Het mazelen vaccin

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elance, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi mama's!

Mijn zoon is ongeveer 9 dagen geleden gevaccineerd tegen mazelen, bof en wat is het allemaal. Bij het CB zeiden ze dat hij na 10 dagen wel wat last kon hebben van koorts, uitslag etc...

Meteen erna had al wat verhoging gedurende een paar dagen (38,1°C) maar het was weg en hij was leuk en vrolijk. Gisteren kreeg hij plots 38,9°C, vanmorgen 39°C, hij slaapt bijna de hele dag door. Ik vermoed dus dat dit van het mazelen vaccin komt, aangezien we mooi aan die kaap van 10 dagen zitten.

Ik maak me niet echt zo'n zorgen maar ik vroeg me gewoon of dit echt wel normaal is. Ergens anders vind ik niet direct een effectief antwoord op mijn vraag, vandaar dat ik jullie even consulteer :p

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Volgens mij normaal hoor. Al is mijn zoontje helemaal niet ziek geweest van de BMR. Ben benieuwd wat mijn dochtertje doet over 2 maanden.

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Normaal. Niet alle kinderen krijgen er last van. Bij mijn oudste dochter merkten we niets en bij mijn tweede dochter wel. Die kreeg de volle laag, werd ruim een week na het vaccin ziek en is 2 weken ziek geweest.

4. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Oef, mijn gevoel zei ook al dat ik me geen zorgen hoef te maken maar toch vraag je het je af hé ;)

Ik ga wel nog even aankijken wat ik maandag dan doe met hem, zowel ik als mijn man werken fulltime (in mei ga ik een dag minder werken) dus doe ik hem dan naar de crèche of niet... dat is nog even afwachten.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter was de dag na het vaccin heel erg ziek geworden maar dit komt dan door de Meningococcen.Hele hoge koorts en gewoon ziek ziek ziek.Dit was ze de andere dag gelukkig weer kwijt.Na 10 dagen ziekjes,huiduitslag,koorts en een ooronsteking(dit laatste niet door BMR)
    Hoort er allemaal bij.

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier heeft dochter afgelopen donderdag de bmr prik en men c gehad.
    Dus is nog even afwachten of ze ziek wordt of niet.....
    5-10 dagen na de prikjes kunnen ze ziek worden hebben ze ons verteld.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier nu ook 10 dagen geleden de prikken gezet. Ze is hier ook koortig en voelt zich ziek. Ze ziet bleek en heeft moeite met slapen overdag omdat ze zich ellendig voelt.
    Direct na de prikken is ze ook ziek geworden van de menc prik.
    Ik begreep dat de bijwerkingen doorgaans mild zijn maar hier dus gewoon pech en 2x ziek.

8. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Hier alleen een paar pukkeltjes/stipjes op haar buik en billen na een week. Binnen een paar dagen waren ze ook weer weg.

Deel Deze Pagina