Misselijk van de pil dus ook tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RoosW87, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Ik heb nooit goed tegen de pil gekund. Zodra ik met een nieuwe strip begon, hing ik zeker de eerste week alleen maar boven de toiletpot. Ik werd altijd heel misselijk en m'n lichaam kon er niet goed tegen. Na een week begon m'n lichaam een beetje te wennen aan de hormonen. Maar na een stopweek begon de ellende weer.

Een paar jaar geleden was ik daarvoor bij de gyneacoloog, wij waren toen nog niet bezig met zwanger worden. Wel zei ze: "Als je nu al zo misselijk bent, wens ik je veel succes als je ooit zwanger bent. Dat zal vreselijk worden.".

Omdat wij er nog niet mee bezig waren, heb ik er verder niet over doorgevraagd. Maar nu denk ik soms wel eens; zal het echt zo zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Met misselijkheid bij de pil en daarna een zwangerschap?

2. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Lijkt mij een btje kort door de bocht. Heb je meerdere merken/typen pil gebruikt, of maar eentje? Want dat kan ook al een groot verschil maken. Vervolgens hoef je écht niet hetzelfde te reageren op de pil als op een zwangerschap.

3. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dat niet maar wel HG zwangerschap gehad en 9x keer opgenomen geweest door uitdroging om ik soms 24 uur en wel langer aan het spugen was...

Nu 2e ook weer misselijk maar nog maar 2x gespuugd...

Dus weet dan wel mocht je zo misselijk zijn hoe je je voelt en dat is geen pretje

Maar voordat we de beslissing namen om er voor te gaan heb ik er samen heel goed over nagedacht en weten wat me te wachten stond misschien en dat dan voor lief weer nemen..

Succes iig en sterkte mocht je wel weer zo misselijk worden

4. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Ja ik heb verschillende lichte pillen gebruikt. Op een gegeven moment ben ik overgegaan op de nuva-ring, omdat die het minst aan hormonen af zou geven. Maar ook daarbij kon ik minimaal 3 dagen niet functioneren, zo misselijk was ik. Pas zodra m'n lichaam eraan gewend was, ging het beter. Maar met hcg is het natuurlijk zo dat het steeds verdubbeld. Of blijft dat op een gegeven moment ook stabiel? Anders went m'n lichaam er nooit aan :p

5. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Ik had er nog nooit over gehoord en ben het eens op gaan zoeken. Phoe! Heb jij daar je gehele zwangerschap last van gehad, of de eerste 20 weken?

Bij de pil was het de eerste dagen tot week ook zo erg dat ik niet kon functioneren. Kon in een paar dagen makkelijk 3 kg kwijt raken. Daarom hoop ik ook zo dat het met een zwangerschap anders zal zijn..

6. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Tot de laatste dag ben ook ingeleid en met 39.2 wk is mijn zoontje geboren en ja was echt heel zwaar en kon niets meer..zelfs mijn lever en nieren begonnen slechter te worden..ik ben nu net sinds 6 maanden weer een beetje opgeknapt...mijn zoontje wordt in juli 3 jaar... Dus nu gelijk besloten om voor een 2e zwangerschap te gaan mocht het weer zo worden dan kan ik hem nu nog opvangen ben nog jong etc...ben ook 27 kilo afgevallen in totaal.

Nee dat snap ik want weet wat het is en ik hoop ook echt dat het je bespaart blijft...maar elke zwangerschap is echt anders ben nu alleen nog misselijk en verder niet...Mja afwachten dat wel maar probeer er positief in te gaan dat doe ik nu ook...

7. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Jeejtje zeg, de gehele zwangerschap! Je wordt op een gegeven moment gek! Maar het belangrijkste doel is natuurlijk dat je daarna je kindje in je armen krijgt. Je doet het gelukkig voor een heel goed doel :) Maar ik hoop uiteraard heel erg dat het je deze keer bespaard blijft! Lijkt me heel moeilijk.. daar heeft een roze wolk niks meer mee te maken :(

8. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Nee idd zei altijd die is zwart/grijs wolk...ja toen in juli was ik erg gelukkig alleen al omdat hij veilig in me armen lag en het over was en weg..ja hoop het dit keer ook maar ben er ook op voorbereid

Deel Deze Pagina