Dat je voor je deze pil ging gebruiken een onregelmatige en heftige cyclus had, hoeft niets te zeggen over hoe je cyclus nu zal zijn hoor. je was nog vrij jong toen je aan de pil ging en bij veel vrouwen is de cyclus dan nog niet helemaal genormaliseerd. ik kreeg rond die leeftijd ook heel heftige bloedingen en migraine als ik ongesteld werd, maar toen ik op latere leeftijd een tijd zonder pil leefde was dat niet meer zo. (ja, die heftige bloedingen had ik wel vóór deze zwangerschap, maar dat wijt ik maar aan het feit dat ik inmiddels een keer bevallen ben). Ik hoop voor jou dat je een beetje normale cyclus krijgt, en dat jullie samen tot de beslissing kunnen komen dat Het Moment om er echt voor te gaan is aangebroken...
Mijn cyclus was mooi netjes 28 dagen. Zou je op de hoogte houden he! gister wasw me NOD en snachts zijn de duivels gekomen dus allemaal heel netjes. verder niet echt ergens last van behalve extreme krampen
hoi hoi, Nou word een beetje onzeker doen al deze positieve berichten :S heb zelf 7,5 jaar microgenon 30 geslikt en in april gestopt met de pil... helaas nu dus nog geen eigen ongesteldheid gehad (terwijl ik dat voor het slikken van de pil al 3 jaar wel regelmatig was!) Dus 1 negatiever verhaaltje tussen alle positieve verhalen Dus denk ongeveer 99 vrouwen geen last, en 1 vrouw (ikke dus ) wel... JE hoeft dus misshien helemaal niet te ontpillen maar ik wel, krijg nu medicijnen...
ahh, ben al blij dat er wat aan gedaan wordt... Mijn huisarts wilde dat ik wachtte, 6 maanden tot een jaar! maar dat wilde ik niet... Dus zelf een gyna gebeld en mocht komen 4 september... nu 11 dagen later al medicijnen dus er zit zeker schoot in de zaak
dat bedoel ik....gewoon je poot stijf houden dan krijg je alles wel voor elkaar.. en ook jou duivels komen snel!
als het goed is over 7-10 dagen ein-de-lijk had nooit gedacht dat ik blij zou zijn om ongi te worden haha Jij ook veel succes en plezier met het zwanger raken!
@Ichtus: Ben op dit forum al veel wijzer geworden over het vrouwelijk lichaam. Heb in de afgelopen jaren ook best vaak mijn eisprong gevoeld, meestal 3-4 maanden achter elkaar en dan weer een tijdje niet. Dat hoort dus niet te gebeuren... @Marnat: Nalatigheid van artsen is zeker niet fijn. Ben blij dat er nu wat aan gedaan wordt. @Carla1980: hoor veel over de cyclus die meteen regelmatig is, dus heb goede hoop... @Bri: Dank je. We hebben besloten om te stoppen na deze pilstrip en het eerst nog even 'veilig' te doen, maar mocht er wel iets gebeuren, dan is het echt gewenst... @Blondoniempje: Dat is netjes, meteen met 28 dagen. De krampen zijn natuurlijk wel wat minder, maar zal er allemaal bij horen... @Jufkrisje: Lijkt er inderdaad op dat het bij 99% bijna meteen weer normaal is na het stoppen. Hoop dat de medicijnen zullen helpen je hormonen weer op gang te helpen! Hier: Ik ben over de helft van mn pil strip. Doordat ik de eerste twee vergeten ben, heb ik misschien dus wel een eisprong gehad. Niet al te veel van gemerkt. Zaterdag wat krampjes maar niet vervelend ofzo. Gister en vandaag zeer gevoelige tepels... Zal tegen het einde van de strip nog een keer met mn vriend bespreken of hij er 100% achter staat dat ik er mee stop. Het hoeft natuurlijk niet meteen te betekenen dat we proberen zwanger te worden. Wil graag zelf zicht op mn cyclus krijgen, en zeker weten dat alles 'werkt'... En ja, binnen nu en een jaar lijkt het me geweldig om zwanger te raken, en m'n vriend ook! Maar er zijn ook nog zoveel andere dingen. Huisje zoeken (zitten nu in tijdelijke woning na verkoop vorig huis), werk zoeken (net afgestudeerd)... kortom, eerst een stabiel leven opbouwen, waar ook de financiele ruimte is voor een kleine... Toch wint af en toe het gevoel van het verstand en wil ik niets liever dan stoppen met oefenen en er voor gaan
ik heb 13 jaar microgynon geslikt,vorige maand gestopt en nu dus ook geen regelmatige cyclus waarschijnlijk, 5 dgn overtijd en nega gestest dus... voor wie ook overtijd was maar dus niet zwanger wat hebben jullie gedaan???? na hoeveel tijd zou je contact met de ha kunnen opnemen?of is dat heel belachelijk? of wanneer weer opnieuw testen???
ik denk dat de huisarts zal zeggen dat je nog even geduld moet hebben. wie weet bestaat jouw cyclus uit bijv. 35 dagen! heb je al een zwangerschapstest gedaan? lees een beetje tussen de lijnen door dat je niet zwanger bent?
moppie jij bent nog al wat van plan huis , werk enz enz ik zou zeggen ga er voor vechten om het te krijgen zo als je wil .tja het voelen dat je er klaar voor bent om moeder te worden. kan ik maar ding op zeggen volg je hart zwanger ben je zo maar niet kun je aan mij wel zien maar goed ieder lichaam is anders dus nogmaals volg je hart en jullie willen alle bij eigenlijk staat niets in de weg succes met alles meid
ja kan goed dat hij zoveel dagen is,daarom wacht ik ook nog wel ff,maar eerder was het natuurlijk 13 jaar lang om de 28 dgn dus vandaar.... en heb idd nega gestest dus....wel vervelend zo niet weten waar je aan toe bent
@Marnat: dank je voor je lieve woorden Ik ben druk op zoek naar (parttime) werk en ga ook binnenkort beginnen met les geven in de richting van mijn studie, maar dit is maar voor 5 uurtjes per week. ben net een weekje ziek geweest, maar van plan om morgen weer alle uitzendbureaus af te lopen hier in de omgeving... ik denk aldoor wel: in 9 maand kunnen we heel wat regelen m.b.t. ander huis, werk enz... maar toch, wil het liever eerst op orde krijgen! maar inderdaad, eigenlijk staat me niets in de weg, waarom niet?? @jt82: heel vervelend om niet te weten waar je aan toe bent, maar de eerste keer kan even langer duren (heb ik gelezen ) hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!
moppie graag gedaan hoor . ik weet wat het is banen zoeken ik ben op moment ook thuis ziek uit dienst gegaan ik had titelingen in mijn hand ben mee na zh geweest en nu blijkt door al rust gehad te hebben dat ik hem over belast heb als ik uit de ziekte wet ben mag ik ook weer zoeken moppie veel succes met zoeken
Hi, Ik ben in maart gestopt met deze pil. Na het stoppen wel erg last gehad van het ontpillen. Voordat ik de pil slikte had ik altijd een onregelmatige cyclus, deze heb ik nu weer terug. Ook ben ik weer heftiger ongesteld als met pil (ook zoals vanouds zeg maar). Heb wel het idee dat ik nu meer last heb van 'kwaaltjes' (pijnlijke borsten, borrelende darmen, moe, etc.). Deze klachten zijn gekomen sinds mijn cyclus van juli tot augustus (deze heeft uiteindelijk 48 dagen geduurd). Dacht eerst dat ik zwanger was gezien alle syptomen maar testte uiteindelijk negatief. Deze cyclus weer alle kwaaltjes die op kwamen zetten. Ben dan ook benieuwd wat het deze keer gaat brengen. Ik hoop goed nieuws aangezien we flink hebben geklust... Blijkt maar weer dat de pil toch rotzooi is en dat je lichaam je ook flink voor de gek kan houden...
ik gebruik deze pil ook al vanaf me 15e ben nu 22.. ik had nergens last van behalve wat meer hoofdpijn.. maar kan verschillen per persoon.. ik werd na 6 maand zwanger na het stoppen met de pil..
Ik heb Microgynon 30 5 jaar geslikt, ben in juli middenin de strip gestopt (spontane actie ) en was meteen zwanger! Verder ook nergens last van gehad, nou ja, zwangerschapskwaaltjes. Maar bij mij is ontpillen dus helemaal niet aan de orde geweest en hou er dus rekening mee dat als je stopt het ook meteen raak kan zijn!
Haha ja dat is ook wel weer iets om rekening mee te houden Ik heb gister mijn laatste pil uit de strip gedrukt. Aan de ene kant best spannend, aan de andere kant ook wel eng. We willen tussen nu en een jaar serieus bezig gaan voor een kindje. Tot die tijd bepaalde dagen nog maar even ontwijken of wat voorzorgsmaatregelen nemen
Ik zou voorzorgmaatregelen nemen. Periodieke onthouding blijkt niet altijd te werken, vooral niet als je in je achterhoofd de gedachte hebt: "zou ook niet zo erg zijn als.."