Stoppen met laatste avondfles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Beep, 3 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Hoi meiden,

Tess is nu 3,5 maand, en slaapt sinds ze 6 weken is iedere nacht door. Ik maak haar nog steeds rond 22:30 wakker voor de laatste fles. Ze wordt dan meestal maar moeilijk wakker, maar drinkt haar fles nog wel goed op. Niet helemaal leeg, maar voor het grootste deel wel. Omdat ze altijd zo lastig wakker wordt hebben we vannacht geprobeerd om haar te laten doorslapen. Ze werd om 4:30 wakker, en toen hebben we haar wel een flesje gegeven. Voorlopig laat ik de fles van 22:30 er dus nog maar even inzitten, en probeer ik het later nog eens.

Nu hoor ik dat veel mensen dan in de laatste fles (dan dus rond 19:00) wat toevoegen, zodat ze meer verzadigd kunnen slapen. Ik heb daarom een paar dagen geleden bij het Kruidvat gekeken naar wat ze zoal hebben, maar vond alleen voeding (pap, speciale nachtvoeding) voor kindjes vanaf 6 maanden. Hoe doen jullie dat bij kinderen van 4 maanden? Ik lees wel dingen over rijstebloem, maar heb dat niet bij de babyvoeding zien staan. Of heb ik er gewoon overheen gekeken? En hoeveel doen jullie dan door die fles? Ze krijgt nu iedere fles 180/6.

2. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier ook nog een fles om 22u30. Ik doe er idd rijstebloem doorheen, van bambix of nestlé. met vanillesmaak.. Ik doe er meestal 2 flinke koffielepels bij.
    Maar hier maakt het niet uit hoor want ze wordt altijd om 5u weer wakker met of zonder rijstebloem dus sommige babies reageren er niet zo op ;)

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik zou het gewoon eens proberen zonder laatste fles, kijken hoe het gaat. Als ze wakker wordt voor een fles dan is het nog te vroeg, en als ze doorslaapt dan kan ze inprincipe zonder de laatste fles. zo ging het bij mijn zoontje ook maar die was toen wel 8 maanden, voordat ik er mee stopte kreeg hij half 9 de laatste fles. Ze geven zelf aan wanneer het afgelopen moet zijn. Mijn zoontje werd niet meer wakker en wilde de fles niet meer toen, dus ben ik er mee gestopt en dit gaat prima, maakt nu nachten van 13 uren aan 1 :)

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje heeft die fles met 5.5 maand laten vallen, zolang ze hem nog wil hebben zou ik hem nog geven. hier was dat pas toen hij 200 gram groente ging eten.

5. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Je hebt het geprobeerd en hij werd heel vroeg wakker. Je kunt het natuurlijk een paar nachten achter elkaar proberen als je dat wilt, maar ik zou het risico te groot vinden dat zijn slaapritme erdoor in de war gegooid wordt... (ik ben namelijk juist heel erg blij dat het 's nachts zo goed gaat hier)

Je kunt natuurlijk ook een droomflesje geven. Je maakt dan je kindje niet wakker, maar geeft hem terwijl hij slaapt en nog in bed ligt een flesje. Hij drinkt dan waarschijnlijk heel erg rustig en zal dan ook niet hoeven boeren. Je kunt dan kijken of hij het dan wel redt tot de ochtend.

Succes!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is een heel goede eter (ook nu nog) en wij hebben de late fles met 14 weken laten vallen door 'm af te bouwen. Een paar weken later zijn we rijstebloem gaan toevoegen omdat hij steeds eerder wakker werd. Als je kindje weer echt IN de nacht wordt dan heeft het geen zin maar eerder wakkeer worden (bij ons 7 uur ipv 7:45) dan heeft het misschien wel zin.
    Als je de fles kwijt wilt, dan is afbouwen misschien een betere manier dan in één keer laten vallen. Om de dag 30 ml minder geven en dat tot 90 ml... en daarna stoppen. Hier is dat prima gegaan!
    Wij zaten met het vervallen van die fles daarna op 4 flessen met de laaste om 19:30

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Het lijkt erop dat ze er nog niet aan toe is om de laatste fles te laten vervallen. Misschien moet je nog even wachten? Onze dochter sliep ook door vanaf een week of vijf/zes en wij zijn met vier maanden gestopt met haar wakker maken om 23.00 uur, van de ene op de andere dag. En dat ging goed! Achteraf denk ik dat het wel eerder had gekund, maar we hadden van CB advies gekregen om te wachten tot ze vier maanden was en daar hebben we ons braaf aan gehouden (doe ik bij een eventuele volgende echt niet weer :)). Maar het hangt erg van het kind af. Rijstebloem heeft ze nog nooit gehad en ze heeft er blijkbaar ook geen behoefte aan.

Als je hier op het subforum flesvoeding een beetje gaat rondneuzen, vind je trouwens heel veel topics over dit onderwerp, misschien moet je daar ook eens kijken.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik sluit me aan bij de meeste reacties. Ze is er blijkbaar nog niet toe. Wij hebben de laatste fles met 5 maanden in 1 keer weggelaten. Als zij met die laatste fles de hele nacht slaapt dan zou ik het lekker zo laten hoor. Ik zou niks forceren. En misschien lukt het over een maandje wel.

Succes.

Deel Deze Pagina