Beste allen, Ik ga komende week een Mirena laten plaatsen. Ik geef nog borstvoeding (ben aan het afbouwen) en heb nog geen menstruatie gehad na de bevalling. Weet iemand wat je dan kunt verwachten qua bloedverlies? De 'rustfase tijdens borstvoeding' heeft mijn lijf namelijk al?
Ik had ook geen bloedverlies vanaf de kraambloeding over was gehad geen menstruatie heb laten plaatsen toen de kleine 6 maanden was en kreeg meteen erna bloedverlies wgat een tijdje aan hield en nu zo nu en dan paar dagen
Ik heb hem laten plaatsen 3 maanden na bevalling, tijdens volledige borstvoeding. Het plaatsen gaf wat rood bloedverlies (enkele dagen), lichte menstruatie zeg maar. Daarna heb ik 3 maanden af en aan wat bloedverlies gehad, meeste bruin spotting. Daarna geen bloedverlies... tot mijn eigen cyclus 9 maanden na bevalling weer op gang kwam . Menstruatie was niet veel bloed, maar ik had productiedip en flinke pms, die na het bloeden weer verdween. Een dik half jaar later had ik een gewone regelmatige eigen cyclus, met pms, menstruatiekrampen, lichte menstruatie van ongeveer 6-7 dagen. Kreeg steeds meer hormonale klachten, met name na stoppen borstvoeding, waarbij ook vaker (langdurig) onregelmatig bloedverlies. Daarom heb ik nu mijn mirena weer verwijderd.