'Stoppen met hormonen, dan ben je zo zwanger'

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katrien Duck, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Ja, heel vervelend. Toen wij ontdekte dat m'n eerste zwangerschap een BBZ was, ging ik 's middags werken. Ik heb het toen in vertrouwen aan m'n teamleider verteld omdat ik toen niet wist hoe het zou aflopen. De volgende dag opgenomen en geopereerd.

Zes weken later was ik weer aan het werk, en kwam tot de ontdekking dat mijn hoofd het aan de hele afdeling, 25 man, had verteld tijdens een werk etentje.

Ik was woedend!

Mijn eigen moeder weet nog niet eens dat ik onvruchtbaar ben of zwanger was, gaat zij het uitgillen in een restaurant!

Nou, nogmaals sterkte, en ik hoop dat je genoten hebt van je weekendje weg.

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ja Makkie had ik ook gehad. In een keer kwam er een nichtje van mijn vriend zijn kant op mijn af. 10 jaar."jij kan geen kinderen krijgen he?"hou dan maar je gezicht in de plooi.

mensen begrijpen het niet en idd liever geen opmerking dan van die zogenaamde goedbedoelde. Al geloof ik soms best dat lichaam en geest met elkaar verbonden zijn, maar mensen luisteren gewoon niet goed, geen ei. slecht sperma dat heeft niks met je geest te maken.

3. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hè daan, ik weet wat je bedoeld. Je kunt er het beste niet tegenin gaan, en de mensen die met die opmerkingen komen, verder maar niks meer vertellen. En als ze vragen hoe het gaat: Oh goed hoor. Het komt allemaal wel goed ;)
    Degene die je bijstaan kun je dan verder op de hoogte houden zodat je toch in deze vervelende tijd je steun kan krijgen, en je verhaal kwijt kan.
    Sterkte meid ;)

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    is inderdaad heel vervelend die opmerkingen, dan denk ik soms ook maar ach ze weten niet beter. bij bepaalde mensen ga ik er op in en zeg ik gewoon dat een vakantie of er niet mee bezig zijn echt niet helpt als je continu pillen moet slikken om een eisprong te krijgen. dat begrijpen ze dan weer wel. gelukkig maar

5. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Als ik al jullie verhalen zo lees ben ik zo blij dat wij er voor gekozen hebben het niet te vertellen.

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

OOoowwww daan... weet precies wat je bedoeld! Nu ik ook 'pauze' heb genomen, hoor ik het zelfs van mijn moeder! Nou zul je zien...kom je straks zwanger terug van vakantie...

Zouden die ouders dat allemaal saampies op een site lezen ofzo? www.ditmoetjetegenjedochterzeggenalszeindemmmzit.nl ofzo?

Afgelopen vrijdag ook naar de gyn geweest voor evaluatie... die had het over iui of ivf. Ik tegen mijn moeder vertellen... nou ze gilde er nog net niet uit.... toch wel na je trouwen pas he? En in je pauze kom je er vast zwanger uit...jah man, zonder eisprong enne met zaadjes die niet goed zijn... jah denk het ook...

*zucht*

7. Niet meer actief

Phoe als ik het zo lees staat ons nog een hoop commentaar te wachten?

Wij zijn er heel open in geweest en de echte vrienden en de naaste fam zoals zussen en ouders weten dat bij mijn man het niet goed is. We hebben het toen verteld en ze zijn ons tot steun wanneer mogelijk.

Nu bekend is dat ik PCO heb , heb ik het wel verteld. De fam was in shock maar wel hartverwarmende reacties, ook van de vrienden Mijn baas en heel naaste collegas weten het en voor de rest weten ze dat we de mmm in gaan en dat ik daardoor niet altijd mezelf zal zijn en er wel eens niet zal zijn op het werk. Alle begrip.

rare opmerkingen nog niet gehad, maar dan krijgen ze van mij wel een reactie en zullen ze het een keer daarna wel laten opmerkingen te maken.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou.... hier noemen we natuurlijk ook alleen de negatieve verhalen he!
    Als ik de doos met kaarten, post en verhalen en opmerkingen erbij zou pakken die wel positief waren....
    Die winnen het gelukkig echt wel hoor!
    Het wel of niet vertellen heeft daar niet zo veel mee te maken denk ik.
    Als je het niet verteld komen dingen hard/lullig aan en als je het wel vertelt ook.
    Alleen heb je wat meer steun als je wel open bent en wij konden dat ontzettend goed gebruiken.
    Nu genieten we dan ook massaal van onze frummel...dat is dan weer extra bijzonder!

9. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties. Erg goed om eens te lezen dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt... Daarentegen... jammer dat iedereen dit heeft, want een stukje begrip kan het zoveel makkelijker maken!

Wij hebben in ieder geval een lekker weekendje weg gehad. Nu nog anderhalve week tot onze vakantie. En nee.... ik ben niet zwanger teruggekomen. Of ik weet het nog niet... ;)

Liefs,

Daniëlle

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

krijg idd genoeg 'vervelende' opmerkingen te horen. Laatst nog een dat ik maar eens goed moest zuipen en dan sex hebben, dan word je wel zwanger..... ik heel serieus: goh, van drank krijg je dus een eisprong, nou dat is een goeie uitkomst...... toen wisten ze niets meer te zeggen.

Gelukkig krijg ik ook veel steun, vooral van mijn ouders, zus en beste vriendin. Laatst kwam ze spontaan op visitie met haar kleine meid van 6 maanden oud. Ze had een mooie bos bloemen bij zich en ik mocht lekker haar kleine de fles geven! Dat doet je dan weer goed!

11. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Dit is dus precies de reden waarom wij niet vertellen dat wij aan het klussen zijn geslagen .
    En ook meteen de reden waarom wij niet vertellen dat we nu in het zh lopen voor vruchtbaarheids onderzoeken :rolleyes:

Bij mijn schoonfamilie hoef ik met die verhalen niet aan te komen .
    Die doen alsof het heeeeeeeeeel makkelijk is om zwanger te worden .
    Jah , vandaar dat we al 2 jaar aan het klussen zijn , en vandaar dat we nu in het zh lopen :(

Nee , mocht het zo zijn dat wij ècht hulp gaan krijgen ( is wel gezegd , maar wil het eerst zien ) vertel ik helemaal niets :rolleyes:
    Alleen mijn eigen moeder weet het en zij is gelukkig wel een grote steun .
    En het forum hier natuurlijk , de meiden hier leven zo geweldig met elkaar mee !

Groetjes Joyce

12. lot

lot Actief lid

21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    ik ben tot de conclussie gekomen dat het niet uit maakt of je wel of geen kinderen hebt gekregen. De meeste lijken geen idee te hebben hoe een kindje bij mama in de buik komt..
    Hoe vervelend dat ook is, gelukkig hoeft niet iedereen deze weg te volgen (en toch is dat soms jammer)

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Soms zijn het je gyns die de vreemde opmerkingen maken. Vorig jaar toen we net de mmm ingingen, moesten we het na een cyclus bekeken te hebben, 2 zaad controles en een samenlevingstest nog maar eens een paar maanden proberen. Na de zomervakantie moesten we terug komen. Mijn zomervakantie was in augustus afgelopen, dus gebeld, afspraak gemaakt, wij daar naartoe. "Maar ik had gezegd na de zomer, kom in september maar terug. Ga nog maar lekker op vakantie, dan ben je misschien wel zwanger in september." Hij stuurde ons echt accuut naar huis!

Ik heb me ook erg aan de opmerking van de zus van een vriendin gestoord. Zij was een half jaar getrouwd en raakte toen spontaan zwanger. "Dat is toch normaal als je een paar maanden getrouwd bent" Oh? Dan ga ik ook accuut trouwen, als het dan vanzelf schijnt te gaan.

Ik denk dat het voor mensen die niet in de mmm zitten niet te begrijpen is, hoe dat voelt. Je praat er wel over, maar dat het zo'n inpact op je hele leven heeft, heeft niemand door.

Ben benieuwd of ik zonder hormonen zo zwanger ben. Zit nu in mijn nod-dagen van mijn (voorlopig?) laatste IUI. Hierna een paar maanden pauze om na te denken over IVF...

En natuurlijk krijg ik ook heel veel steun van vrienden, familie en collega's. Lieve kaartjes en telefoontjes. Vrienden die er rekening mee houden vast even te bellen om te vertelen dat ze zwanger zijn, als ze het plan hebben dat de dag erna op een feestje te gaan vertellen (voorkomt confrontatie) etc. Ondanks dat doen die opmerkingen dat het vanzelf zou moeten gaan en dat het allemaal zo makkelijk is echt veel pijn. Ben dan echt even helemaal van slag.

Deel Deze Pagina