Stoppen met inbakeren help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Diortje, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn zoontje is nu 4 maanden en kan al van rug naar buik rollen,.. Dus ik moet stoppen met inbakeren...
    Ben er al een tijdje mee bezig 1 armpje uit zijn inbakerzak en dat gaat goed..maar overdag zonder inbakerzak gaat hij huilen,.. En gillen en wil hij niet slapen..s'nachts slaapt hij wel maar word hij wakker en ook huilen dus leg ik hem maar weer in zijn zak.. Maar hij wurmt zich los en dat vind ik gevaarlijk..

Moet je ze nu laten huilen? Ik heb echt geen idee wat ik moet doen,,

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.542
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter heeft ook ingebakerd gelegen.Met uitbakeren heb ik een smal passend slaapzakje gekocht (70cm) met lange mouwen.Ik heb haar handjes niet in de mouwen gedaan maar gewoon in het zakje gestopt.Werkte hier prima.'s nachts lag ze wel met 1 arm er buiten maar ze was binnen een aantal dagen uitgebakerd.

3. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier ook gebakerd, had 2 losse bakerdoeken om te binden, dus geen zak. Toen nog n tijdje de doeken gebonden met beide armen vrij, toch een geborgen gevoel rond zn buikje. Weet niet of dat met zo'n zak ook kan/mag..

daarna ook kleine slaapzak gebruikt (mouwloos) en Snoozzz gebruikt voor hertigere nachten en periodes van slecht slapen. Snoozzz wisselend gebruikt tot ongeveer 13mnd. Nu (18mnd) nog altijd in n slaapzak. Is altijd beweeglijk gebleven in zn slaap!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier in 1x overgegaan op een redelijk stugge slaapzak met mouwen ging perfect :)

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    En als je hem op zijn buikje legt te slapen? Hier was het uitbakeren ook erg lastig. Ik ben er ook een paar keer mee doorgegaan, omdat hij er gewoon nog niet aan toe was. Je moet uitkijken dat hij niet helemaal oververmoeid raakt door het weinige slapen, want dan lukt het uitbakeren al helemaal niet. Op een gegeven moment heb ik m'n zoon overdag op zijn buikje te slapen gelegd (wij hebben een babyfoon met camera, dus kon het goed in de gaten houden). Dat ging zo goed, dat ik het de nachten ook wel aandurfde. Had wel een aerosleep-dekje en hoes aangeschaft. Gaf mij wat meer rust voor het geval hij wel met zijn neus op het matras ging liggen. Nu slaapt hij nog altijd op zijn buik of zijn zij.

Uiteindelijk was hij een halfjaar toen hij uit de inbakerzak was...

Kan me nog goed herinneren dat ik toen ook ten einde raad was en dacht dat het nooit zou lukken.

Pas dus op voor oververmoeidheid. Desnoods overdag toch maar inbakeren en het in de gaten houden. Rollen in inbakerdoeken gaat niet zo makkelijk.

Succes!

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier was het uitbakeren ook drama bij de 1e... Vanalles geprobeerd, mij hij viel gewoon niet in slaap met 2 armen uit zijn slaapzak. Overdag ging 1 arm uit de slaapzak wel prima, maar 2 niet. In de avond/nacht ging het helemaal niet. Als ik de armen in de slaapzak deed sliep hij wel gewoon (dit was ook oefenen tov het strakke inbakeren, maar lukte dus op een gegeven moment wel gewoon goed). Dus tot kort na zijn 1e verjaardag heeft hij met zijn mouwen in de slaapzak gelegen. Ineens ging het wel goed. Maar dat is natuurlijk niet aan te bevelen. Overigens kon hij zo nog steeds makkelijk rollen van buik naar rug en weer terug. Dit was voor mij voldoende om de keuze te maken hem zo te laten liggen. Hij ligt overigens nu nog steeds in een slaapzak, in zijn peuterbedje, als ruim 6 mnd. Hij vind een beetje geborgenheid bij het slapen gewoon fijn. Toen zijn 2 slaapzakken samen in de was zaten heeft hij 1 x zonder geslapen, maar toen was hij te moe om te blijven zeuren om zijn slaapzak.

Wat ik wel deed was steeds 1 arm eruit overdag en dan steeds een andere arm. Eerst 1 slaapje, daarna 2 etc. Pas als dat goed ging probeerde ik het ook voor de nachgt.

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Onze dochter rolde met 4 mnd alle kanten op. Maar in hasr slaap niet! Pas met 6 mnd (na 1e vaccinatie) uitgebakerd. Van de een op de andere dag. Heb haar nog wel even in een ergococoon gehad, als tussenstap. 1 armpje eruit.

Hier begon ze pas met 9 mnd in bed te bewegen..

8. Diortje

Diortje Actief lid

7 mrt 2013
    197
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb vandaag een slaapzakje met mouwen gekocht.. Maar best een dikke.. Ga het vannacht wel proberen, want met zijn inbakerzak is het ook een drama omdat hij zich elke x los weet te maken.. Ik heb hem al 2 keer op zijn buik gevonden.. Hij krijgt het wel voor elkaar om ingebakerd op zijn buik te rollen.. Vraag me niet hoe haha! Ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan... Zal hem wel alleen in zijn rompertje leggen want anders is het veel te warm toch?

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik ben tijdens het afbouwen van inbakeren (overdag cold turkey gestopt omdat ik niet wist hoe ik moest afbouwen) wel gelijk gestart met een knuffeldoekje te geven, zodat ze daar met haar handjes mee kon spelen en mee kon kroelen. Het is nog steeds haar lievelingsknuffel.

Deel Deze Pagina