Menstruatie afwachten na verwijderen KOPERspiraal - Moet dat?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Female, Oct 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

De vraag zegt het al,

Moet je na het verwijderen van een KOPERspiraal (dus niet de myrena!) je eerste menstruatie afwachten, wanneer je zwanger wilt worden?

Mijn verstand zegt van niet, omdat het geen hormonen afgeeft en je gewoon je natuurlijke cyclus hebt.

Maar weet het niet zeker. Op google vind ik ook niets duidelijks, alleen dat je meteen zwanger kunt raken na het verwijderen...

Iemand een idee??

2. Female

Female Niet meer actief

Niemand een idee?

Ik weet dat het koperspiraal niet veel meer wordt gebruikt tegenwoordig,
    Maar er zijn toch vast meer meiden die er één (gehad) hebben.....? :)
    Ben ik zó ouderwets ?! :p

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Volgens mij hoef je daar idd niet op te wachten. Je bent inderdaad gelijk vruchtbaar. Voor mijn eigen gevoel vond ik het wel prettig eerst nog even een keer 'echt' ongesteld geweest te zijn. Maar dat zat meer tussen mijn oren en had volgens mij niet gehoeven.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Je bent niet ouderwets, hoor! Of misschien zijn we allebei wel heel ouderwets. Dat kan ook, natuurlijk.:D
    Ik heb nu mijn tweede koperspiraaltje en ben er erg tevreden over. Aankomende week gaat die er weer uit, want we willen voor een tweede gaan.;) Spannend....brrr!!

5. Female

Female Niet meer actief

Hai!

Oké goed te horen. Ik denk ook dat het niet perse hoeft, omdat er geen hormonen inzitten.
    Bedenk me wel wat er tussen de afspraak bij de HA en mijn eerstvolgende menstruatie maar een week tijd zit. Dus mocht ik moeten wachten, dan overleef ik het nog hihi.

Het is wat he, als je eenmaal besloten hebt er weer voor te gaan. Oerdrang :):D

Wat leuk dat jullie ook voor nog een kindje gaan! Spannend zeg! Welke dag heb jij een afspraak?

6. Female

Female Niet meer actief

@ ouderwets: ja je hoort het niet veel meer he ;)
    Ik ben de enige (!) patiënt bij mijn HA die een koperspiraaltje heeft!
    Maar ben er ook super tevreden over!

7. Female

Female Niet meer actief

Inmiddels terug van HA en afwachten hoeft dus NIET met een koperspiraaltje :)

8. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Hoi,

Ik heb destijds ook niet gewacht hoor. Ook niet over nagedacht. Als het had gemoeten had de dokter het wel gezed denk ik. Al met al ging hij er rond 31 aug uit en kwam er toch nog een menstruatie op 19 sept. Maar daarna raak!

Succes!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Hier is hij er afgelopen vrijdag uitgegaan. Ik moet nog ruim een week wachten voor de eerste ongesteldheid. De ha zei ook dat je niet perse eerst ongesteld hoefde te worden. Maar begreep mij wel dat ik dat voor mijn gevoel zelf wel wilde.
    Ja, ouderwets blijkt dit spiraaltje wel te zijn. Toen ik hem liet plaatsen door de gyn. wilde hij een mirena gaan pakken. Toen ik hem corrigeerde dat ik voor een koperspiraal kwam, keek hij ook heel raar, omdat blijkbaar daar niemand meer om vraagt.
    Ja, het voelt allemaal wel weer spannend nu het spiraaltje eruit is en we binnenkort voor het echte werk kunnen gaan. Inmiddels ook al weer aan het foliumzuur. Brrr...

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Oh, female, zie dat we bijna gelijktijdig het spiraaltje hebben verwijderd. En dat we qua cyclus ook ongeveer gelijk lopen. Volgens mij moet ik de 8e of de 9e ongesteld worden. Succes jullie!

11. Female

Female Niet meer actief

@ Moaatje; fijn, na 1 maandje zwanger! :)

@ Sneeuwmees;
    Ja je ziet het zijna niet meer. Nou ik ben (was :D) er super tevreden over! 1 dag iets erger dan normaal ongesteld, daarna nog 2 dagen heel licht, dan over. Heel regelmatig én geen hormonen. Als ik weer anticonceptie nodig heb wordt dat zéker weer een koperspiraaltje! Jij ook?
    Ik ook alweer (foliumzuur), het wordt steeds echter he :)
    Is deze ronde voor jou ook verloren? (spiraal verwijderd ná eisprong)?
    Bij mij dus wel, 28e spiraal eruit, maar verwacht dat ik rond de 20e m'n eisprong had.
    Dus kom maar op met die ongi, dan kunnen we er echt voor gaan :D
    Hoop dat het bij jou ook vlot gaat!!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik ben er ook erg tevreden over en zou het zo weer laten plaatsen. Ik heb mijn eisprong nu ook al achter de rug, dus idd een verloren maand. Ik verwacht over een weekje ongesteld te worden en daarna kan het gaan gebeuren.
    Vindt het idd wel weer heel spannend (misschien nog wel spannender als bij ons eerste kindje). Het foliumzuur weer slikken vond ik ook al weer een hele stap. En dan nu het spiraaltje laten verwijderen. Bij ons eerste kindje was ik vrij snel zwanger, maar volgens mijn ha moest ik er nu wel rekening mee houden dat het veel langer kan gaan duren. Ben nl. al 39 jr. dus niet de jongste meer.

Share This Page