ieder geval

10. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    @smoekie, Ik heb het pand al een tijdje te huur staan...

11. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Je hebt idd nergens recht op. Ook niet op bijstand.
    Kijk maar eens op de site van Postbus51
    www.Postbus51.nl

Deel Deze Pagina