Stoppen met kolven, verdrietig

Discussion in 'Borstvoeding' started by Eveline2007, Jun 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

May 11, 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil het toch graag even delen, helpt vast wel.
    Na 3 maanden full-time kolven met erg veel downs, heb ik besloten het nu zo snel mogelijk af te bouwen.
    In combinatie met werk (woon op Bonaire, dus geen kolfrecht, alleen in eigen tijd) werd het me toch teveel.
    Na 2 weken lang intensief kolven na de eerste maand, heb ik telkens op een dag genoeg gekolfd voor 2 extra voedingen voor in de diepvries.
    Ik kan nu ongeveer nog 1 maand 2 keer diepvriesmelk geven per dag en de rest dan kunst.
    Dus al met al vind ik het wel een hele prestatie.
    Maar helaas, de productie is weer sterk teruggelopen omdat ik niet meer om de 3 uur heb kunnen kolven de laatste tijd (af en toe 5 a 6 uur ertussen) en ik heb geen fut meer om opnieuw op te hogen d.m.v. clusteren.
    Met pijn in mijn hart heb ik vanochtend voor de laatste keer echt gekolfd.
    Maar al die stress was voor niemand goed natuurlijk.
    En al met al is borstvoeding voor mij duurder uitgevallen met alle hulpmiddeltjes dan kunstvoeding haha.
    Ondertussen ben ik wel expert kolfhulpmiddelen geworden hihi.

Alleen dom dom, vanochtend om 6 uur gekolfd. Het is nu half 3, zit op het werk en het doet zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer! Vergeten in de pauze een beetje af te kolven, dus ze zijn nu hard hard haha.
    Zucht. (en dan toch stiekem de behoefte thuis alles eruit te kolven om te kijken wat de opbrengst zal zijn hihi)

Hoe lang duurde bij jullie het schuldgevoel toen jullie stopten met bv?
    Ik heb een lijstje aan de muur gehangen met alle voordelen voor het stoppen en alle nadelen van het doorgaan, dus dat helpt wel als ik er naar kijk...

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Pas je wel op want ook kolven moet je afbouwen en je kunt niet 123 stoppen ivm onstekingen.

Ik heb toen ik stopte geen schuldgevoel gehad mar goed dat zal voor andere niet gelden.
    Je heb alles gedaan in je macht en door geen kolf recht ben je bijna gedwongen te stoppen.
    Succes en sterkte!

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Inderdaad, ook kolven moet je afbouwen! Reken zeker een week per voeding om te laten vervallen. Eventueel kan je de voeding ook afbouwen door steeds eerder te stoppen met kolven. Als je nu bijvoorbeeld 100 ml kolft, kolf je eerst een paar dagen 50 ml om daarna de voeding pas te laten vervallen.

Misschien kom je er tijdens het afbouwen wel achter dat je nog wel een tijdje alleen de ochtendvoeding kunt blijven kolven. En als dat niet lukt, dan is dat jammer maar niets om je schuldig over te blijven voelen! Je hebt gedaan wat je kon!

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Rustig afbouwen meis, anders heb je straks een ontsteking en daar word je niet blij van!!!
    Verder respect hoor :) Enne die kolfspullen kun je natuurlijk gewoon doorverkopen?

5. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

May 11, 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat rustig afbouwen is wel belangrijk haha. Ik heb gisteren maar 3 keer gekolfd (normaal 7 keer), dus ik had flinke tennisballen. Wel jammer, want er komt iedere keer zoveel uit nu, dat ik er moeite mee heb hihi. Maarja, lekker meteen in de diepvries.

En wat betreft kolfspullen doorverkopen, ik dacht dat zoiets niet mocht in verband met de hygiëne?
    Maar dat zou wel schelen: Heb een elektrisch dubbelzijdig kolfapparaat, een kolfbeha, 10 flesjes voor de kolf, een flessenrek met 10 flesjes (heel handig!) en nog 175 melkzakjes haha.

6. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik zou niet in 1 dag van 7 naar 3 sessies gaan! Hemeltje dat moet zeer doen :O Over 2 weken ga ik afbouwen na 6 maanden full time kolven, ongeveer elke 3 dagen 1 sessie eraf en 1 keer per dag de borsten volledig leegkolven. Ook steeds minder lang kolven per sessie. Ook bouw ik de domperidone af en ga ik onmiddelijk terug op de pil... Dit alles zal wel genoeg zijn om plezierig en veilig af te kunnen bouwen. Hoop ik toch :)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hee dit is vragen om een borstonsteking!
    Als jij normaal gesproken 7 keer op een dag kolft, dan zul je eerst zeker een week 6 keer moeten kolven. En pas als je tussendoor geen tennisballen meer hebt ga je dan over op 5 keer per dag kolven.
    Net als bij live voeden moet je per voeding minstens een week, liever 10-14 dagen uittrekken.

8. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    WAUW ik kan je pijn hier voelen!!!
    Er is een goede markt hoor voor tweedehands kolven.

Share This Page