gezond en makkelijk recept gezocht voor school opdracht...

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    hoi dames,

Wij zijn nu bezig met gezondheid op school, en ik moet dus een etentje organiseren.
    Nu zijn wij net verhuist en hebben nog geen eettafel dus gaan wij morgen bij een vriend van ons eten, en ik ga koken.
    Nu zoek ik dus een makkelijk en gezond gerecht! Op internet vind ik ook wel veel, maar dat zijn vaak gerechten waar je de spullen niet zomaar even in huis hebt, en dan bedoel ik meestal de 'kruiden' en vele dingen die je niet 1,2,3 in huis hebt. Ook wil ik niet te veel halen want dan kan ik het later weggooien, en het kost te veel.. dat gaat op het moment even niet:)
    Dus ik zoek echt een makkelijk en gezond gerecht voor 4 personen.
    Ik ben benieuwd:)

Liefs.

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Sperzieboontjes koken. 2 tenen knoflook even bakken in de koekenpan en daar een blikje tomatenblokjes bij. Sperziebonen er door heen roeren.

Krielaardappelen met schil wassen en koken. Daarna wat aardappelkruiden erover met olijfolie en een half uur in de oven op 200 graden.

Vlees of vis naar keuze.

Eetsmakelijk!

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Aardappeltjes met olijfolie, rozemarijn en zeezout uit de oven, lekkere salade en een kipfilet erbij?!

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    klinkt allebei overheerlijk! mmm...
    ik ben hier zo slecht in:)
    Ik ga dit in ieder geval allebei eens eten! mjam mjam! alleen even kijken wat voor morgen nou makkelijk is:D thanks!!!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Moet het ook nog creatieverig zijn zeg maar of is simpel AGV ook goed?

En wat is gezond? Moet het weinig kalorieën zijn of alles vers?

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Heeeeel makkelijk en lekker,

Vlees (bijv kipfilet, gehakt of biefstuk reepjes) wokken op hoog vuur met groentes en kruiden erbij. (Ik Doe vaak zakje Chinese roerbak groentes omdat ik te lui ben om iets anders te pakken ;)) als het vlees en de groentes gaar zijn dan doe je er kant en klare woknoedels in. Die koop je gewoon bij Albert Heijn, staat op de verpakking dat ze ook niet voorgekookt hoeven te worden. Dat nog even 3 minuten wokken en klaar is je gerecht! Ik doe erna vaak nog wat ketjap saus overheen :)

Of

Wraps met zalm

Wraps insmeren met Philadelphia, plakjes gerookte zalm erop leggen, wat lente ui en dille eroverheen en wat blaadjes ijsbergsla erop leggen. Wraps dicht rollen en wat augurken en knoflook olijven naast en klaar! :D

7. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    mjaaammm!! krijg spontaan hongerrr!
    Met gezond bedoel ik dus niet te vet, en idd niet te veel calorieen! Geen friet, pasta en dat soort dingen.
    Wel veel groenten, dat vind ik belangrijk. Ik mag helemaal zelf weten wat ik maak, ik ben niet heel kies keurig.. dus kom maar op:D ik bewaar al de recepten die voorbij komen ook voor mezelf hihi:):D...
    SIMPEL IS PRIMA!

Deel Deze Pagina