aan de rechter borst niet willen drinken!

Discussion in 'Borstvoeding' started by poppie2, Oct 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poppie2

poppie2 Actief lid

Nov 4, 2007
    253
    0
    0
    ik geef nu 3 maanden borstvoeding, het gaat allemaal prima.
    vanaf het begin heb ik in mn rechter borst minder voeding dan de linker borst.
    opzich niet erg want dat schijnt iedereen te hebben.
    alleen wil mn dochter sinds een week helemaal niet uit de rechter borst drinken!
    ik leg haar wel aan maar begint dan flink te overstrekken en te huilen. en steeds maar opnieuw aan te happen om vervolgens dr hoofd hard naar achter te 'gooien'
    uiteindelijk leg ik haar aan de anderekant aan en begint dan goed te drinken. hierna probeer ik haar toch weer aan te leggen aan de rechter kant, maar doet ze precies het zelfde.
    ook als ze snachts nog komt en ze is half slaperig en leg haar rechts aan begind ze ook te huilen en te overstrekken.
    ik ben nu zo bang dat ik rechts dadelijk helemaal geen voeding meer heb.
    de laatste week komt ze ook ineens om de 3 uur, dat komt natuurlijk dat ze maar aan 1 kant drinkt.
    ze is ook niet tevrede als links echt 'leeg' is.

wat kan ik nu het beste doen, of zijn er meer mama's die dit hebben mee gemaakt?
    en kan dat eigenlijk wel? volledige bv geven maar met 1 kant?

hellup!

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Mijn zoon doet dat ook regelmatig bij mijn rechterborst. Soms is het wel lollig, dan gromt hij echt even boos en hapt flink om vervolgens boos weer los te laten.
    Enige wat ik kan bedenken is misschien de rechterborst te gaan kolven als ze die niet gedronken heeft. En misschien elke 2u even kolven, wie weet krijg je dan toch wat meer melk.
    Ik heb sowieso dat mijn voeding soms erg terugloopt en rechts blijft er dan niks meer over lijkt het wel en met kolven kan ik het nog wel een beetje 'opkrikken'.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Mijn zoontje had het ook, idd ook bij de rechterborst. Hij vond die borst altijd al niet prettig en dronk altijd al moeilijker en korter daaraan (die borst heeft ook altijd veel minder melk gegeven). Maar af en toe ging hij echt overstrekken en krijsen. Ik heb dan die borst maar afgekolfd om het toch allemaal op gang te houden (en omdat ik die stress niet wilde om hem ertoe te dwingen). Merkte dat ik al tegen een voeding op ging zien en was bang dat hij dat dan zou merken (en dan nog heftiger zou gaan reageren). Na een paar dagen ging het soms ineens weer zonder problemen een tijdje goed.
    Na ruim 7,5 maand vond hij het bij allebei de borsten genoeg. Ik heb toen nog eventjes beide borsten afgekolfd en dat in papvorm aangeboden (bv-melk uit de fles wilde hij ook niet meer), maar na een maand ben ik ook daar maar mee gestopt.
    Succes ermee! Ik weet uit ervaring hoe frustrerend het is. Hopelijk is het tijdelijk!

4. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

Jan 6, 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hier sinds kort hetzelfde, bij de linkerborst. Bij mij helpt het om haar in de 'rugbyhouding' neer te leggen. Ze ligt dan wel op haar linkerzij, maar kan zo toch uit mijn linkerborst drinken. Beetje foppen dus :)

5. Engel79

Engel79 Actief lid

Aug 5, 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een borst voeden kan prima, als je een tweeling hebt moeten ze de borsten toch ook delen ;). Ik zou gewoon regelmatig blijven proberen, maar niet forceren.

Share This Page