kan ik zwanger zijn??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door bahar23, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    dames ik zit met een vraag waar ik niks over kan vinden..ik heb een dochterje van 7,5 maanden oud en slik sinds me bevalling de pil cerazette..nu heb ik 2 weken geleden een hele week de pil niet geslikt omdat ik bij me moeder aant logeren was door een sterfgeval en had de pil nie bij me..heb in die week ook geen gemeenschap gehad..ik kwam de zaterdag thuis en begon gelijk met de pil terug maar heb wel toen die week gemeenschap gehad..hoe hoog zal de kans zijn da ik dan zwanger ben?? ik word nie ongesteld door de pil dus heb ook geen idee wanneer ik vruchtbaar ben..

2. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    niemand een reactie??????????

3. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

door het gebruik van de pil zou je niet zwanger moeten worden, ik denk dus dat de kans niet zo groot is

4. Alita

Alita Niet meer actief

mmmm ja het is niet verstandig om tussendoor te stoppen met de pil in principe nu ben jij m vergeten...
    Er bestaat natuurlijk wel een kans maar je hebt in principe geen eisprong en die heb je toch nodig om bevrucht te worden!!

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik zou een zw test doen je weet maar nooit ik ben ook door de pil heen zwanger geworden terwijl ik die nooit vergeet dus het kan wel heb er nu een mooie dochter bij groetjes jolanda

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb ook begrepen dat Cerazette ook wat gevoeliger is voor 'vergeten', dus je hebt wel een risico op zwangerschap en zeker omdat je m een hele week niet hebt geslikt.
    Het is ook niet persé zo dat je risico loopt in de week dat je m niet hebt geslikt, maar wel in de periode er na. Omdat je meer kans hebt dat er wel een eitje kan springen.

Eigenlijk zou ik er in jouw situatie voor kiezen tijdelijk te stoppen, veilig te vrijen en over drie of vier weken een test te doen.

7. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik zou ook even stoppen inderdaad mischien een ongi afwachten en als die begint gelijk weer beginnen want dan ben je weer veilig, toch? Zo heb ik het begrepen tenminste!!!
    Ik heb in de laatste week overgegeven met die pil maar werd gewoon ongesteld daarna dus het hoeft niet maar kan wel..

Ook schijnt het dat als je deze pil slikt het even kan duren voordat je weer een eisprong en ongi krijgt!!
    Geef je trouwens bv? Want dan is de kans weer kleiner!!

8. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ik zou ook idd even testen.
    Mijn 2 wondertjes:) heb ik allebei gekregen door het vergeten van de pil dus het kan zeker.

Liefs mij

9. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Ik ben een meid van 22 jaar en heb een vraag.
    Ik ben deze maand gewisseld van pil. Van de diane naar de Yasmin. De pillen heb ik aan een gesloten door geslikt, dus zonder stop week. We zijn in die eerste week 2x vergeten het met condoom te doen.(twee weekende terug). Ik ben afgelopen week geopereerd, en antibiotica via infus gekregen, maar dit weekend gewoon sex gehad. Ik voel me nu heel moe en veel hoofdpijnlage rugpijn en soms misselijk. Dit kan natuurlijk komen van het wissel van de pil, maar ik vraag me af of iemand weet of er toch een kans is dat ik zwanger ben?
    Ik hoop op reacties.

Liefs N

10. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    please kan iemand er een reacite op geven.

Heb nog bedacht mis nu te stoppen met de pil en kijken of ik mijn regels krijg of heeft dat geen zin?!

liefs...

11. Alita

Alita Niet meer actief

Even kijken, het is 2 weken geleden dat je "onveilig" (ja je hebt de pil doorgeslikt dus je was gewoon veilig hoor) hebt gevreeën.
    Afgelopen week geopereerd en antibiotica geslik en oveilig gevreeën, nu was je dus niet veilig door die antibiotica, maar je wist dus heel erg goed dat het eigenlijk onveilig was?

Je eisprong, die jij niet krijgt door je pil, krijg je ongeveer rond je 14de dag, je cyclus begint op dag 1 van je ongi...je zou dan rond dee tijd zwanger kunnen raken maar er is volgens mij weinig kans op aangezien je netjes hebt doorgeslikt en op het moment van je ei veilig hebt gevreeën.

Weet je niet wanneer je precies bent begonnen met die nieuwe pil?

12. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Hoi, bedankt voor je reactie.
    De 20e ben ik aan de nieuwe pil begonnen. Direct achter de andere aan. Ik wist niet zeker of het veilig was omdat het een andere pil is, maar dan moet het wel los lopen denk ik.
    Van de antibiotica was ik helemaal vergeten, omdat dat tijdens de operatie via een infus is toegedient.
    Jij denkt dat het wel goed zit dus?
    Het zullen wel gewoon de wisseling van hormonen zijn:)

liefs N

13. Alita

Alita Niet meer actief

Nou als jouw`n gevoel iets anders zegt haal gewoon een test...bij de kruidvat krijg je 2 testen voor 5 euro...die zitten in een wit doosje.
    Zover ik weet is het veilig omdat je door hebt geslikt maar ik ben geen dokter...doe gewoon een test en dan weet je het...

14. Alita

Alita Niet meer actief

eigenlijk zou je een stopweek hebben gehad vanaf de 20e...meestal een week na je ongi is je vruchtbare periode, snap je...dus je vruchtbare periode zou in deze week zijn dan....als ik het goed heb tenminste...dus je kunt niet zwanger zijn nu..

15. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Toen je uitlegde hoe het werkt met je cyclus kwam ik ook uit op deze week inderdaad.
    Heel erg bedankt voor je reactie. En ik vertrouw erop dat alles goed zit.
    We willen wel kindjes maar eerst een huisje, haha.
    Heel erg bedankt.

16. Alita

Alita Niet meer actief

Niks te danken en succes dan als jullie ervoor gaan straks!!!!

Deel Deze Pagina