Clomid, temperatuur en klachten tijens de lf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babke, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hallo dames

Ik vroeg me af bij wie de temperatuur na het gebruik van clomid in de luteale fase hoger was? Mijn temp is nu 37,1 en dat is alleen voorgekomen bij de cyclus met mijn vmk. Ik voel van alles, en normaal voel ik weinig tot niks. Ik vraag me dus af of de beleving van de lf met clomid anders is.
    Hadden jullie een wat hogere temp en/of meer klachtjes?
    Oh ja, was jullie lf langer/korter en wat scheelde het? De mijn is normaal 10.

Ik heb nu hoop gekregen en ben niet zo fan van valse hoop haha. (wie wel?);)

Xx Babke

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Temperaturen is niet betrouwbaar als je hormoonmedicijnen gebruikt/gebruikt hebt. Deze hebben namelijk effect op je temperatuur. De hoogte van je temperatuur zegt sowieso niet zoveel tijdens je luteale fase. Hij kan vlak voor je menstruatie ineens zakken, dat kan op het allerlaatste moment gebeuren. Dus het zegt niet zoveel over een zwangerschap.

Clomid heeft in principe geen invloed op de lengte van je luteale fase. Het kan zijn dat je eerst van jezelf geen goede eisprong had en daardoor een korte fase. Dat je nu wel een goede eisprong had door de Clomid en daardoor een langere. Maar Clomid beinvloedt de lengte van de luteale fase niet op een directe manier, zoals extra progesteron (Pregnyl of Utrogestan) dat doet. Het houdt je menstruatie niet tegen.

Ook klachten kunnen nog door de Clomid komen. Denk aan opvliegers, stemmingswisselingen, warm/koud hebben, duizeligheid. Maar het kan natuurlijk ook een beginnende zwangerschap zijn.

Er zit dus niks anders op dan afwachten en duimen, succes!

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik had voorheen wel een eisprong. Die was dudielijk te zien op mijn kaartje, net zoals hij nu ook te zien is. Hij was na de eisprong altijd ergens tussen de 36,8 en 37. Alleen de keer met mijn vmk was hij 37,1. Nu is hij weer 37,1. Vandaar dat ik me afvraag of ik kan hopen. Natuurlijk weet ik dat het geen moer zegt, maar als er mensen met ervaring zijn dat na clomid hun temp in de lf hoger was dan voorheen, dan ben ik rationeel genoeg om me niet blij te maken. Het is namelijk heel lastig om rationeel te blijven als je van alles merkt wat je normaal niet had. Na mijn eisprong merkte ik absoluut nooit iets. En als er bloed was, pas daarna kreeg ik 1 dag kramp en klaar. Dus vandaar. Het is meer dat ik van de vorige keer weet dat die 37,1 toen echt wat betekende. Ik heb liever een cyclus zonder kwaaltjes, want dit vind ik helemaal niks haha. En het wordt vast alleen maar erger na langer clomid gebruik.

Ik heb tijdens en vlak na het slikken van 50 mg clomid bijwerkingen gehad, maar die zijn al 2 weken achterwege. Maar die dingen die jij nu noemt, heb ik momenteel geen van allen. Ik heb alleen opvliegers gehad en een grote vorm van warrigheid, heel raar.

Iemand anders met ervaringen tussen verschillen in cycli met en zonder clomid?

4. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Hey babke! Ik ben nu in mijn 3e cyclus met clomid en heb inderdaad ook een hogere temp gehad in mijn lf met clomid gebruik dan hiervoor. Ook is mijn lf langer geworden. Volgens de gyn heeft het geen invloed maar mijn LF is van 9 a 10 naar 12 gegaan! En hiervoor had ik wel degelijk een goede eisprong, want ben hiermee zwanger geworden dus dat was het ook niet. Ook ik voel van alles, je wilt niet weten hoe vaak ik nu al gedacht heb dat ik zwanger was. Het voelt namelijk hetzelfde als toen ik wel zwanger was en i.c.m. De hogere temp en langere lf was het toch elke keer een echte tegenvaller. Nu weet ik gewoon dat mijn temp niet zoveel meer zegt. Wel handig voor het vinden van een eisprong maar voorspelt geen zwangerschap. En dat ik nu pas blij moet worden wanneer mijn menstruatie uitblijft na 12 dagen en niet eerder. Echter hoop ik natuurlijk dat het bij jou wel iets positiefs te betekenen heeft! Mijn duimen draaien in ieder geval!

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    He Bloembie, bedankt voor je bericht. Ik vermoedde al zoiets. Ik ben erg benieuwd wat mijn lf wordt. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ik niet zwanger bent, want dat zou wel erg toevallig zijn. Bedankt
    En als iemand nog meer vergelijkingen heeft dan houd ik me aanbevolen :)

Deel Deze Pagina