Borstvoeding en roken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door valeryb, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valeryb

valeryb Lid

11 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedeavond,

Ik geef borstvoeding (via de kolf)
    Nu krijg ik de laatste 2 dage ineens veel minder melk ik mag blij zijn als ik bij elkaar net 100 heb.
    nu rook ik ook dus vraag ik me af of het daarvan kan komen.
    maar dan denk ik ook weer er zijn genoeg vrouwen die borstvoeding geven en roken zal het daar aan liggen en waar kan het anders aan liggen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe oud is je kindje? Hoevaak kolf je, hoelang, enkel of dubbelzijdig en met wat voor kolf?

Dat maakt allemaal uit namelijk in hoeveel je bij elkaar kunt kolven.

Roken remt inderdaad de melkproductie. Hoeveel rook je, hoevaak....kun je beperken tot na het kolven roken? Goed dat je borstvoeding geeft!

Je kunt nog proberen door anders te kolven, andere kolf, kolfschema etc. of je opbrengst omhoog gaat. Of probeer borstvoedings stimulerende middelen, fenegriekcapsules bijvoorbeeld?

Succes! en geniet van je kleintje!

3. valeryb

valeryb Lid

11 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie!

ik ben laatst toevallig in het ziekenhuis geweest en heb een gesprek met een lactatiekundige gehad.
    We waren het er beide mee eens dat ik beter toch kon proberen om haar aan de borst te leggen.
    Ze had alleen een te strak riempje in haar mond en die hebben ze doorgeknipt daardoor zou ze beter moeten drinken.
    Het rare is alleen dat ze bij mijn linkerborst echt goed drinkt alleen mijn rechter niet.
    Die doet nu pijn en heeft de vorm van een lippenstift, wat zou er alsnog fout gaan?

Sorry voor de plotselinge verandering van onderwerp

4. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Fijn dat je zoveel verder bent gekomen al!
    Lippenstift vervorming duidt op oppervlakkig aanhappen: kijk of je de hap nog kunt verbeteren, evt. andere houding?
    Let op diepe hap, dus kin helemaal dicht tegen de borst, kaken wijd open en kindje dicht bij je!

5. valeryb

valeryb Lid

11 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt we zijn ermee aan het oefenen alleen gister is ze ineens gestopt met aanhappen en ze bleef maar huilen ze wou wel maar op een of andere manier lukte het haar gewoon niet en ik probeerde haar dan rustig te krijge en het weer te proberen maar ze raakt zelf zo gefrustreerd dat het niet lukt dat ze nog harder gaat huilen ik weet niet meer wat ik er aan kan doen ik wil haar zo graag borstvoeding geven ik baal echt als ik flesvoeding moet geve nasr we hebbe nou al zoveel tegenslageb gehad dat ik denk dat het niet voor ons is weggelegd

6. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Tepelhoedje? Om even rust te krijgen, makkelijker voor haar om aan te happen, tot rust komen aan de borst, voor jou geen kloven...

Deel Deze Pagina