Stoppen met Microgynon 30

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door steenbokje, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Haha nee ik niet in ieder geval. Maar als ik met mn verstand na ga denken dan is het nog niet het juiste moment.

We hebben net een groter huisje aangeboden gekregen via de woningbouw. Hopenlijk komende week gaan kijken en accepteren ;)
    Maar ben ook nog op zoek naar werk. Als ik nu zwanger raak, dan wordt het natuurlijk wel een stuk lastiger om een vaste baan te vinden.

Het is zo dubbel allemaal... Had graag jong moeder willen worden, maar 4 jaar geleden heb ik een ongeluk gehad waardoor alles is veranderd... Heb nu m'n leven eindelijk weer een beetje op de rails en sta op het punt dat ik nu verder durf te kijken (studie af was voor mij echt een vereiste!).

Maar nu vanavond begint de twijfel weer. Eerst werk vinden!! Eerst zorgen dat er een stabiele financiele situatie is...
    Maar aan de andere kant hoor je ook alleen maar op het nieuws dat er geen werk is, dat uitzendbureau's je niks kunnen bieden. Met mijn opleiding (wel universitair maar toch...) kom ik niet ver. Overal worden mensen gezocht met een gerichte opleiding en een x-aantal jaar werkervaring. Beide heb ik niet dus wat zijn mijn kansen op werk?

Om een lang verhaal kort te maken: ik pak nog maar een strip uit het doosje en ga er nog een maandje over nadenken... Zou vandaag toch weer met een nieuwe strip moeten beginnen. :x

2. Alita

Alita Niet meer actief

ja het is vervelend als je de eierstokken aan het tikken zijn he...hihi
    maar verstandig zijn moet ook, hier heeft jullie kindje natuurlijk veel meer aan!!! Terug kun je nooit meer dus neem nu je kans om je leven eerst op te bouwen dan is het straks ook vele maler leuker om een kindje te hebben...anders heb je straks een hele boel stress en een baby is niet eerlijk en niet leuk voor jezelf!!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    moppie hoe gaat het met jou

hier gaat het wel goed word alleen moe van het wachten 2 nov gesprek met gyn hoe verder

4. steenbokje

Hey Marnat!
    Wachten is echt niet leuk... Zit in een andere situatie dan jij, maar wachten = wachten helaas... Hoop voor jou dat er snel verandering in mag komen ;) Morgen dus naar de gyn. Hopenlijk met goed nieuws!

Met mij gaat het op zich wel goed. Helaas, het huisje was niks en via de woningbouw komen we niet snel weer in aanmerking (wachtlijst te lang voor de clusters waar we op ingeschreven staan) dus we zijn op zoek naar iets om te kopen. Helaas ook daar een beperkt budget :(
    Qua werk zit ik nog steeds in dezelfde rot situatie. Ik heb nu weer 4 daagjes (2 dagen x 2 weken) werk via een uitzendbureau en na vrijdag zit ik dus weer thuis.

Vanavond maar weer een nieuwe pilstrip aanbreken want zwanger moeten solliciteren is gewoon niet ideaal.

Als je wil mag je me een PB sturen, dan kletsen we daar verder ipv in het topic?

Ik word binnenkort 29 :$ Hoor steeds vaker "tik tak tik tak tik tak" en baal ervan dat we nog steeds niet de stap kunnen nemen om te zeggen, ja, we gaan er voor! hoewel deze manier gewoon wel verstandiger is...
    Aan de andere kant, m'n zus (tweeling) zegt ook dat ze nog alle tijd heeft, want immers een collega is met 38 jaar ook pas moeder geworden... En m'n broer en vriendin zijn beiden al de 30 gepasseerd en hebben totaal nog geen kinderwens. Helaas heb ik die drang dus wel :p

5. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

31 okt 2009
    1.062
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik was ongesteld geworden en sindsdien ook niet weer begonnen aan de pil. Nu verlies ik al een paar dagen heel licht rose bloed, maar het is echt bijna niets. Weet iemand wat dit is? Groetjes

6. desireee

desireee Lid

2 nov 2009
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    ik ben blij dat ik niet de enige ben met deze vragen, ik heb precies hetzelfde, heb een jaar of 6 nu de microgynom 30 geslikt, en nu willen we dan een poging wagen om zwanger te worden, ik hoor ook van "proffesionals" dat het best een hele tijd duurt om zwanger te worden als je al zo'n tijd de pil slikt, al hoor ik hier heel andere dingen. ik ben nu net 4 dagen gestopt met de pil en wacht dus rustig af hoe het verloopt, heb mijn vriend al ingelicht dat ik misschien soms onverwachts moeilijk kan doen ;)
    ik ben dus net zo benieuwd als jij hoe het ontpillen gaat..
    Gr Desiree

7. steenbokje

Ik weet het nog steeds niet hoor :p Heb gister net weer een nieuwe strip aangebroken. M'n vriend wil "verstandig" zijn, en daar is ook wel wat voor te zeggen natuurlijk...

Hoop dat het snel raak is bij jullie! Houd je ons op de hoogte qua ontpillings klachtjes?

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hoi meiden. Niet om te ontmoedigen, maar ik heb na 12 jaar dezelfde pil als jullie er zo'n 7 maanden over gedaan om voor het eerst ongesteld te zijn. Volgens mij is het gewoon voor iedereen verschillend. Maar ik hoop voor jullie, wanneer jullie er aan toe zijn het gewoon lekker makkelijk gaat :D
    Bij mij maakte het niet uit omdat ik niet stopte vanwege een kinderwens.

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    moppie ik heb de afkorting even opgezocht we krijgen waarschijnlijk ICSI= Intra Cytoplasmatische Sperma Injectie

10. steenbokje

Ik had hem net ook al even opgezocht:
    ICSI
    er staat heel kort en duidelijk beschreven wat het inhoud.

11. steenbokje

ow, moet mn banner aanpassen zie ik, oops!

12. desireee

desireee Lid

2 nov 2009
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wat een mazzel dat jullie er allemaal geen last van hebben gehad zeg, ik ben nu ruim twee weken gestopt met de pil, maar heb erg veel last van rugpijnen en pijn in mijn onderbuik, alles rommelt en zeurt, ik ga er dan maar van uit dat dat is omdat de pil niet meer wordt gebruikt, want ik denk niet dat ik na 2x sex al zwanger ben, (zou wel erg vlot zijn) mochten er mensen zijn die wel last hebben met het "ontpillen" dan ben ik erg benieuwd naar hun klachten, tis toch altijd fijn als een ander dezelfde klachten heeft dan maak je je toch minder zorgen.

Groetjes Desiree

13. steenbokje

1x is genoeg hoor ;)

Ben zeer benieuwd hoe het bij mij gaat lopen als ik straks stop met de pil. Zal jullie ook op de hoogte houden als het zo ver is.

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    moppie ik verwacht ook dat je ons op de hoogte houd :D

je moet er samen achter staan maar denk om je leeftijd he
    stel je wel in de mmm komt wat ik niet hoop voor je maar je weet het nooit

ik kan het weten he het leven draait hoe die draaien wil en niet zo als wij het willen is mijn ervaring en dan bedoel ik niet alleen kiids maar alles he

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    9 jaar deze pil geslikt, geen last gehad van 'onpillen', eerste cyclus was 31 dagen (en een onverwacht milde menstruatie), ben in afwachting van de tweede!

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    meid mag ik wat geluk van je lenen?:D

ik heb ook 9 jaar deze pil gehad en ben nu dus 11 jaar bezig voor de eerste

17. Ik heb deze pil 8 jaar geslikt, meteen een mooie cyclus van 28 na het stoppen met de pil, na 5 maanden al een positieve zwangerschapstest.

18. steenbokje

Begin me er ook steeds meer zorgen over te maken eigenlijk. Ik bedoel, over 2 maanden ben ik 29 :$

Ik had mezelf altijd als een jonge moeder gezien. Wilde voor m'n 25e graag de eerste, en voor m'n 30e zeker al 2 of 3 kleintjes rond hebben huppelen. Helaas gebeuren er soms dingen waardoor je leven ineens op z'n kop staat en alles anders verloopt dan dat je had gedacht :x
    Ik zou het liefst nu gewoon na deze strip stoppen om alvast te ontpillen, maar er zijn nog zoveel onzekerheden dat een ongeplande zwangerschap niet uit komt.

Word ook gek van mezelf dat ik alles goed gepland wil hebben hoor, beetje een pietje precies hier :D

@Marnat, ik hoop echt dat je straks na je operatie meer kans hebt om zwanger te worden!!

@Jada en Juju: hopenlijk hier ook geen klachten bij het ontpillen!

19. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik ben eind juni gestopt met de microgynon 30 na 9 jaar deze geslikt te hebben en ben tot nu toe 2x ongi geweest... 64-47-........

Liefs
    Miekie

20. Mariette2684

Mariette2684 Actief lid

25 sep 2009
    130
    0
    0
    Friesland
    Ik ben eind augustus gestopt met deze pil en nu nog steeds in afwachting van mijn eerste echte ongi (op de onttrekkingsbloeding na stoppen na). Baal er erg van!

Deel Deze Pagina