Na bevalling met pil beginnen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Joanne92, 18 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Haai!
    Ben een maand geleden bevallen gister met mijn pil begonnen. Omdat we niet konden w8en hebben we sex gehad met condoom. Dit is gewoon allemaal goed gegaan.
    Nu zei de dokter dat je eerst een hele strip moet slikken voordat je weer sex kan hebben zonder vbhmiddel.
    Maar omdat ik vrij angstig ben dat ik snel zwanger raak vind ik het best wel eng om na deze strip meteen zonder te vrijen. Wat zijn jullie ervaringen? Ik slik de yasmin pil

2. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    ze zeggen toch altijd dat de pil meteen de eerste dag al veilig is? Of is dit anders na een zwangerschap? Als je het eng vind om na 1 strip meteen zonder te doen dan wacht je toch gewoon wat langer? kan geen kwaad neem ik aan, succes!

3. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Mijn gyn raadde aan de pil 2 weken te slikken voordat het veilig was. In de bijsluiter stond zelfs maar 1 week.
    Zelf zou ik dus na die 2 weken al super op mijn gemak zijn :) Zou er niet teveel mee inzitten dat het zelfs na de eerste strip nog onveilig is hoor! hier ook de generische variant van de Yasmin trouwens.

Cherelles, is niet vanaf de eerste pil veilig hoor dacht ik als je willekeurig met de pil begint (dus niet je eerste ongie afwacht na de bevalling, maar op een willekeurige dag begint). Er kan net een eisprong plaatsgevonden hebben rond je eerste pildag of op het punt staan om plaats te hebben. Dat kunnen de eerste paar pillen niet meer tegenhouden. Daarom na 1 à 2 weken pas veilig.

4. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Zou de bijsluiter eens lezen die bij je pil zit. Daar staat alles in normaal :)

Deel Deze Pagina