Vraagje

Discussie in 'Voeding' gestart door Brabantsmeisje, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hoi Dames,

Ons zoontje is helaas een reflux baby en we hebben al een zee van medicijnen mogen proberen. De meeste hielpen helemaal niets en nu zijn we terug bij 2x daags nexium 5ml.
    Icm een flinke schep nutriton houd hij nu zijn voeding in ieder geval binnen maar dat maagzuur... Het is om wanhopig van te worden. Finn kan nooit gewoon eens spelen zonder dat hij continu maagzuur spuwt. Gelukkig is het meestal doorzichtig en daar heeft hij geen pijn aan, maar zeker 4 a 5 keer per dag komen er brokjes voeding mee en dan huilt hij wel nog steeds.

Vandaag moest Finn ge-ent worden (zijn twee maanden prikje nog) en op het cb adviseerde ze om al langzaam te beginnen met rijstebloem toe te voegen. Maar hier lees ik juist allemaal dat 4 maanden echt de onderste streep is om daarmee te beginnen. En het is niet eens zeker dat het zal helpen.

Dus eigenlijk zit ik hier niet op te wachten, ik wil ermee beginnen als Finn aangeeft dat hij er klaar voor is, maar aan der andere kant.. wat als het zijn maagzuur wel wegneemt/verminderd. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Of dat wel of niet werkt?

Alvast bedankt.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor zo ver ik weet, wordt rijstebloem weer vloeibaar in de maag, en heeft het dus geen enkele invloed op spugen.

3. adi

adi Niet meer actief

Klopt inderdaad, rijstebloem doet niks voor reflux, alleen spuugt het kind naast melk ook rijstemeel uit.

Hier ook twee refluxbabys, en naast jbpm en nexium hebben we alles waar zij op lagen heel schuin gezet. En dan echt zo schuin dat je je afvraagt of het kind niet omlaag zal glijden (ik had 4 hele dikke boeken per kant onder de bespoten en onder de box)
    Daarnaast heel veel rechtop dragen en wachten totdat die rotte reflux over gaat. Succes!

4. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hoe komen ze er dan bij om te zeggen dat ik ermee moet beginnen? Soms snap ik er echt niets meer van, al die tegenstrijdige dingen.

Nou in ieder geval bedankt!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    4 maanden is echt de ondergrens, dus wat je ook doet je doet er verstandig aan om niet eerder dan bij 4 maanden te starten. Eerder zijn de darmen er nog niet aan toe.

Rijstebloem wordt vloeibaar en kan darmkrampen geven.

Sommige reflux babys doen het beter op vast voedsel, maar anderen niet. Mijn jongens hebben beide pas met 6 maanden pas bijvoeding gehad.

Deel Deze Pagina