Stoppen met kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jusi, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    #1 Jusi, 19 aug 2009
    Laatst bewerkt: 19 aug 2009
    Hallo,
    Mijn zoontje Kenji is nu 1,5 week oud, en hij was 5 weken te vroeg. Hij ligt nog in het ziekenhuis.
    Omdat ik toen nog geen melk produceerde, ben ik begonnen met kolven. 2 dagen na zijn geboorte begon ik eindelijk iets te produceren. Elke dag ga ik hem minimaal 2 keer voeden, maar het blijkt dat ie niet goed uit mijn borst drinkt.
    Nu wil ik dus afbouwen met kolven. Normaal gesproken kolf ik elke 3 uur, maar sinds gisteravond is mijn kolfapparaat kapot.
    Ik heb gisteren voor het laatst gekolfd om 19.45, en ik merk dat ik nu harde bulten in mijn borsten krijg. Als ik ze masseer komt er melk uit mijn tepels. Hellup, wat moet ik nu doen om een ontsteking te voorkomen? :(

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

vanwege vakantie niet gereageert, hoe is het inmiddels??

groetjes
    Kirsten

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, ik ben een uur na het plaatsen van deze post nog in de weer geweest met het kolfapparaat, en toen deed ie het ineens weer. :(
    Dus ik had om 9.00 gekolfd. 's Middags weer pas rond 16.00 en 's avonds voor ik naar bed ging, rond 24.00. Drie keer dus maar, maar dat kwam meer door tijdgebrek. (Veel in het ziekenhuis zijn etc.)
    De dag erop weer 3 keer gekolfd, toen mocht Kenji ook mee naar huis. De kraamzorg heeft gisteren ook mijn borsten gecontroleerd, en zij vond ze goed aanvoelen. Gisteravond gekolfd rond 23.30 en vandaag pas weer rond 12.30. Nu probeer ik het vol te houden tot 23.30, dus vandaag 2 keer kolven op een dag. Ook op advies van de kraamzorg, omdat ze vindt dat ik niet heel veel stuwing heb.

Nu voel ik wel wat harde bultjes in mijn borsten, maar ze doen niet zeer en voelen alleen wat gespannen aan. Dus zolang het niet pijn gaat doen kolf ik nog niet.

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    oke, hou ze goed in de gaten en haal er melk uit op het moment dat je het niet vertrouwd.

Succes!
    Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina