Welk eetschema hadden jullie baby 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door kwebbel86, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik ben ff het overzicht kwijt, welk schema had jouw kleintje met 7 maanden? Ze is dol op haar melk, boterham, bied een paar slokjes water aan. Maar sinds 3 dagen eet ze haar avondeten nauwelijks meer. Kan dat ?? Is dat een fase? Tandjes komen door....

Ze wilde vanavond haar fles niet eens :$ kan dat echt allemaal met tandjes te maken hebben?
    En dus schema's please, ik wil ff vergelijken :)

Hier krijgt ze:
    ontbijt: is momenteel klooien ... ?? sinds 3 dagen pap uit een bordje
    tussendoor: fruit
    lunch: boterham + 120/4
    tussendoor: 100 gram zuivel, slokjes water, soepstengel
    avondeten: sinds 3 dagen nauwelijks, ze lustte echt alles !! :(
    's avonds: 180/6

Ik vind het wel frappant: 3 dagen pap uit bordje = 3 dagen niet eten... :(:(

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met tandjes at ze hier ook niet veel, vooral geen avondeten. Laat je haar al zelf eten? Het is wel een mooie leeftijd om daarmee te beginnen.

Met 7 maanden at ze hier:
    -ontbijt: bv
    -fruit (vaak een peer, banaan, appel of nectarine of iets dergelijks)
    -bv en slapen
    -lunch: twee boterhammen, bv
    -tussendoortje: vaak een crackertje, kerstomaatjes, stukje komkommer
    -bv
    -avondeten, paar slokjes water uit een rietjesbeker
    -bv en slapen

En dan nog 1 of meerdere nachtvoedingen. Die zijn eraf sinds ze 1 jaar is.

3. kwebbel86

Ik laat haar niet zelf eten, wel pakt ze af en toe de lepel en die brengen we dan samen naar haar mond. Maar nu ze zo weinig eet heeft ze daar ook geen 'zin' in..

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou proberen haar met de handen te laten eten. Misschien vindt ze dat wel heel leuk en gaan er per ongeluk ook nog een paar hapjes naar binnen.

Zou wel rekening houden dat het belangrijker is dat ze haar flessen goed drinkt. Bijvoeding mag gerust een keer overgeslagen worden.

5. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dametje eet eerlijk gezegd nog maar weinig vast. Ik probeer wel elke dag een vers fruithapje voor haar klaar te maken en soms krijgt ze daar ook nog een groentehapje met aardappeltjes bij 's avonds, maar voor de rest krijgt ze borstvoeding. Ze kan ook nog niet echt rechtop zitten en brengt nog niet echt veel naar haar mond, dus boterhammetjes zie ik echt nog niet gebeuren. Vandaag heeft ze voor het eerst een broodkorst geprobeerd.

6. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ons schema is:

7:00 200cc
    10:00 fruit in stukjes, ik geef haar zelf en soms pakt ze het ook zelf
    12:00 1 boterham met beleg en thee of water
    15:00 soepstengel met water of sap
    18:00 warm eten, ze eet met de pot mee..geef het haar zelf in stukjes ...griekse yoghurt toe
    19:30 200cc melk

hier at ze vanavond ook niet ,tenminste ze wilde wel maar als ze moest kauwen ging ze keihard huilen..appelmoes ging heel makkelijk miss ook tandjes en dat de appelmoes verkoelde ofzo.

hier is ze trouwens een goede eter, ze eet beter als ik het geef dat dat ze het zelf doet dan gaat ze er mee gooien en eet ze niks :D

7. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Met 7 maanden was het hier:
    7.00 bv
    rond 9.00 fruit (een peer of banaan, ging meestal de helft van op, de rest belandde op de grond ;))
    bv na het slapen
    1/2 boterham met boter
    bv voor het slapen
    bv na het slapen
    avondeten (groente, soms een aardappeltje erbij, hij werkte ongeveer 80 gram in totaal naar binnen)
    bv voor het slapen
    En dan 's nachts nog meestal 1 keer bv, soms 2

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Kan idd door tandjes komen. Hier trouwens rond de 7 maanden echt een lange periode gehad dat hij helemaal geen brood wilde....

Het schema was hier als volgt:

7 uur: 200 cc pap
    10 uur: fruit
    12 uur boterham (als hij die at) en 200 cc melk
    15.00 uur Fruit of koekje
    17.00 uur warme hap
    19.00 uur fles 200 cc

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Kwebbel, m'n zoontje at een tijdje heel slecht. Ik dacht ook tandje, maar hij kreeg helaas een fikse griep.
    Sindsdien was het zoeken geblazen naar zijn schema en heb hem 2 dg gevolgd.
    Zijn schema nu:

07.30u 180/6 laat meestal 40cc staan
    10.30u 1 stuk fruit
    12.00u 1 broodje zonder korstjes en 100cc diksap
    15.30u 150/5 laat hier 30cc van staan
    18.00u warme maaltijd. Gaat helemaal op. Vind dit heerlijk! Zit dan vol en gaat om 19u naar bed.
    20.30u 210/7 al slapende, hij komt zelf rond deze tijd.
    01.00u 90/3 of 60/2 komt zelf en accepteert geen speen ;).

Die warme maaltijd vond hij paar dagen terug helemaal niks door de griep en nu gaat alles op!!

10. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Dochter hier t zelfde gehad bij 7 mnd. Ze heeft dit twee weken volgehouden. Ik ben toen gaan Rapleyen, en af en toe stop ik een hapje in haar mond. Dit gaat veel beter! Maar dat is even een afweging die je moet maken of je daarop wilt overstappen. Er kwamen bij ons toen tegelijk twee tandjes door. Succes!

11. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik zit ook te klooien aangezien het cb niet meer echt richtlijnen geeft. De mevrouw van het cb zei: je merkt zelf wel wanneer ze een fles minder moet. Ik zit nu dus me eigen suf te denken wanneer ik van 4 naar 3 flessen moet, omdat ik dit dus niet voel. En welke fles moet dan weg??????? Ze slaapt telkens nog 2 uur tussendoor en is dan 2 uur wakker, dus ik kan ook niet hapjes gaan schuiven.

Nu is haar schema ongeveer:
    *7.00 fles 180/6
    *Uur later fruithapje
    *11.00 uur fles 180/6
    * Uur later wat brood (is nog aan het oefenen, dus eet nog geen kwart van een boterham op)
    * 15/16.00 fles 180/6
    * uur later groentehap
    * 20.00 fles 180/6

Moet de fles van 15.00 uur dan op een gegeven moment vervangen worden voor een tussendoortje en wat water/thee???? :(

Groetjes, Een onwetende moeder :(;)

12. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Hier ging de fles van 12u eraf toen ze een hele boterham at.
    Daarna die van 16u toen ze een soepstengel, , rijsttafel of liga ging eten met beetje thee of water

13. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hoi Annet,

Hier ook als 1e de 12u fles laten vallen. Vanaf dat hij 1 stuk fruit at en een half boterhammetje. Ik ga hem 100cc diksap, vind hij heerlijk. In bed gelegd en ging slapen :D. Ging in 1x prima!!
    Inmiddels gaat er een heel broodje in zonder korstjes.
    Voor de rest hebben we hetzelfde schema :D.

14. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Ik wacht dan nog ff totdat ze goed haar brood eet.

15. kwebbel86

Ik heb hier de fles van 15.30 eraf, persoonlijk vind ik het normaal, melk bij de boterham. Ik heb thuis niet anders gedaan. Iets anders zoals water of thee gaat met slokjes tegelijk.

16. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu
    bv
    9.30uur fruit
    11.30 Brood met thee
    12.45 melk 180/6
    Na slaapje Sap met tussendoortje
    17.00 avond eten
    Voor slapen bv

Wij dus ook de einde middag voeding laten vallen, met zo'n 6,5 maand. Hij vind het vooral lekker om te slapen met melk, dus dat is ook wel de reden hier.. maar vind anders ook het gat tussen de melk wel heel groot... van 7.30 tot 15.30 zou dat dan zijn ofzo en dan rond 19.30 uur weer.. En avond eten vult op dit moment beter dan brood... avond eten heeft ie bijv. voor zijn 3de slaapje wat hij nog weleens heeft, voldoende om te willen/kunnen slapen, brood niet.

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hier ongeveer zo:

8 uur 200 cc pap
    9.30 uur fruit
    12.30 half broodje en 200cc opvolgmelk
    14.00 rijstewafeltje, soepstengel
    16.30 avondeten en 100 cc opvolgmelk
    19.30 200 cc opvolgmelk

18. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds kort nu bezig met tandjes dus daardoor nogal geklooi met eten denk ik :)

Maar nu is het zo (iets verder dan 7 maanden)

7 uur fles 180/6 + pap
    11 uur Fruit 2 stuks
    12 uur 2 boterhammen + bakje yoghurt (100cc)
    15 uur fles 180/6 (laat vaak wat staan, zo'n 50cc, soms helemaal)
    17.30 uur groentehapje (hier eet hij momenteel echt weinig van)
    19 uur fles 180/6

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ze bedoelen dat je tnwel merkt als de flessen niet meer op gaan, dan kanje er eennlatennvallen. Maar je hebt ook kindjesdie gewoon alles op drinken en eten dus dan is het wat lastiger. Wij haalde de fles van rond een uur of 3 er af en vervingen die voor een tussendoortje, dit ging prima!

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Misschien zit je kindje om 3 uur nog wel vol van het brood en de yoghurt (lijkt mij in ieder geval). Als hij er dan wel wat van drinkt zit hij ook weer te vol voor de groentehap. Ik zou de fles van 3 uur laten vervallen en een klein tussendoortje aanbieden, kijken hoe het dan gaat....

Deel Deze Pagina