Hallo iedereen Wij hebben besloten dat een kindje erg welkom zou zijn in ons leven, en ik zit nu in mijn stopweek na de laatste pil. Ik ben al 2 weken geleden begonnen aan de foliumzuur, na mijn stopweek word dat dus 3. Maar nu hoor ik verschillende verhalen over wanneer het het verstandigste is om het te gaan proberen, ik lees/hoor overal om de eerste natuurlijke menstruatie af te wachten en intussen condooms te gebruiken. Maar als de kans zo klein is om direct zwanger te worden na de pil, waarom dan niet al direct zonder condoom te gaan vrijen? Ik heb namelijk een allergie en krijg enorm jeuk van condooms, en is dus echt niet fijn. En wat zou erop tegen zijn om (mocht er toch een wonder gebeuren) toch gelijk zwanger te raken, ze kunnen toch ook berekenen wanneer je uitgerekend bent als je zwanger word dwars door de pil heen? Ben ik de enige die hierover nadenkt, of heeft hier iemand ervaring mee? Groetjes
ik zie echt niet in waarom je met condoom zou vrijen als je zwanger wilt worden.. ja, je weet niet precies hoe lang je cyclus gaat duren, dus je weet ook niet wanneer je moet testen. Nja, dan koop je online goedkoop dipsticks en test je om de 2 weken mocht je cyclus langer duren. En inderdaad, met een echo kunnen ze prima zien hoever je ongeveer bent. Gewoon lekker zonder, en hopen dat het snel raak is!
Ik heb er toevallig ervaring mee Toen ik stopte met de pil werd me inderdaad ook aangeraden om te wachten met zwanger worden tot de eerste natuurlijke menstruatie.... Maar na 1 maand met condoom waren we dit flink zat. We zijn getrouwd, een kindje was welkom, dus waarom wachten? We waren bereid het 'risico' te nemen, zeg maar. Uiteindelijk bleek ik 4 maanden daarna zwanger, alleen wist ik dus niet hoe lang al. Een echo met 8 weken heeft dat moeten uitwijzen uiteindelijk. Tot die tijd zat ik wel even in de 'spanning' hoe lang ik nou precies zwanger was.... Wij hadden trouwens afgesproken om gewoon elke laatste dag van elke maand een test te doen, zodat ik in elk geval wel redelijk bijtijds zou weten dat ik zwanger was. Alleen was die van februari dus verkeerd gegaan, dus toen wist ik het pas halverwege maart, omdat ik toen toch wel symptomen begon te krijgen.
Dank je voor je reactie, je begrijpt me helemaal. Ik snap dat het makkelijker rekenen is, ook wanneer ik mijn ovulatie zou hebben maar waarom zouden we moeilijk gaan doen? Bolkje: Ja het is misschien wat onzekerder hoever je bent, maar ik begrijp dat je dus helemaal geen menstruatie hebt gehad? En zou je het anders hebben gedaan achteraf, i.v.m het meer praktische deel?