Hoi meiden In Augustus zullen wij eindelijk van start mogen met IUI Aanstaande maandag krijg ik de spuitinstucties waar ik behoorlijk tegenop zie omdat ik totaal niet van naalden hou maar net zoals iedereen heb ik er op dit moment alles voor over We hebben alle testen in het ziekenhuis gehad ook de kijkoperatie heb ik gehad en eigenlijk waren alles testen en onderzoeken goed enkel had ik verklevingen aan mijn baarmoeder wand en heb ik ooit in het verleden een soa gehad doordat dit in het verleden gespeeld heeft willen ze nu dan dus van start gaan met IUI in combinatie met hormoonspuiten Graag zou ik met anderen hierover praten om ervaringen te kunnen delen met elkaar en soms de wat moelijkere dagen even van je af te kunnen tikken liefs
Hoi hoi, Ik begin vandaag met spuiten. Ben er zelf niet echt bang voor. Heb er eigenlijk wel 'zin in'. Puur omdat ik nu het gevoel heb dat we verder komen en er iets gedaan wordt. Heel veel succes iig!
Ik zal deze week mijn eerste IUI krijgen. Spannend dus. Vanmorgen terug geweest voor echo....want afgelopen vrijdag bleef hangen op 10 mm. En vandaag 15 MM Morgen weer terug voor echo en bloedprikken en dan misschien de avond de Pregnyl spuit zetten en dan waarschijnlijk donderdag de IUI. En jullie?
Ik hoop ook te starten met de tweede ronde iui. ik wacht nog op een GO van de verzekering ivm behandeling in het buitenland. spuiten is niet zo erg als het lijkt. de eerste dagen is het spannend en ik kan het ook nooit zo maar zonder even te twijfelen maar het is echt niet erg. en ook ik ben niet dol op naalden. pregnyl vond ik wel een beetje prikken en heb ik de verpleegkundige laten doen. Deze komende keer zal ik dit zelf moeten doen. Heeel veeel succes! en laten we elkaar op de hoogte houden spannend!
Hoi Meiden Sorry dat ik even niet gereageerd heb maar hier is alles net even anders gelopen als dat we gedacht hadden vindt het eigenlijk niet tof dat ik dit nu neer moet gaan zetten ( wil hier niemand geen verdriet mee doen ) Afgelopen woensdag was ik jarig en officieel gezien een dag over tijd dus dacht ga testen zodat ik wist of ik wat kon drinken wel of niet Ik zat op mijn periode te wachten omdat ik hoopte zo snel mogelijk in het ziekenhuis te kunnen gaan starten maaaarrrrr ik teste die dinsdag positief en zelfs tot vandaag dag 33 een positieve test in mijn handen ..... hoe raar kan het lopen 2,5 jaar bezig geweest en dan dit als verjaardags kado ... het is natuurlijk nog heel pril dus we zijn heel voorzichtig met alles 27 aug zullen we onze eerste echo hebben Meiden ik weet hoe zwaar het het en hoe vervelend die teleurstelling iedere maand is want hier zijn ook heel vaak wat tranen gaan lopen en dan deze afgelopen week dat ik steeds zat van die periode komt toch nog wel kan niet zwanger zijn ... maar het kwam niet Ik heb een week van te voren nog spuitinstukties gehad en had alles al klaar liggen om te gaan starten het spuiten viel indd reuze mee Ik wil diegene die van start gaan met IUI dan ook heel veel sterkte wensen en damens houdt moed ik wilde dit toch wel laten weten om ook te laten weten dat het toch wel kan .....
@ reallove Van harte gefeliciteerd! Alleen maar leuk om te horen. Ik heb vanavond om 22 uur de Pregnyl spuit gezet Donderdag is de IUI
Heb 1-8-2012 mijn eerste IUI gehad. Ben nu 1 week verder. Volgende week wordt het spannend. Tel de dagen af dat ik mag testen (15-8-12). Veel sterkte en moed aan iedereen die ik begonnen is met die MMM.
Hoi hoi!, Reallove: nou da's toch super zeg! Gefeliciteerd! Ik was op zoek naar een topic of zou er anders eentje openen met meiden die net of bijna met IUI beginnen. Ik mag beginnen in september heb ik vandaag officieel gehoord. Krijg vanmiddag prikinstructie. We zijn 3 jaar zelf bezig geweest, allerlei onderzoeken gehad, maar geen verklaring. Eindelijk mogen we nu dan beginnen met IUI, had er zelf namelijk geen vertrouwen meer in... Hopelijk met IUI wel succes. Jullie ook succes dames! Lijkt me leuk hier wat ervaringen uit te wisselen.
Hallo dames, ik mag binnenkort ook voor de eerste iui gaan... op het moment ben ik bezig met spuiten van puregon... dit heb ik de vorige ronde ook al gedaan, maar toen gebeurde er niks.... de eitjes groeiden niet... omdat de cyclus te lang werd is die ronde afgebroken, en na een provera kuurtje werd ik ongesteld om mocht ik weer beginnen... ik zit nu op cd12, en ik spuit iedere dag 75 eh. op cd10 was er een eitje van 8 mm... dus ik hoop dat deze doorgroeit... morgen moet ik weer voor een follikelmeting... zodra er dan eindelijk een eitje is mag ik pregnyl zetten en dan krijgen we iui... ik hoop dat dat deze maand dus gaat gebeuren! meer meiden ervaringen met geen groeiende eitjes terwijl je puregon spoot? soms ben ik zo onzeker en bang datde puregon nooit gaat werken...
@ Reallove: wauw wat geweldig voor je! dank je dat wij mogen delen in je prille geluk. het geeft ons allemaal alleen maar een positief gevoel dat alles mogelijk is. aan alle anderen: heel veel geluk! wij zijn nog niet begonnen, ik zit te wachten tot de rode vlag uit kan maar houd jullie ook op de hoogte
All: net prikinstructie gehad. Het prikken zelf viel me mee, je voelt er bijna niets van, maar tis wel een gedoe om de vloeistof goed in de spuit te krijgen . Maar dat zal wel wennen... Dag 3 mag ik beginnen met menopur t/m de eisprong. Dag 10 kom ik voor de eerste follikelmeting. Dan dag 12 weer en dan ook de pregnyl spuiten. Als het een beetje meezit op dag 14 de IUI. En als het nog meer meezit is dat ergens in het weekend . Heb de boel gelijk bij de apotheek opgehaald. Pregnyl bleek niet verkrijgbaar, maar wel een of ander Duits merk. Hoefde net niets te betalen, maar zal me niets verbazen als dat later bij mijn ziekenfondspremie opkomt... Maar eigenlijk kan me dat niets schelen, als het maar een mooi resultaat mag opleveren! Ik moet m'n eisprong deze ronde nog krijgen, maar het liefst zou ik nu al ongesteld worden . Zijn er meiden bij wie de NOD al dichtbij komt?
@pien ik vind prikken ook erg meevallen... maar volgens mij is het bij mij anders dan bij jou... ik heb zo'n prikpen... heel makkelijk. jij hebt zeker echt spuitjes? gelukkig was die andere duitse variant van pregnyl er... pregnyl is erg schaars helaas! en zo hard nodig! vanmiddag mag ik weer voor een fm... op cd13. ik hoop dat er een mooi eitje is, maar ik durf niks te hopen, want ik voel helemaal niks!
nou ik ben dus vanmiddag weer voor een fm geweest maar helaas... groei!! ik had echt een beetje hoop omdat er maandag iets van 8 mm was... maar er is tot nu toe nog niks doorgegroeit! ik balen als een stekker en ik kan wel janken... ik heb echt het gevoel dat het nooit gaat werken! nu ophogen naar 100 eh en maandag weer terug...
Oh da's echt balen Miranda . Ze weten maar niet de juiste dosering te vinden... Wat spuit jij eigenlijk? Ik krijg menopur. Ik heb overigens van mezelf altijd wel een eisprong, maar menopur schijnt wel sterk spul te zijn... verder weet ik het ook niet hoor. Iedereen reageert weer anders op die hormonen, dus ze beginnen altijd met standaard eenheden. Hopelijk heeft het ophogen effect! En nee ik heb niet zo'n prikpen, maar moet met ampullen en oplosmiddeltjes in de weer... best een hele toestand lijkt me. Zit dan ook erg te dubben of ik dat 's ochtends of 's avonds zal doen... het heeft allebei voor- en nadelen. Het liefst slaap ik in het weekend uit, maar 's avonds wil ik ook wel wat flexibel kunnen zijn . Een uur of 5-6 's middags zou ook nog kunnen. Wat doen jullie eigenlijk?
pien, ik spuit puregon in zo'n prikpen, erg handig... lijkt me wel een gedoe om iedere avond met die ampullen in de weer te zijn hoor! ik spuit altijd om 7 uur 's avonds...
tsja lijkt me ook zo'n gedoe, maar goed... 't zal toch moeten he. Misschien dat ik het ook maar rond etenstijd ga doen. Zo vaak ga ik niet spontaan uit eten .
hey meiden thx allemaal voor de lieve reacties durfde het niet goed neer te zetten omdat ik heel goed weet hoe het voelt maar daar en tegen leek het me ook weer goed juist wel te delen om zo ook te laten weten dat het toch echt kan Ik had hier ook de gewone spuitjes liggen maar vond de prik best meevallen ( tijdens de spuitinstructie ) Ik wil alle meiden die van start zijn gegaan en of bezig zijn heel veel succes wensen en ik duim mee voor jullie Voor mij was het een geruststelling om dan eindelijk in het ziekenhuis verder te kunnen en heel raar maar keek er echt naar uit Ook hier alle onderzoeken gehad en alles was goed bij mij en bij mijn partner op die ene bloedtest na die aangaf dat ik in het verleden een soa heb gehad ....... uit de kijkoperatie kwam eigenlijk ook niks alleen verklevingen aan mijn baarmoeder en die zijn verwijderd nu moesten we nog een drie maanden zelf klussen en daarna zouden we gaan starten met IUI Ook wij zijn al vanaf juni 2010 aan het hopen op dit wonder en ik geloof nu echt dat wonderen bestaan !!! Meiden blijf geloven en houdt moed ik ga duimen voor jullie !!!!!!