Hallo! Ik heb een aantal weken geprobeerd borstvoeding te geven, wat niet lukte. Toen ben ik gaan kolven om mijn dochter zo toch moedermelk te kunnen geven, maar mijn melkproductie liep erg terug. Ik heb vanalles geprobeerd om het weer op gang te brengen, maar helaas zonder succes. Hoewel ik het erg jammer vind, heb ik toch besloten nu te gaan stoppen met kolven. Ik was alleen nog maar bezig met wanneer ik weer moest kolven en hoe veel dat op zou leveren (steeds veel te weinig). Eén en al stress en frustratie dus.... Nu wil ik eindelijk gaan genieten van mijn kleintje! Hoe kan ik nu het beste zorgen dat de melk helemaal stopt? Ik draag een stevige bh, ook 's nachts en verder kolf ik steeds de druk af. Houdt het dan vanzelf op? En hoe lang duurt dat ongeveer?
hoi, jammer dat het niet gelukt is, maar als het alleen maar stress oplevert heb je een goede keuze gemaakt! Wat je doet is prima, een strakke bh en af en toe kolven. Probeer niet te vaak te kolven, want dan stimuleer je het juist weer. Bij de een duurt het een paar dagen, bij de ander een week, bij weer een ander twee weken. Het ligt er een beetje aan hoeveel voeding je nog had. Kijk ook eens op de site van borstvoedingnatuurlijk.nl Mirjam