Stoppen met foppen van Difrax: ervaringen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meisje89, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Heb ik nog al ooit willen proberen, uitleggen dat het voor baby's is. Ook gisteren nog, en toen zei ik dat het toch alleen voor baby's is, en antwoordde hij van ja, en toen zei ik dan dat tutje weg gaat, zegt ie nee. Ik zo, ben je een baby dan? Hij heel lief "ja!" :) Hoop dat straks weer zo goed gaat :) Zou wel handig zijn als het vanavond weer zo vlot gaat :)

2. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Onze dochter was net 3 geworden toen wij begonnen zijn met het boek. Ze waas echt enorm verslaafd (ze had de speentjes in bed en in de auto) maar we hebben de speentjes doorgeknipt en op de post gedaan en heeft er nooit meer om gevraagd. Dit hadden echt we niet verwacht dus onze ervaring is super!

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Fijn !!

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Onze dochter was ook net drie. Ze had de tut al 2 jaar alleen in bed, dus een groot deel (overdags) was al afgeleerd.
    Wij hebben niet iedere dag een bladzijde gedaan, maar gewoon wanneer we merkten dat het wel kon. Gemiddeld 1x per week. De stickers had ze zelf al op dag 1 over de kaft van het boek geplakt, dus dat hebben we niet gedaan.
    Maar wel een armband geknutselt, op de post gedaan en de laatste op een bootje naar america gestuurd (hier voor in de sloot gezet :))

Geen 1 keer meer naar gevraagd!!

Kort daarna kwam aar baby broer en hij heeft een tut, maar ook daar heeft ze totaal geen moeite mee.

Zeer positief dus!
    Wel meteen de fopmuis bestellen hoor, dan heb je m al in huis!

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja blijkbaar lukt hier zonder het boek , hij ligt ook vanavond weer zonder tut in bed :) Hij vroeg er even naar maar heb hem een sticker beloofd als ie flink slaapt zonder! En dat was goed :D

Als ik wist dat het zo makkelijk ging, dan had ik het al eerder gedaan ;)

Na verloop van tijd dan dat stickeren ook wat afbouwen tot het gewoonte is dat ie flink is en zonder tutje slaapt zonder er naar te vragen :) Is nog beetje routine nu van slapen = tutje :) Ben wel super tevreden en heel fier :D Hij vertelde het ook heel fier aan m'n ouders daarstraks :D

Deel Deze Pagina