Wegens medische redenen moet ik de borstvoeding zo langzamerhand gaan afbouwen. Ik vind het erg jammer, maar ben toch wel blij dat ik mijn dochter ieg tot nu toe borstvoeding heb kunnen geven. Vanaf de geboorte heb ik 1x per dag een flesje gekolfde melk gegeven zodat de overstap in de toekomst naar de fles makkelijker zou zijn. Vanaf de 8e week ongeveer ging ze steeds minder drinken uit de fles (dit was een Born Free fles). Ik dacht dat ze misschien problemen had met de speen en heb toen (misschien wel stom achteraf) een Tommee Tippee gekocht. Sinds die dag is het helemaal mis en weigert ze de fles helemaal. Een redelijk succes was de Breast Flow fles..die heeft ze (uiteindelijk na het missen van twee voedingen) voor de duur van 1 dag gepakt. Opeens was het 's avonds over en wilde ze deze ook niet meer. Ik heb alle bekende trucjes al uit de kast getrokken en heb eergisteren op hoop van zegen de Difrax S fles gekocht. Ze pakt hem nog niet, maar zet het tenminste ook niet meteen op een krijsen. Ze speelt een beetje met de speen, maar duwt hem ook steeds weer uit haar mond met haar tong. Het lijkt wel of ze de fles techniek helemaal kwijt is. De Breastflow fles heeft dezelfde techniek als de borst alleen begint ze daar nu dus zwaar van te kokhalzen, de difrax speen tolereert ze tenminste in haar mond, maar er iets mee doen ..ho maar...! Ik heb de afgelopen twee weken twee keer per dag geoefend, maar zonder resultaat. Mijn moeder zegt dat ik haar maar net zolang moet laten honger lijden totdat ze de fles wel pakt, maar dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen. Maar ja...wat als ze blijft weigeren...?? Wie heeft hier ervaring mee en bij wie is het toch met veel moeite uiteindelijk goed gekomen? Heb wel wat positieve input nodig want wordt zo langzamerhand een beetje moedeloos van de hele situatie.
hier moest ze drinken op het kdv. Na enkele keren de voedingen amper tot niet gedronken te hebben dacht ze tja dan moet het maar. Zoals je moeder zegt is het echt honger laten leiden. En ze kunnen er goed in zijn om dit even vol te houden en jou dag schema in de war te gooien en vaker in de nacht te komen. Het is moeilijk maar het komt goed. Tip: 1 vaste fles gebruiken. Je merk dat difrax werkt dus die speen aanhouden. Heb je de kers of de brede? Ik heb de brede en daar kreeg ik opeens succes mee.