Heb opgegeven dat ik de dond en vrijdag wil werken van 8.00-13.30. Maar nu heb ik gevraagd of ik niet zaterdag en een avond kan werken. Dan worden de uren bv. Zaterdag van 7.00-16.00 een avond van 18.00-20.00. Bij de dond+vrijdag gaat Steven dan naar de cresh, bij de zat en avond is m'n man thuis, en hoeft hij dus ook niet nd cresh. Nou heb ik net gebeld naar m'n werk, ze gaan van de week overleggen, maar waren er bang voor, dat ik niet op zat en avond kon. Wat zouden jullie doen, ik wil wel proberen of ik dan over een tijdje wel zat en avond kan, want cresh lijkt me nog niet wat. Ik had Steven al heel lang geleden opgegeven vd cresh, maar je moet blijkbaar eerst moedergevoelens krijgen, om het ook waar te maken. En nu hij er eenmaal is, vind ik het niet leuk, om het straks weg te brengen!
Ik denk dat alle moeders er tegen op zien om hun kind naar de creche te brengen, zeker in het begin, maar bedenk ook dat het goed is voor de ontwikkeling van je kind! Even door de zure appel heenbijten... Succes
Ik heb dat ook. Als ik er nu al aan denk dat ik hem strakjes moet gaan wegbrengen, word ik niet vrolijk. Ik ga 3 dagen werken, 2 dagen gaat hij naar de creche en 1 dag waarschijnlijk naar oma. Heb laatst gelezen dat het in het begin altijd moeilijk is, maar als ze ouder zijn is het toch makkelijker om ze los te laten. Gelukkig heb je daarom nog de eerste maanden samen met je kleintje, zeker als ze zo klein zijn. Het zoontje van een collegaatje vind het echt geweldig op de creche. Daar denk ik dan maar aan. En het is heel goed voor hun ontwikkeling.
Krijg het ook al benauwd bij het idee hoor! Ga de ene week 3 dagen werken. Daarvan gaat die kleine er 1 naar m'n moeder en 2 naar de creche. De andere week (om en om dus) werk ik 4 dagen. Die 4e dag is dan op zondag en dan gaat ie naar m'n ouders. Zou graag zeker het eerste half jaar thuis blijven maar dat gaat als alleenstaande werkende moeder niet echt. Door wat vakantie op te nemen heb ik het nu zo geregeld dat m'n kleintje met 3 maanden naar de creche gaat. Maar vind dat ook heel snel klinken hoor
Naar de creche brengen lijkt me heel moeilijk de eerste tijd, maar ik ben er van overtuigd dat je kindje er niet slechter van wordt en er zelfs veel van leert (drukte om zich heen, delen, wachten op de beurt, weer eens ander speelgoed dan thuis etc.). Idd even door de zure appel heen bijten! Pim