Mijn dochtertje van 3 maanden rolt sinds dit weekend zelf van rug naar buik. Hartstikke knap en leuk natuurlijk, maar bijkomend nadeel is wel dat ik haar niet meer mag inbakeren. Ik bakerde haar tot dan altijd in in een paccodoek. Nu heb ik haar in een gewoon slaapzakje gelegd en stop haar strak in. Maar dit helpt niks, ze wurmt zichzelf onder het dekentje vandaan en maait zichzelf steeds wakker met haar armpjes (of stoot dr koppie). De nachten zijn dus enorm onrustig nu. Heeft iemand tips? Of is het gewoon doorbijten en zal ze eens gaan snappen dat ze weer verder moet gaan slapen wanneer ze zichzelf wakker maait? Ze heeft sowieso nog een nachtvoeding en dat vind ik ook verder prima. Ze ging altijd weer direct verder slapen namelijk... nu komt ze lastiger in slaap en als ze eenmaal slaapt is ze snel weer wakker en begint te piepen. Mijn zoontje heb ik tot 12 weken ook ingebakerd, maar hij was er met 1 nacht cold turkey vanaf...
Ons zoontje ligt ook al die tijd al ingebakerd. Vorige week waren we in het ziekenhuis op controle en toen viel het de arts op dat zijn hoofdje aan het afplatten is. Daarom hebben we afgelopen weekend een zijligkussen aangeschaft. Hij heeft geen voorkeurshouding als hij wakker is, maar alleen als hij slaapt. Alleen....daar mag hij dus niet ingebakerd in. Tja....toch maar proberen zonder in te bakeren en warempel het ging in 1x goed! De 1x sliep hij 1 uur, daarna 1,5 uur en toen 3 uur! De nacht hebben we nog niet geprobeerd, want we willen hem er eerst goed aan laten wennen door het overdag op te bouwen. Door tussen dat zijligkussen te slapen heeft hij waarschijnlijk ook nog het idee dat hij ingebakerd ligt. We doen het lakentje ook superstrak instoppen. Het enige verschil is dus dat hij nu zijn armpjes vrij heeft, terwijl hij dit niet heeft als hij ingebakerd ligt, maar inmiddels sabbelt hij een eind weg op zijn vuistjes, dan slaat eigenlijk niet meer om zich heen. Ik zeg niet dat het werkt hoor, maar proberen kan altijd. Het kussen is nieuw 16,50 maar op marktplaats staan ze voor de helft. Geen schokkende uitgave dus.
@ Juju, bedankt voor de link, daar heb ik zeker wat aan! @ Annie, bedankt voor de tip. Maar zo'n kussen is niet echt wat voor ons denk ik. Dochterlief heeft geen voorkeurshouding en ik ben niet zo'n fan van kussens in bed. En aangezien ze dus rolt, lijkt zo'n kussen me ook niet echt wenselijk. Wel super zeg dat het bij jullie zo goed ging! Overdag gaat het hier ook wel redelijk. Ze slaapt alleen maar max een uurtje en is dan wakker. Terwijl ze met doek wel 3 uur kon slapen... nja, geduld geduld geduld... Meer tips zijn nog steeds welkom!
Ik heb mijn oudste ook ingebakerd gehad en zag ook enorm op tegen het afbouwen. Ik kreeg de tip om een slaapzakje met lange mouwen te gebruiken, zdoat ze nog wel het gevoel had dat er iets om haar heen zat. Maar goed, we gaan de zomer straks in en volgens mij zijn er bijna geen zomerslaapzakjes met lange mouwen te krijgen...