stoppen met pil: niet zwanger, maar ook niet ongesteld

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mieperd, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieperd

mieperd Lid

29 apr 2009
    5
    0
    0
    Begin maart ben ik gestopt met de pil (na 9 jaar), omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen. Toen werd ik nog één keer ongesteld, in mijn 'stopweek' zeg maar. Daarna ben ik helemaal niet meer ongesteld geworden. Dit is nu 2 maanden terug en ik ben wel wat ongeduldig te worden. Al mijn zwangerschapstesten zijn negatief. Heb daarna de huisarts gevraagd om een bloedtest, om te weten of ik niet toch stiekem zwanger bent. Maar die krijg ik nu nog niet. Moet eerst geduld hebben, het kan soms wel 6 maanden duren voordat de ovulatie weer op gang komt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Duurde het bij jullie ook zo lang na het gebruiken van de pil voordat alles weer op gang komt?
    Groetjes Mieperd

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Bij mij duurde het 55 dagen voordat mijn eerste menstruatie kwam daarna gwoon 31 dagen.
    Dus geduld hebben. Het komt vanzelf.

3. samkids

samkids Niet meer actief

Ik denk dat ik ook niets anders kan zeggen dan geduld hebben, hoe moeilijk het ook is. Je hebt een behoorlijk lange tijd aan de hormonen gezeten, het duurt even voordat je cyclus dan weer op gang komt. Datzelfde is het geval na een zwangerschap, de meeste vrouwen hebben dan ook niet meteen weer een normale cyclus. Inwezen wordt met het slikken van de pil een zwangerschap nagebootst.
    Je wil het misschien niet horen, maar 2 maanden is volgens mij nog niet eens schokkend lang. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen die de regel bevestigen.

Succes!

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben eind december gestopt met de pil en ook nog geduldig aan het afwachten ;). Ik hoop nu wel dat het snel komt!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoi!

Ja, ik ken het... helaas.

Ik had jarenlang de Diane-35 geslikt. Voor mij never nooit weer.

Ik kon 126 dagen wachten op mijn eerste echte ongi na pilbloeding.

Was ook al bij de huisarts geweest en had al -tig zwangerschapstesten versleten. Maar de huisarts zei ook al dat het even kon duren voordat je lichaam door had dat het alles weer zelf moest regelen. Het heeft toch jarenlang lam gelegen door de pil.

Succes en sterkte met het wachten. Ik weet hoe vervelend het is. Intussen wel gewoon door blijven klussen hoor. Je zou vanzelf een keer een eisprong moeten krijgen. En af en toe eens een testje doen.

6. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik ben in februari met de pil gestopt en werd niet ongesteld, aantal testen gedaan en die bleven ook allemaal negatief.
    In april naar de huisarts geweest voor bloedonderzoek alle was goed, dus doorverwezen naar de gynaecoloog en daar kreeg ik primolut van. Dit moet je 10 dagen slikken en nadien moet je een ontrekkingsbloeding krijgen, nou die kwam niet... uiteindelijk moesten we dan toch maar testen van de gyn en ik bleek al 8 weken zwanger.
    Dus ik zou dan eind april een eiersprong gehad moeten hebben.. maar gelijk raak. Zo kan het dus ook!

7. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    zie mijn onderschrift... gestopt met de pil sinds 8 april... daarna niet meer echt ongi geworden (wel de ontrekkingsbloeding) erg vervelend!!

Testen jullie regelmatig.??? mijn huisarts adviseerd 1 x per 2 weken, maar ik merk dat ik echt down wordt van die nega testen...

8. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees dit vaak op het forum. Dat het na het stoppen van de pil wat langer duurt voordat de cyclus weer op gang komt. Ik heb hier gelukkig geen last van gehad. Werd na de ontrekkingsbloeding na 28 ongesteld en daarna na 29 dagen. Dus bij mij lijkt het wel goed te gaan. Ik hoop ook dat dat zo blijft! Ik heb trouwens ook bijna 10 jaar de pil geslikt. Misschien dat het er ook aan ligt hoe je cyclus was voordat je aan de pil begon? Ik had namelijk voordat ik aan de pil begon ook al een regelmatige cyclus van 28/29 dagen. Ik hoop voor je dat het allemaal snel op gang komt! Succes ermee!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Yep, hier ook na 15 jaar pilgebruik gestopt en 93 dagen geqwacht op mn echte ongi! Vervolgens cyclussen van 40-55 dagen gehad, ik was helemaal ontregeld! Maar toen we er eenmaal echt voor gingen was het ook in 1 keer raak hoor, dus dont worry!
    Wat je zou kunnen doen om meer inzicht te krijgen is temperaturen. Na je eisprong stijgt je temperatuur vaak. Weet je iig of je een eisprong hebt gehad en wanneer je je ongi kan verwachten (ca 14 dagen na je eisprong).
    succes!

10. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Na mijn "nep-menstruatie" was ik na 24 dagen ongesteld dus bij dat ging zeer snel. Nu zit ik echter al op 26 dagen en ben nog niet ongesteld, dus het kan deze keer best wat langer duren. We wachten maar eventjes af.

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik ben na 8 jaar gestopt met de pil in december 2007.. mijn cyclus kwam eigenlijk vrijwel gelijk goed op gang. in mei 2008 ben ik zwanger geworden.. dus dat was best wel snel.

ik ben in maart 2009 weer begonnen met de pil, maar omdat ik er echt humeurig van werd, en ik knallende koppijn had de hele dag ben ik er weer mee gestopt. ik heb gewoon de strip afgemaakt dus eigenlijk had ik gelijk weer ongi moeten worden.. helaas zit ik nu al 2,5 week te wachten op mijn ongi... heb al 4 testen versleten. allemaal negatief...... we wachten rustig af!

12. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik werd na 74 dagen ongesteld en was daarna meteen zwanger
    van Romy

13. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Bij mij duurde het ook heel lang voor ik ongesteld werd ik stopte september 2007 met de pil en werd het pas ongeveer 3 maanden later.
    Hier helaas nog geen zwangerschap:(

succes dames

14. kika135

kika135 Lid

31 mrt 2009
    32
    0
    0
    Ik wacht ook nog steeds op een enigszins regelmatige cylcus.

Ben in juli 2008 gestopt met de pil (na 15 jr Diane-35!!). Werd ook maar niet ongesteld. In november al keertje aan de HA gevraagd, maar die zei toen ook dat het zeker wel een 1/2 jr kon duren. Ik moest me geen zorgen maken en evt dan terug komen. Werd prompt 1e wk van maart voor het eerst weer ongesteld, een klein beetje maar en geen buikpijn o.i.d. Werd er bijna blij van, hihi!
    Maar daarna mooi niets meer tot eerste wk juni (102 dgn). Hoop echt dat het dit keer op gang gaat komen, nu 35 dgn later nog niets. Als er over 1 wk nog niets is, ga ik toch maar weer eens naar HA.
    We zijn nog niet officieel begonnen, wil eerst beetje regelmaat in cyclus hebben, ben bang dat ik mezelf anders helemaal gek maak van spanning met testen e.d.
    Sterkte!

15. sunny85

sunny85 Actief lid

25 aug 2007
    323
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben in mei dit jaar gestopt, en werd hierna 28 dagen nadat ik gestopt was ongeteld en heb ik nu (nog) een regelmatige cyclus van 26. Ik heb ongeveer 9 a 10 jaar de pil geslikt. (mycrogynon 30). Ik kan me niet herinneren of ik hiervoor regelmatig was, was hier nog te jong voor om me daarmee bezig te houden.

16. s1986

s1986 Niet meer actief

En al ongi inmiddels. Als ik jou was zou ik een bloedtest eisen. En dat voor je hormonen. Ik weet niet of je weet wat pco is? Dan zijn ze daar snel bij. Het is heel goed op te lossen hoor pco. Maar zou zonde zijn als je net als ik een jaar wacht voor je duidelijkheid hebt.

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb jaren de diana-35 geslikt en een week geleden gestopt met de pil. Ik schrik een beetje van de reacties op dit forum van de mensen die ook de diane-35 geslikt hebben (dat het lang duurt voordat ze ongesteld worden). Ik heb het meerdere keren aan de huisarts gevraagd, en ook verschillende huisartsen, maar ze zeiden allemaal dat het niet uitmaakt welke pil je slikt. Ik wacht maar af dan, maar hoop niet dat het een half jaar gaat duren.

18. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik wordt ook maar niet ongi. Ben vorig jaar oktober gestopt, daarna de pilstopweek. Meteen tot aan april van dit jaar netjes om de 29/30 dagen ongi geworden dus ik helemaal blij natuurlijk. Maar vanaf april al niet meer ongi geweest. verschillende zw. testen gedaan, steeds negatief. Dokter zegt dat het normaal is en doet er nog niks aan. En ik zit maar te balen dat het niet komt.

19. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hoi!
    Ik zit zelf al bijna een half jaar te wachten op mijn menstruatie, na jaren pilgebruik... m'n geduld is dus behoorlijk op de proef gesteld... Ik ben van plan om in augustus naar de huisarts te gaan.
    Veel succes met je cyclus en daarna het zwanger worden!
    Groetjes!

20. kismoo1987

12 aug 2009
    24
    0
    0
    hoi hoi

ik heb 4jaar de prikpil gebruikt van mijn 16 tot mijn 20ste
    met de eerste 1,5 tot 2jaar tussetijdse bloedingen gehad heeft me huisarts dosis verhoogt maar toen ik stopte was ik na een jaar nog niet ongesteld, toen heeft gynaecoloog de gewone gewoone pil voor geschreven wat daar door moest het weer op gang komen en idd na de eerst maand werd ik weer ongesteld maar ben nu ander halve maand met de gewonen pil gestopt heb wel na de stopweek een week later nog een keer een kleine bloeding gehad maar verder nog niks en ook niet zwanger dus is het volgens de dokter weer afwachten tot het op gang komt.
    maar hoop dat het niet weer een jaar duurt.

Deel Deze Pagina