Dochter wil geen stukken meer (opeens)?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nescio, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hallo dames,

Ben op zoek naar herkenning of tips.

Mijn dochter van 8 maanden krijgt sinds 6 maanden bijvoeding (fruit, groente, sinds kort volle yoghurt als toetje en een stuk brood) en we hebben eigenlijk vanaf het begin grof geprakt aangeboden en later stukjes. Die gingen er altijd goed in, ze is ook dol op brood en de yoghurt vindt ze ook heerlijk.

Maar sinds een paar dagen weigert ze al het fruit (zowel in stukken als gepureerd), alleen een banaan gaat er nog goed in maar daar krijgt ze verstopping van, dus ben er altijd heel voorzichtig mee. Verder peer geprobeerd (vroeger een echte hit), knapperige stukjes appel, kiwi (nooit haar favoriet maar zo goed voor de darmen). Zo ook hetzelfde met groenten. Ze pakt de stukken wel, likt er dan aan en knijpt ze vervolgens fijn of gooit ze op de grond. Zo gaat het ook met aardappelen, rijst, pasta... alleen de yoghurt gaat nog goed en het brood (al vindt ze dat ook heerlijk om vooral te verkruimelen). Verder krijgt ze nog bv op verzoek en ze drinkt de laatste dagen erg veel, ook 's nachts (3 a 4 keer).

Nu wil ik mij niet direct zorgen maken, ze groeit nog het meest van de melk, maar kan het zijn dat ze aan 'iets anders' toe is? Stukje vlees ofzo?

Tips zijn welkom!

2. adi

adi Niet meer actief

Je mag prima met een stukje vlees beginnen..

Maar, het zal waarschijnlijk gewoon een fase zijn, zo klinkt het inderdaad. Krijgt ze toevallig tandjes?

3. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    #3 Noeska, 8 jan 2013
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
    Mijn dochter heeft precies hetzelfde gehad, ook 8 maanden. Ze heeft 2 weken bijna niets gegeten (maakte me daar ook niet druk om want voed ook nogsteeds op verzoek en ze is flink zat). Zelfs voor peer hield ze haar lippen stijf op elkaar terwijl ze daar echt gek op is! Ze is daarvoor flink ziek geweest dus ik dacht dat het daar misschien aan lag, maar sinds eergisteren heeft ze ineens 2 tandjes en sindsdien eet ze weer als n dijker :)

Dus misschien ook tandjes voor jou kleine meid? Of gewoon een fase? Zou er niet teveel aandacht aan schenken, maar gewoon aan blijven bieden en daarnaast lekker blijven voeden op verzoek.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

adi, er zijn pas twee tandjes door en ik zie nog geen signalen van volgende. Ze bijt niet overal op en is ook niet jengelig (de vorige keer was ze dat wel, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles).

Bedankt, misschien moeten we eens kijken hoe ze op kipfilet reageert. En het zal wel een fase zijn... gewoon stug blijven aanbieden dus. Alles eindigt nu ongeveer op de grond ;)

Deel Deze Pagina