nou in de titel lees je het al ik ben mamma van Quew!! hij is 7 november geboren! we zijn helemaal dol gelukkig! zo gelukkig dat ik eraan zit te denken niet meer te gaan werken.. nu heb ik gehoord dat thuis mamma's een zakcentje kunnen krijgen van de regering/overheid.. ben daar wel benieuwd naar heeft iemand daar info over? ik kan niks vinden op het internet. EN nog een vraagje Quew is november geboren dus dan krijgen wij januari voor het eerst kinderbijslag toch? alvast bedankt voor het reageren liefs
ow dom! ik zie nu dat ik mijn onderwerp bij de verkeerde rubriek heb geplaatst hij staat nu bij zwangerschap..
Ja je krijgt je kinderbijslag in januari. ik weet niks van zakcentje van regering ook nooit wat over gehoord eerlijk gezegd!
kan zelfs zijn dat ze pas 1 april krijgt..... het kwartaal waarin de kleine geboren is, telt volgens mij niet mee... mijn kinderen zijn allebei van begin januari... en kreeg pas kinderbijslag... op 1 juli... dus achteraf na tweede kwartaal april, mei juni...
ze krijgt de kinderbijslag pas in april omdat als je kindje niet voor 1 okt (dat kwartaal) geboren is tellen ze vanaf het eerst volend kwartaal. dat had ik oek en mijn dochter is van oktober
Als een van jullie werkt dan heb je recht op heffingskorting. Hoe het precies zit weer ik niet maar het heet heffingskorting. Je kan het per maand of per jaar uitgekeerd krijgen en is inkomensafhankelijk. Bij mij is het 169 euro of zo. Ach prima om de autoverzekering en benzine van de betalen. Alle beetje helpen toch? Groetjes, C