Baby poept niet regelmatig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MomQ 2 be, Apr 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Onze kleine man van bijna 4 wk poept niet regelmatig, sinds 2 weken heeft hij denkelijk moeite met poepen. Hij heeft nu alweer 4 dagen niet gepoept...Ik heb het consultatiebrueau om advies gevraagd en de kinderarts ook al vorige week (toen hij om de 2dgn poepte)...en die zeiden dat ik me geen zorgen over hoef te maken. Maar het lijkt mij toch wel raar dat het er niet uitkomt?!...hij lijkt er ook wel last van te hebben. Ik geef flesvoeding en hij drinkt verder prima. Herkent iemand dit? :(

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Wij hadden dit ook bij timo wij zijn toen overgestapt van standaard voeding naar omneo voeding toen ging het een stuk beter.....bij flesvoeding is het normaal om elke dag een poepluier te hebben tuurlijk slaan ze wel eens een dagje over maar niet 4!

3. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Als je denkt dat hij wat obstipatie heeft 10ml extra water in de fles doen, dat hielp bij mijn zoontje1

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Jah je kan ook 10 CC extra water per fles doen Renaatje bracht me op een idee ;)

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,269
    4,508
    113
    Heeft hij ook buikpijn erbij, dat hadden die van mij wel.

Bij Kylian was het voldoende om door elke fles 1 theelepeltje plantaardige olie te doe, de volgende dag meteen resultaat en tot zijn 4de maand volgehouden en toen afgebouwd.

Bij Kinley hielpen alle truuks en tips niet en zijn we uiteindelijk aan de lactulose gegaan (na meerdere huisartsbezoeken), die heeft tot ongeveer haar 5de maand dagelijks lactulose gebruikt en toen zijn we het gaan afbouwen.

6. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Bedankt voor jullie tips!!...heb het 10cc extra water zojuist geprobeerd, dus wie weet komt de lading anytime soon ;)..hoop het voor de kleine man, want buikpijn heeft ie zeker, want dan opeens uit het niets slaakt ie een kreet, spartelend en al echt zielig.. Gelukkig kan ik vanmiddag bij de huisarts terecht dus dan ga ik ook nog even navragen!

7. 0611inge

0611inge Actief lid

Feb 9, 2011
    188
    0
    0
    Hier ook onze dochter met zeer onregelmatige ontlasting ( wel borstvoeding), maar bij CB werd ook gezegd dat het vooral ook belangrijk is dat ze wel scheetjes blijft laten ( en dat doet ze). En je zou denken dat na 4 dagen ofzo het toch anders zou zijn qua ontlasting, maar nee het komt er nog gewoon met hetzelfde gemak en ziet er hetzelfde uit als na gewoon 1 dag. Gelukkig heeft ze er zelf weinig last van.
    sterkte ermee in ieder geval, want het is toch altijd heel zielig om te zien dat ze er zo'n last van hebben.

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Met borstvoeding is dat echt heel anders dan met flesvoeding tenminste is mij verteld op het CB er zijn baby's die dan soms een week niet poepen...

Share This Page