Hai Ladies, Ik heb altijd een babywrap in het bedje van mijn dochtertje gebruikt, omdat ze alle kanten op vloog in het bed en door die wrap slaapt ze een stuk rustiger. Alleen wil ik het nu gaan afschaffen, nu is ze nog jong en dacht ik dat ze sneller er aan went om zonder te gaan slapen. Alleen ze valt gewoon zonder de wrap niet in slaap! Ze speelt eerst een poos in bed en daarna is ze ontroostbaar. Dus niet slapen. Wie herkent dit en heeft misschien een tip? Liefs Guusje
Zo had ik het al voor de wrap, ze is zo druk in bed zodat ze na 3 sec al weer los ligt en het hele bed door vliegt.. dus geen optie helaas....
En een slaapzak met mouwtjes? Mijn zoon heeft vanaf 8 weken in de puckababy gelegen tot hij een maand of 6 a 7 was en ging rollen. We hebben toen een slaapzak met mouwtjes (de puckabag) aangeschaft en daar sliep hij (na een paar dagen wennen!) heel goed in. Geeft toch iets meer het geborgen gevoel, doordat de mouwtjes ook aansluiten.
hmmm, misschien wel een optie maar ik denk het niet hoor, ze is zo druk met haar beentjes ook, ze draait zich om in bed van links naar rechts waardoor ze haar hoofd ook telkens tegen de spijlen stoot.. dus ik denk dat armpjes aan een slaapzakje dan niet gaan werken..maar misschien wel het proberen waard!
Je hebt toch ook van die dingen waarmee je een kindje kunt vast leggen? Geen idee hoe ze heten, maar het is een soort matje dat je op het matrasje legt met in het midden een band die je met klittenband vast kunt maken om het middeltje. Zo kan ze zich niet omdraaien en ligt ze verplicht rustig zonder dat je de wrap nodig hebt...
Ik leg mn dochter pas in bed als ze slaapt. Ze valt in slaap tijdens het drinken van de fles of vlak daarna en dan leg ik haar slapend weg. Wakker wegleggen is hier nog maar zelden gelukt.
ja je bedoeld de safe t sleep hier een groot succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bij allebeide jongens de jongste ligt er nog in de oudste gaf toen hij bijna 3 was aan dat hij wel los wou en dit ook gedaan het geeft een vweilig gevoel en tsja ze blijven mooi liggen en is vertrouwd erkend!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is een wrap... van Safe t sleep..haha, die wil ik juist af gaan schaffen nu. Anders kan ze straks helemaal niet meer zonder slapen. Ze is nu oud genoeg om zelf om te draaien en weer terug, dus moet ze ook zonder de wrap kunnen slapen..
Oh haha, bedoelde je zo'n wrap Nou dan zou je misschien idd de puckabag eens kunnen proberen, die is hier een groot succes!
Hier moest mijn zoontje twee maanden geleden ongeveer uit de Puckababy. Ook hier een Puckabag gekocht en hem in de lentevariant (de dunne slaapzak met lange mouwen) gelegd. Dat was een groot drama. Hij bleef maar draaien en woelen in zn bed. Hem toen in de herfstvariant gelegd (de dikkere en stuggere slaapzak), daar draaide hij minder makkelijk in, maar toen waren zn handjes en de spijlen van het bed weer veel te interessant. Uiteindelijk heb ik sokjes over zn handjes gedaan. Meneer sliep binnen 1 minuut en hij heeft de hele nacht doorgeslapen! Dus sindsdien slaapt hij op die manier. Heb overigens wel een iets minder dikke slaapzak bij prenatal gekocht, want ik vond die dice Puckababy toch echt wel te warm voor nu.
Maar die wrap zit alleen om haar buik met klitteband vast en tussen haar beentjes. Ze kan hier gewoon armen en benen bewegen..dus armen en benen zijn niet bedekt. Dus heel anders dan een inbakeringszak.
dat tussen dew beentjes kun je naar achteren vouwen en blijft dan vast aan klitterband binnenkant zo kan je kleintje wel omdraaien maar blijft het beschermende gevoel toen onze jongste kon draaien dit gedaan, omdat wijn ernstige hoofdbonkers hebben liggen ze vast (het voordeel dat ze lekker blijven liggen is mooi meegenomen) onze oudste was bijna al 1 voordat hij vast kwam te liggen (wist niet dat het bestond, het ouderwetse mocht niet meer en ze raden ons toen af om vast te leggen maar ow wat is een safetsleep een genot!!) onze oudste gaf op een moment aan dat hij wel los wou, lag al een mooie tijd op een 1 persoonsbed toen dit gedaan eerder een keer geprobeerd maar was drama (nou ja dan niet ze mogen tot 3 jaar erin geloof ik) onze jongste ligt ook altijd nog vast, hij wil dit ook beslist laat ik hem los moet hij erg huilen en pakt de zijkanten hij wil vast! mag ik vragen waarom je haar los wilt hebben??? realiseer wel dat je een stuk "veiligheids gevoel"" vcan je kindje weg neemt
hier ook safe t sleep.. En heb ook dat deel wat tussen de beentjes moet naar achteren gevouwen dus alleen het gedeelte om zijn buik, hij kan gewoon draaien en slaapt zo heerlijk! Als je kindje zo goed slaapt zou ik het gewooon nog even aanhouden. Dat komt dadelijk vanzelf wel dat ze zonder kan.
Omdat ik het gevoel heb dat als ik er later mee stop ze er nog langer aan moet wennen om zonder te slapen...